Gosia Rdest w pierwszej dziesiątce na Lausitzringu

Kierowcy Volkswagen Golf Cup mają za sobą gorący weekend na torze Lausitzring. Rywalizacja o punkty z każdą kolejną rundą staje się coraz bardziej zacięta, tym razem trudność wyścigu podniosła dodatkowo pogoda - temperatura w samochodach przekraczała 60 stopni. W tych warunkach dobrze poradziła sobie Gosia Rdest. Zarówno w sobotę jak i niedzielę finiszowała jako 9 zawodnik.

Jedyna kobieta w pucharowym Golfie dobrze poradziła sobie podczas treningów. Podczas drugiej sesji odbywającej się bez użycia push-to-passów po raz kolejny wykręciła trzeci czas. Jednym z kluczy do sukcesu są kwalifikacje, podczas których zawodniczka Gosia wywalczyła czternaste i dwunaste pole startowe. Postawiła więc na odrabianie strat podczas wyścigów. W sobotę przebiła się o pięć pozycji i finiszowała na dziewiątym miejscu. W niedzielę awansowała o trzy oczka kończąc zawody również na dziewiątym miejscu.

– Biorąc pod uwagę liczbę wyprzedzeń jestem bardziej zadowolona z pierwszego wyścigu, podczas którego odrobiłam pięć oczek. Przebiłam się z czternastego pola na dziewiąte. W drugim wyścigu startowałam dwunasta, ukończyłam również dziewiąta. To bardzo dobrze dowiezione punkty, nie brakowało też ciekawych pojedynków. Było bardzo gorąco. Trzeba było walczyć z zachowaniem koncentracji i utrzymaniem stałej temperatury wody w samochodzie. Nie można było doprowadzić do przegrzania i wprowadzenia samochodu w tryb awaryjny, z tym również dałam radę. Problemem były też bardzo szybko przegrzewające się opony, czego doświadczyłam w drugim wyścigu. Mimo tego, jestem bardzo zadowolona z weekendu na Lausitzringu i z utęsknieniem czekam już na kolejną rundę, która odbędzie się dopiero pod koniec sierpnia – mówi Gosia Rdest.

Najnowsze

Sobotni etap Rajdu Polski 2015 – podsumowanie dnia

Po dwóch etapach i siedemnastu odcinkach specjalnych Sébastien Ogier pilotowany przez Juliena Ingrassię (Volkswagen Polo R WRC) znajdują się na prowadzeniu w LOTOS 72. Rajdzie Polski. Robert Kubica siódmy.

Aktualni mistrzowie świata zaledwie o 5,6 sekundy wyprzedzają swoich zespołowych kolegów  Andreasa Mikkelsena i Olę Fløene. Trzecia lokata należy do rewelacyjnie spisującego się Otta Tänaka (Ford Fiesta RS WRC), który do tej pory wygrał sześć (tyle samo co Ogier) odcinków specjalnych.

W sobotę zawodnicy mieli do przejechania osiem odcinków specjalnych o łącznej długości niemal 130 km. Czołowe załogi startowały do prób w identycznej kolejności, jak podczas piątkowego etapu. Na inaugurującym dzień odcinku „Mazury” najszybszy okazał się lider rajdu Sébastien Ogier, dla którego było to 350 oesowe zwycięstwo w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Drugi czas uzyskał spisujący się rewelacyjnie podczas czerwcowego Rajdu Sardynii Hayden Paddon (Hyundai i20 WRC). Robert Kubica obrócił się na jednym ze skrzyżowań i stracił sporo czasu. W efekcie tego zdarzenia wyprzedził go lider ekipy Hyundai Shell WRT Thierry Neuville, który awansował na szóste miejsce. 

