Gosia Rdest dwa razy w pierwszej dziesiątce na Nurburgringu

Gosia Rdest zaliczyła kolejny dobry weekend wyścigowy. Tym razem zrealizowała cel założony przed wyjazdem na piątą rundę Audi Sport TT Cup. W obu wyścigach rozegranych na Nurburgringu polska zawodniczka finiszowała w pierwszej dziesiątce.

24 samochody, 6 weekendów wyścigowych przy DTM i bardzo konkurencyjna stawka kierowców – tak w największym skrócie można opisać Audi Sport TT Cup. W miniony weekend rozegrano przedostatnią, piątą rundę zawodów. Tym razem zawodnicy gościli na niemieckim Nurburgringu. Wyścigowy weekend rozpoczął się od piątkowego 90-minutowego wolnego treningu podczas którego Gosia Rdest zanotowała czternasty czas. Sobotnie kwalifikacje rozegrano w trudnych warunkach pogodowych, znacznie opóźniły się ze względu na gęstą mgłę rozpościerającą się nad torem. Polska zawodniczka wywalczyła na czasówce 14 i 15 pole startowe. Kwalifikacje pozostawiły lekki niedosyt, ale z zawodów Gosia Rdest może czuć się w pełni usatysfakcjonowana – łącznie wykonała  11 skutecznych manewrów wyprzedzania, finiszując w obu wyścigach na dobrym, 9 miejscu.

Obydwa starty na Nuburgringu były bardzo udane, od samego startu aż do mety. Nie odczułam, że mam pierwszą styczność z tym torem na zawodach. To bardzo fajny obiekt, poznanie go na symulatorze bardzo mi pomogło w warunkach bojowych. Miałam pomysł na pokonanie każdego zakrętu. Czasówka mogła pójść lepiej, niestety tylne opony za późno złapały temperaturę i auto było nadsterowne. Zostało odrabianie strat podczas wyścigu. Starty do obu wyścigów były bardzo udane, praktycznie od samego początku odrabiałam pozycje. Niestety, tuż po starcie niedzielnego wyścigu miałam kontaktową sytuację przez co na chwilę straciłam panowanie nad samochodem, potem było już czysto. Starałam się wykorzystywać błędy rywali i sukcesywnie przebijać do przodu. Oba wyścigi ukończyłam na P9, co daje ogromną satysfakcję – podsumowuje Gosia Rdest.

Pucharowe Audi TT jest wyposażone w przedni napęd i 2-litrowy 4-cylindrowy silnik TFSI o mocy 310 KM przy przeszło 400 niutonometrach momentu obrotowego. Moc samochodu można zwiększyć o kolejne 30 KM poprzez użycie systemu „push-to-pass”. Samochód waży zaledwie 1125 kg. Za kierownicą pucharowych Audi TT każdorazowo rywalizuje 18 stałych zawodników oraz zaproszeni przez organizatora goście: dziennikarze, VIP-owie, zawodnicy innych dyscyplin motorsportowych. W gronie 18 stałych kierowców znaleźli się reprezentanci: Niemiec, Austrii, Danii, Belgii, Norwegii, Polski, Francji, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Turcji, Szwajcarii, Chin i Stanów Zjednoczonych, w tym dwie zawodniczki.  Z polską flagą w Audi TT Cup rywalizują Gosia Rdest i Janek Kisiel, obecny lider serii. Każdy weekend wyścigowy oznacza dla kierowców 140 minut jazdy po torze, na które składają się: wolne treningi, 30-minutowe kwalifikacje i dwa dwudziestominutowe wyścigi.

Najnowsze

Jedziesz z dzieckiem i palisz? Dostaniesz mandat

Palenie podczas jazdy nie jest najmądrzejszym pomysłem, a w szczególności gdy na pokładzie jest jeszcze mały pasażer. Władze w Wielkiej Brytanii znalazły pomysł na ukrócenie tego procederu.

W przyszłym miesiącu wchodzą w życie przepisy, które zabronią palenia w samochodzie podczas jazdy, gdy jednym z pasażerów jest dziecko.

Nowe przepisy są efektem walki z biernym paleniem i będzie dotyczyć wszystkich samochodów z pełnym lub częściowym dachem. Regulacje wchodzą w życie już pierwszego października. Każdy kierowca, który zapali papierosa podczas jazdy z pasażerem w wieku poniżej 18 lat, musi się liczyć z mandatem. Wysokość grzywny ustalono na 50 funtów.

Co ciekawe, przepisy przewidują ukaranie kierowcy w przypadku, gdy pasażer pali papierosa. I nie ma tutaj znaczenia, czy boczna szyba lub szyberdach są otwarte. Przepis nie dotyczy jedynie kabrioletów z otwartym dachem. Przepisy nie uwzględniły elektronicznych papierosów.

