
Goodyear przywiezie do Le Mans łącznie 5000 opon!
89. edycja 24-godzinnego wyścigu Le Mans odbędzie się już w ten weekend. To nie tylko najbardziej prestiżowy wyścig długodystansowy na świecie, ale także ważne wydarzenie dla Goodyeara.
Wspierając każdy zespół w LMP2, największej klasie na starcie, Goodyear dostarczy szereg opon i będzie bezpośrednio współpracował z zawodnikami przez cały tydzień poprzedzający wyścig i podczas samego wydarzenia, aby pomóc zmaksymalizować osiągi opon. Goodyear powrócił do udziału w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w zeszłym roku i ukończył go z dwoma samochodami na podium w ramach rywalizacji otwartej.
Od tamtej pory marka jest wyłącznym dostawcą opon do samochodów startujących w klasie LMP2 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC) i Europejskiej Serii Le Mans (ELMS), w tym do 24-godzinnego wyścigu Le Mans. W ten weekend na oponach Goodyear ścigać się będzie w sumie 26 samochodów, czyli więcej niż w Grand Prix, ale za to przez ponad 12 razy dłuższy czas. Z opon Goodyear skorzysta m.in. Robert Kubica, który w tym sezonie startuje w barwach zespołu Orlen WRT. Obecność Goodyear w Le Mans wykracza poza tor.
Wystarczy spojrzeć w górę, gdzie przez cały czas trwania wyścigu nad torem unosić się będzie sterowiec Goodyear Blimp. Ten kultowy statek powietrzny powraca do Le Mans drugi rok z rzędu, kończąc swoje europejskie letnie tournée, w ramach którego odwiedził także Wielką Brytanię, Niemcy, Włochy, Polskę, Słowenię i Danię. Podczas wyścigu sterowiec Goodyear Blimp będzie wykonywał loty pasażerskie dla wybranych VIP-ów i gości, a także zapewni wyjątkową relację telewizyjną z powietrza.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?