Kolejny w programie był odcinek „Wieliczki”, który w porównaniu z ubiegłym rokiem przebiegał w nieco innej konfiguracji. Warto nadmienić, że w 2014 roku właśnie na tej próbie Andreas Mikkelsen uzyskał średnią prędkość 136,88 km/h – pod tym względem to rekordowy wynik w historii startów ekipy Volkswagen Motorsport w cyklu WRC. Tym razem Norweg musiał jednak uznać wyższość estońskiego kierowcy Otta Tänaka (Ford Fiesta RS WRC), który był również najszybszy na odcinku „Świętajno”. Pecha miał natomiast jego kolega z ekipy M-Sport WRT, Elfyn Evans, który po awarii pompy wody wycofał się z etapu na odcinku dojazdowym przed próbą „Wieliczki”. 

Pierwszą sobotnią pętlę kończył najdłuższy tego dnia odcinek „Paprotki”, którego fragment był przejeżdżany w przeciwnym kierunku również w piątek. Na transmitowanej na żywo próbie po raz kolejny formą błysnął Sébastien Ogier, dla którego było to piąte oesowe zwycięstwo w LOTOS 72. Rajdzie Polski. „Jestem bardzo zadowolony ze swojego tempa. Nie popełniłem żadnego błędu. Dobrze dobrałem również opony. Po raz kolejny musiałem otwierać trasę i celem było nie stracenie zbyt wiele czasu. Okazało się, że nawet udało mi się powiększyć przewagę nad konkurencją” – cieszył się po trzynastu próbach aktualny mistrz świata. 

„Na pierwszym oesie dnia nie miałem żadnych szans z Ogierem. Jechaliśmy w dwuminutowych odstępach i przede mną w zalesionych partiach unosił się kurz, co w dużym stopniu ograniczało widoczność. Później organizatorzy zwiększyli odstępy między załogami do trzech minut, za co jestem im bardzo wdzięczny. Cały czas jestem w kontakcie z liderem, to najważniejsze” – relacjonował Andreas Mikkelsen, który na pierwszej sobotniej pętli nie wygrał ani jednego odcinka specjalnego. 

Dwukrotnie ta sztuka udała się Ottowi Tänakowi, który przed popołudniową pętlą awansował na trzecią pozycję wyprzedzając Jariego-Matti Latvalę zaledwie o 0,1 sekundy. „Ott wykonał fantastyczną pracę. Jego tempo było niewiarygodne. Żałujemy, że z walki odpadł Elfyn Evans. Mamy nadzieję, że wróci do niej podczas niedzielnego etapu” – podsumował początkową pętlę sobotniego etapu szef zespołu M-Sport WRC, Malcolm Wilson. 

To nie był zbyt szczęśliwy poranek dla kierowców Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team. Na czterech początkowych próbach dnia zarówno Kris Meeke, jak i Mads Østberg nie zanotowali czasu w czołowej piątce. „Po wypadku na odcinku testowym straciłem pewność siebie i motywację. Podobnie było w ubiegłym roku. Moja szybkość jest odpowiednia, ale nadal nie mam podejścia do czołówki. Mam nadzieję, że przed Rajdem Finlandii przeprowadzimy odpowiednie testy” – mówił podczas przegrupowania Kris Meeke.

W kategorii WRC 2 po serii oesowych zwycięstw podczas piątkowego etapu lider klasyfikacji Esapekka Lappi (Skoda Fabia R5) nieco zwolnił. Pierwszy oes dnia wygrał Karl Kruuda (Citroën DS3 R5), a trzy kolejne zespołowy kolega Lappiego Pontus Tidemand. Dzięki temu Szwed zniwelował do nieco ponad pół minuty stratę do 24-letniego Fina. W klasie WRC 3 oraz JWRC nadal stawce przewodził brytyjski zawodnik Osian Pryce (Citroën DS3 R3T), który o prawie pół minuty wyprzedzał włoskiego kierowcę Simone Tempestiniego. Wśród kierowców zgłoszonych do Drive DMACK Fiesta Trophy na czele znajdował się Brytyjczyk Tom Cave (Ford Fiesta R2). 

Druga sobotnia pętla nie rozpoczęła się zgodnie z planem. W początkowej sekcji odcinka „Mazury” znalazło się zbyt wiele niesubordynowanych osób, które nie stosowały się do poleceń służb bezpieczeństwa. Ze względu na bezpieczeństwo kibiców oraz startujących załóg odcinek został odwołany a samochody rajdowe zostały skierowane na start kolejnego oesu trasą alternatywną.