Najnowsze

Pieszy będzie miał pierwszeństwo już przed przejściem

Posłowie zadecydowali. Pieszy, który znajdzie się na przejściu, a także przed nim, będzie miał pierwszeństwo przed pojazdem. Wyjątkiem będą tylko tramwaje.

Dzisiaj w Sejmie posłowie zadecydowali o przyjęciu nowych przepisów, uchwalając nowelizację kodeksu drogowego. Za przyjęciem ustawy zagłosowało 215 posłów, przeciwko było 182, a 32 osoby wstrzymały się od głosu. Na wejście w życie zmian poczekamy jeszcze trochę. Wejdą one dopiero w 2017 roku.
Obecne przepisy mówią, że pieszy oczekujący na możliwość wejścia na jezdnię lub torowisko, jest zobowiązany do zachowania szczególnej ostrożności. Dopiero znajdując się na przejściu na pieszych ma on pierwszeństwo przed pojazdami.

Według nowych przepisów również pieszy oczekujący na możliwość wejścia na jezdnię będzie miał pierwszeństwo przed pojazdem. Wyjątkiem będzie tylko tramwaj. Jednak przed wejściem na jezdnię będzie zobowiązany zatrzymać się i upewnić, czy pojazd ustąpi mu pierwszeństwa.

Nowy projekt nakłada również na kierowców obowiązek ustąpienia pierwszeństwa, zarówno oczekującemu, jak i przechodzącemu pieszemu, a także zachowania ostrożności podczas zbliżania się do przejść dla pieszych. 

Nowe przepisy wejdą w życie dopiero w 2017 roku, ponieważ konieczne jest przeprowadzanie szerokiej kampanii edukacyjnej w tym zakresie.

Najnowsze

Mariah Carey pomaga w testach Nissana

Producenci samochodów mają swoje tajemne metody sprawdzania swoich produktów w ekstremalnych warunkach. Nissan właśnie odkrył kilka ciekawostek związanych z tym tematem.

Producenci samochodów mają swoje tajemne metody sprawdzania swoich produktów w ekstremalnych warunkach. Nissan właśnie odkrył kilka ciekawostek związanych z tym tematem. Zanim samochód trafi do klientów w finalnej wersji, musi przejść szereg testów, które zagwarantują odpowiedni poziom niezawodności. Dla przykładu, zanim Nissan Qashqai pojawił się na rynku, musiał przejść ponad 150 tys. różnych testów. Niektóre z nich były naprawdę dziwne.

W modelach X-Trail, Juke oraz wspomnianym wyżej Qashqaiu sprawdzano wytrzymałość systemu audio, odtwarzając muzykę na maksymalnej głośności przez 1 728 000 minut, co w sumie daje 1200 dni. Wykorzystano do tego odpowiedni rodzaj muzyki, zapewniający szerokie spektrum częstotliwości. Okazało się, że przydały się do tego hity Mariah Carey, a także niemiecka muzyka z gatunku house.

Kolejne dziwne testy to na przykład sprawdzanie, czy szklany dach wytrzyma ciężar niedźwiedzia brunatnego. Mechanizm otwierania szyb musi przejść co najmniej 30 tysięcy procedur otwierania i zamykania. Żeby sprawdzić odporność lakieru na zarysowania sprowadzany był specjalny pył z japońskich wulkanów. 

Wycieraczki muszą wytrzymać co najmniej 480 godzin pracy na różnych obrotach, a kierunkowskazy zaświecić co najmniej 2,25 miliona razy. Plastiki oraz tapicerka w japońskich samochodach również przechodzą ekstremalne testy przy użyciu czekolady, oleju, szminki, żelu do włosów czy kawy.

 

Najnowsze

Złośliwy kierowca blokuje karetkę pogotowia

Kolejny epizod z rosyjskich dróg. Kierowca czerwonego BMW M6 postanowił pokazać, że jest szeryfem na drodze i zatrzymał pędzącą karetkę.

Do tego nieprzyjemnego incydentu doszło na jednaj z dróg, niedaleko Zelenogradu. Ambulans jadący do szpitala z ciężko chorym pasażerem został zatrzymany przez czerwone BMW M6. 

Kierowca BMW najpierw wyprzedził od prawej strony ambulans, a po chwili wymusił na nim zatrzymanie, aby wyskoczyć ze swojego samochodu i grozić ratownikom medycznym wiozącym chorego. 

Totalnie nie rozumiemy kierowców, którzy za wszelką cenę próbują zrobić na złość pojazdom spieszącym się ratować życie. Jak donoszą lokalne media, człowiek z czerwonego BMW jest już poszukiwany przez policję i grozi mu kara więzienia za to wykroczenie oraz niezapłacone mandaty.

https://www.youtube.com/watch?v=thw15NN3cUU 

Najnowsze