Kolejny przejazd próby „Wieliczki” został już rozegrany zgodnie z harmonogramem, choć ze względu na zwiększony ruch na odcinku dojazdowym został on opóźniony o 8 minut. Najszybszy na nim okazał się Andreas Mikkelsen, który zaledwie o 0,1 sekundy wyprzedził Haydena Paddona. 

Lider rajdu, Sébastien Ogier zanotował dopiero piąty rezultat, przez co jego przewaga nad Mikkelsenem stopniała do 5,8 sekundy. „Bardzo żałuję odwołania odcinka. Liczyłem, że zostanie rozegrany zgodnie planem. Jeżeli mam myśleć o dogonieniu Ogiera, potrzebuję jak najwięcej oesowych kilometrów” – mówił na mecie próby „Wieliczki” Andreas Mikkelsen. Norweg wygrał z Ogierem również drugi przejazd najdłuższego w pętli odcinka „Świętajno”. „Na trasie było sporo kurzu. Jechałem na maksimum i straciłem kilka sekund w miejscach, gdzie widoczność była słaba” – dodał Mikkelsen przed trzecim przejazdem superoesu „Mikołajki”. 

Na tej próbie Mikkelsena wyprzedził jednak jego kolega z ekipy Volkswagen Motorsport Jari-Matti Latvala i przede wszystkim Ott Tänak, który o niemal 3 sekundy wyprzedził Fina i umocnił się na trzecim miejscu. „Widoczność była słaba. W wielu miejscach nic nie widziałem i musiałem podejmować ryzyko. Jutro należy się spodziewać niezłego widowiska. To dobrze, że ktoś próbuje nawiązywać walkę z Volkswagenami” – mówił z przekąsem na mecie „Świętajna” 27-letni Estończyk. 

Podobnie jak w czwartek i piątek, również sobotni etap zakończył przejazd superoesu „Mikołajki” gdzie po raz kolejny najszybszy był Sébastien Ogier, który do sześciu podniósł liczbę oesowych triumfów w LOTOS 72. Rajdzie Polski.

Po dwóch etapach na czele klasyfikacji WRC 2 znajduje się Esapekka Lappi (Skoda Motorsport). W WRC 3 oraz JWRC stawce przewodzi Simone Tempestini.

Po przejechaniu siedemnastu odcinków specjalnych na zawodników czeka już tylko niedzielny etap LOTOS 72. Rajdu Polski. 5 lipca załogi dwukrotnie pokonają liczący niespełna 15 km oes „Baranowo” zlokalizowany w pobliżu parku serwisowego. Podczas drugiego przejazdu będzie on klasyfikowany jako tzw. Power Stage, gdzie kierowcy będą mogli zdobyć bonusowe punkty. Zwycięzcę imprezy poznamy tuż po godz. 12.00, zaś uroczyste zakończenie rajdu będzie miało miejsce o godz. 14.00 na rynku w Mikołajkach. 

Liderzy LOTOS 72. Rajdu Polski
OS 1: Ogier
OS 2: Mikkelsen
OS 3-6: Tänak
OS 8-17: Ogier

Zwycięzcy odcinków specjalnych LOTOS 72. Rajdu Polski
Ogier: 6
Tänak: 6
Mikkelsen: 2
Latvala: 1
Prokop: 1

LOTOS 72. Rajd Polski – wyniki po OS 17:
1. Sébastien Ogier (FRA)/Julien Ingrassia (FRA) Volkswagen Polo R WRC 2:12:23.2   
2. Andreas Mikkelsen (NOR)/Ole Flene (NOR) Volkswagen Polo R WRC + 5.6
3. Ott Tänak (EST)/Raigo Molder (EST) Ford Fiesta RS WRC + 17.6
4. Jari-Matti Latvala (FIN)/Miikka Anttila (FIN) Volkswagen Polo R WRC + 19.1    
5. Hayden Paddon (NZ)/John Kennard (NZ) Hyundai i20 WRC + 55.7
6. Thierry Neuville (BEL)/Nicolas Gilsoul (BEL) Hyundai i20 WRC + 1:15.1 
7. Robert Kubica (POL)/Maciej Szczepaniak (POL) Ford Fiesta RS WRC + 1:29.2
8. Kris Meeke (GB)/Paul Nagle (IRL) Citroën DS3 WRC + 1.39.4
9. Mads Østberg (N)/Jonas Andersson (S) Citroën DS3 WRC + 1:56.0
10. Dani Sordo (E)/Marc Marti (E) Hyundai i20 WRC + 2:17.1

Piątkowy etap Rajdu Polski 2015 pod dyktando kierowców Volkswagena
Sebastien Ogier liderem superoesu „Mikołajki” w Rajdzie Polski
Sebastien Ogier najszybszy, Robert Kubica drugi na odcinku testowym Rajdu Polski

Wypowiedzi przedrajdowe czołowych kierowców Rajdu Polski 2015
Zawodniczki Rajdu Polski 2015 – dowiesz się o nich tutaj.
Portrety zawodników w strefie serwisowej Rajdu Polski 2015 zobaczysz tu
.
Przedrajdowe testy Roberta Kubicy obejrzysz na zdjęciach tu.
Galerię zdjęć z testów zespołów Skody i Volkswagena zobaczysz tu
.
Testy Jari-Matti Latvala przed Rajdem Polski tutaj.
Testy Andreasa Mikkelsena przed Rajdem Polski 2015 – fotoreportaż tu.
Wypowiedzi Roberta Kubicy i Krzysztofa Hołowczyca przed Rajdem Polski 2015 przeczytasz tu.
Jakimi autami poza WRC rywalizowali zawodnicy Rajdu Polski? Dowiesz się tu.
O serii JWRC na Rajdzie Polski oraz harmonogramie relacji w Polsacie przeczytasz tu.

Najnowsze

Nowy Fiat 500

4 lipca jest od zawsze ważnym dniem dla Fiata 500: w 1957 roku został przedstawiony „mały, wielki samochód", symbol masowej motoryzacji we Włoszech, który został sprzedany w ilości ponad 3,8 mln egzemplarzy i tym samym na stałe zagościł w wyobraźni społeczeństwa. Dziś Fiat prezentuje jego nową odsłonę.

Pięćdziesiąt lat później, w 2007 roku narodził się nowy Fiat 500. Po ośmiu latach i z ponad 1,5 miliona sprzedanych egzemplarzy, pałeczkę teraz przejmuje nowy Fiat 500.

Zaprojektowany przez Centro Stile Fiat, zewnętrzne i wewnętrznie odświeżony projekt jest bez wątpienia Fiatem 500, za to o wiele bardziej atrakcyjnym. Nie jest większy gabarytowo, ale przedstawia bogatszą ofertę w zakresie technologii, układów napędowych i możliwości indywidualizacji.

Dostępny w wersji hatchback i kabriolet, nowy Fiat 500 w dniu premiery dostępny będzie w dwóch wersjach: Pop i Lounge. Pierwsza z nich proponuje w standardzie: siedem poduszek powietrznych, manualną klimatyzację, system Uconnect Radio 5″ z sześcioma głośnikami, porty AUX-IN i USB, wielofunkcyjną kierownicę i światła do jazdy dziennej LED. Wersja Lounge jest wzbogacona o wyrafinowane detale, takie jak panoramiczny szklany dach, felgi aluminiowe 15″, system Uconnect Radio LIVE 5” z ekranem dotykowym oraz skórzaną kierownicę z przyciskami, które pozwalają – dzięki integracji z smartfonem – korzystać z różnych aplikacji w systemie pokładowym, tak by móc być stale połączonym.

Nowy Fiat 500 będzie wyposażony w silniki benzynowe TwinAir o pojemności 0.9  (o mocy 85 KM lub 105 KM) oraz silnik o pojemności 1.2 i o mocy 69 KM, a także w silnik dwupaliwowy zasilany benzyną/LPG o pojemności 1.2 i o mocy 69 KM. W szczególności, silnik dwucylindrowy może pochwalić się rekordową wydajnością z poziomem emisji CO2: 90 g/km dla silnika o mocy 85 KM i 99 g/km dla silnika o mocy 105 KM. Po premierze dostępne będą także wersje z silnikami o pojemności 1.3 Multijet o mocy 95 KM i silnik o pojemności 1.2 o mocy 69 KM w konfiguracji „ECO”, która ogranicza emisję CO2 do 99 gramów na kilometr.

Nowe są reflektory ze światłami do jazdy dziennej LED, światła tylne, kolory, deska rozdzielcza, kierownica, materiały.

Na światową premierę nowego Fiata 500 zostało wybrane nie przez przypadek Lingotto w Turynie, miejsce symboliczne, które podobnie jak Fiat 500 w poszanowaniu własnych tradycji dostosowywało się do nowych czasów i rozwijało się. Otwarty w 1923 roku zakład Fiata, wciąż jest podziwiany za nowoczesność i elegancję zabudowy, za utworzony na dachu tor do jazd testowych, który wzbudził podziw Le Corbusier, jednej z najbardziej wpływowych osób w historii architektury.

Najnowsze

„Last Minute” na motocykle Honda

Z początkiem wakacji Honda rusza ze specjalną ofertą „Last Minute” na wybrane modele motocykli. W tym pojazdy 125 cm3 dedykowane szczególnie dla kierowców z prawem jazdy kat. B.

W dniach 6 – 25 lipca, we wszystkich salonach motocykli Hondy w Polsce, będzie można skorzystać z 8 procent rabatu i innych promocji obejmujących szeroką gamę pojazdów Hondy.

Spośród modeli 125 cm3 ofertą „Last Minute” objęte zostały m.in. Honda CB125F, Honda MSX125 lub skuter Honda SH125i ABS. Niższa cena obowiązuje również na większe motocykle, takie jak np. Honda CB500F ABS lub Honda NC750S ABS z opcjonalną dwusprzęgłową przekładnią DCT.

 

Najnowsze

Piątkowy etap Rajdu Polski 2015 pod dyktando kierowców Volkswagena

Aktualni mistrzowie świata Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) są liderami LOTOS 72. Rajdu PolskI po dziewięciu odcinkach specjalnych o łącznej długości 155 km.

Francuska para o 2,1 sekundy wyprzedza swoich zespołowych kolegów Andreasa Mikkelsena i Olę Fløene. Podium uzupełnia kolejna załoga ekipy Volkswagen Motorsport: Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila. Dla 30-letniego Fina jest to 150 start w Rajdowych Mistrzostwach Świata.

Piątkowy etap rozpoczął przejazd 13-kilometrowego odcinka „Górkło” zlokalizowanego w pobliżu Mikołajek. Najlepszy czas uzyskał na nim Andreas Mikkelsen (Volkswagen Polo R WRC), który tym samym objął prowadzenie w LOTOS 72. Rajdzie Polski. Na pierwszej „prawdziwej” próbie 26-letni Fin uzyskał zawrotną średnią prędkość ponad 131 km/h. Gdy wydawało się, że od samego początku siódma runda Rajdowych Mistrzostw Świata będzie stała pod znakiem dominacji załóg Volkswagen Motorsport, do głosu doszedł Ott Tänak (Ford Fiesta RS WRC), który triumfował na trzech kolejnych oesach. Przed zjazdem na przegrupowanie w Gołdapi, młody Estończyk wypracował niemal 10-sekundową przewagę nad Mikkelsenem. „To był bardzo udany poranek. Odcinki specjalne są bardzo szybkie, mamy wiele frajdy z jazdy. W niektórych miejscach jadę na limicie. Uwielbiam to. Podczas porannej pętli mieliśmy problemy z hamulcami. Na najdłuższej próbie “Stańczyki” mieliśmy albo tylko przednie hamulce, albo nie było ich w ogóle. To było spore wyzwanie dla nas” – komentował swój dotychczasowy występ zawodnik M-Sport World Rally Team.

Po pierwszej piątkowej pętli za Norwegiem plasowali się odpowiednio Sébastien Ogier oraz Jari-Matti Latvala. „Bardzo się cieszę ze swojego tempa. Zrobiłem co mogłem, nie jest łatwo, bo jest dużo luźnego szutru na trasie. Odcinki są szybkie i naprawdę piękne. Dobrze, że przy trasie są tłumy kibiców.” – mówił podczas regroupingu w Gołdapi aktualny mistrz świata.

Piąta lokata należała do Krisa Meeke (Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team), który po wypadku na odcinku testowym wrócił do rywalizacji. Z nieco słabszej strony zaprezentował się drugi w klasyfikacji kierowców Mads Østberg. Zespołowy kolega Meeke’a narzekał na brak testów przed LOTOS 72. Rajdem Polski. „Cały czas nie mogę odnaleźć odpowiedniego tempa. W wielu miejscach jestem zbyt wolny” – podkreślał Norweg, który po pięciu próbach tracił już niemal minutę do lidera. Z bardzo dobrej strony zaprezentował się Robert Kubica (Ford Fiesta RS WRC), który po pierwszej pętli usadowił się na ósmym miejscu zostawiając w tyle m.in.: wspomnianego Østberga, brytyjskiego kierowcę Elfyna Evansa (Ford Fiesta RS WRC) oraz niezwykle doświadczonego Daniego Sordo (Hyundai i20 WRC). 

W kategorii WRC 2 po czterech zwycięstwach z rzędu bezapelacyjnie przewodził stawce triumfator Rajdu Polski z 2012 roku Esapekka Lappi (Skoda Fabia R5). Po pierwszej piątkowej pętli Fin wypracował ponad półminutową przewagę na swoim zespołowym kolegą, pochodzącym ze Szwecji Pontusem Tidemandem. 

Wśród zawodników zgłoszonych do WRC 3, po pięciu próbach liderował Simone Tempestini (Citroën DS3 R3T), który o zaledwie 0,6 sekundy wyprzedzał Quentina Gilberta. Belg i Francuz tym samym byli również najszybsi w mistrzostwach JWRC.

Drugą piątkową pętlę rozpoczął kolejny przejazd odcinka „Babki”, gdzie zgodnie z przewidywaniami do głosu doszedł Sébestien Ogier. Mistrz świata uzyskał również najlepszy czas na drugim przejeździe najdłuższego w programie LOTOS 72. Rajd Polski odcinka „Stańczyki”. To wystarczyło, aby przed sobotnim etapem Francuz wysunął się na prowadzenie. „Jestem bardzo zadowolony, to był ciężki dzień, bardzo trudny dla opon.” – podsumował piątkowe zmagania Francuz. 

Ott Tänak, który na pierwszej pętli wygrał trzy próby, tym razem musiał uznać wyższość kierowców Volkswagen Motorsport. „Miałem problemy z hamulcami i oponami. Dlatego straciłem sporo czasu”- relacjonował estoński kierowca, który spadł na czwartą lokatę. Po oesowym zwycięstwie na odcinku „Gołdap 2” Jari-Matti Latvala awansował na trzecie miejsce dzięki czemu przed sobotnim etapem całe podium należy do kierowców Volkswagena.

Podczas drugiej piątkowej pętli z doskonałej strony pokazał się Robert Kubica (Ford Fiesta RS WRC). Na szóstej próbie Polak uzyskał znakomity, drugi czas, a na kolejnych dwóch był piąty, dzięki czemu po przejechaniu ponad 150 km oesowych ma przed sobą jedynie pięciu kierowców. Póki co to najlepszy w tym roku występ krakowianina pilotowanego przez Maćka Szczepaniaka.

Podobnie jak na pierwszej pętli, wśród zawodników rywalizujących w WRC 2 dominował Esapekka Lappi, który przegrał tylko dwa odcinki specjalne ze swoim kolegą z zespołu Skoda Motorsport, Pontusem Tidemandem. Przed kolejnym etapem przewaga Fina nad szwedzkim zawodnikiem wynosi już ponad 50 sekund. Po problemach z silnikiem, z piątkowej rywalizacji wycofał się Stephane Lefebvre. W kategorii WRC 3 oraz JWRC prowadzi brytyjski kierowca Osian Pryce (Citroën DS3 R3T).

Za nami dziewięć odcinków specjalnych o łącznej długości 155,04 km. O końcowych rozstrzygnięciach nie może być jednak mowy, bowiem etap ukończyli wszyscy kierowcy startujący autami WRC. W sobotę 4 lipca na zawodników czeka aż osiem prób sportowych o długości niemal 130 km. Walka na trasie rozpocznie się o godz. 8.25 od przejazdu próby „Mazury” (17,70 km). Następnie na zawodników czeka znany z poprzednich edycji Rajdu Polski odcinek „Wieliczki” (12,87 km), a później oes „Świętajno” (21,25 km). Przed zjazdem do parku serwisowego w Mikołajkach załogi będą musiały pokonać najdłuższą tego dnia próbę Paprotki (23,15), której fragment (pod nazwą „Górkło”) był przejeżdżany w przeciwnym kierunku na początku piątkowego etapu. Dzień zakończy trzeci przejazd superoesu „Mikołajki”.

Liderzy LOTOS 72. Rajdu Polski
OS 1: Ogier
OS 2: Mikkelsen
OS 3-6: Tänak
OS 8-9: Ogier

Zwycięzcy odcinków specjalnych LOTOS 72. Rajdu Polski
Ogier: 3
Tänak: 3
Mikkelsen: 1
Latvala: 1
Prokop: 1

LOTOS 72. Rajd Polski – wyniki po OS 9:
1. Sébastien Ogier (FRA)/Julien Ingrassia (FRA) Volkswagen Polo R WRC1:17:42.5   
2. Andreas Mikkelsen (NOR)/Ole Flene (NOR) Volkswagen Polo R WRC + 2.1
3. Jari-Matti Latvala (FIN)/Miikka Anttila (FIN) Volkswagen Polo R WRC + 10.8   
4. Ott Tanak (EST)/Raigo Molder (EST) Ford Fiesta RS WRC + 16.7
5. Hayden Paddon (NZ)/John Kennard (NZ) Hyundai i20 WRC + 35.9
6. Robert Kubica (POL)/Maciej Szczepaniak (POL) Ford Fiesta RS WRC + 37.4
7. Thierry Neuville (BEL)/Nicolas Gilsoul (BEL) Hyundai i20 WRC + 41.3 
8. Kris Meeke (GB)/Paul Nagle (IRL) Citroën DS3 WRC + 1.07.1
9. Dani Sordo (E)/Marc Marti (E) Hyundai i20 WRC + 1:15.0
10. Mads Østberg (N)/Jonas Andersson (S) Citroën DS3 WRC + 1:15.5

Sobotni etap Rajdu Polski 2015 – podsumowanie dnia
Sebastien Ogier liderem superoesu „Mikołajki” w Rajdzie Polski
Sebastien Ogier najszybszy, Robert Kubica drugi na odcinku testowym Rajdu Polski

Wypowiedzi przedrajdowe czołowych kierowców Rajdu Polski 2015
Zawodniczki Rajdu Polski 2015 – dowiesz się o nich tutaj.
Portrety zawodników w strefie serwisowej Rajdu Polski 2015 zobaczysz tu
.
Przedrajdowe testy Roberta Kubicy obejrzysz na zdjęciach tu.
Galerię zdjęć z testów zespołów Skody i Volkswagena zobaczysz tu
.
Testy Jari-Matti Latvala przed Rajdem Polski tutaj.
Testy Andreasa Mikkelsena przed Rajdem Polski 2015 – fotoreportaż tu.
Wypowiedzi Roberta Kubicy i Krzysztofa Hołowczyca przed Rajdem Polski 2015 przeczytasz tu.
Jakimi autami poza WRC rywalizowali zawodnicy Rajdu Polski? Dowiesz się tu.
O serii JWRC na Rajdzie Polski oraz harmonogramie relacji w Polsacie przeczytasz tu.

Najnowsze