![](https://www.motocaina.pl/thumbor_image/1920/864/1/0/!2F2021!2F12!2F601420-scaled.jpg)
Genesis G90 – luksusowa limuzyna w nowej odsłonie. Co skrywa jej wnętrze?
Koreańczycy zaprezentowali drugą generację swojego flagowego modelu. Genesis G90 prezentuje się luksusowo zarówno z zewnątrz, jak i w środku. Pod maską silnik V8 został zastąpiony przez V6, ale klienci nie powinni mieć powodów do narzekań.
Najnowsza odsłona Genesisa G90, w porównaniu do swojego poprzednika, może pochwalić się smuklejszą i bardziej elegancką sylwetką. Tył samochodu przypomina francuskiego DS 9. Wnętrze samochodu prezentuje się niezwykle luksusowo i obfituje w skórę, drewno, aluminium oraz włókno węglowe. Kabina jest pokryta specjalną powłoką, która ma zapobiegać rozwojowi bakterii i mikroorganizmów. Od świata zewnętrznego pasażerów ma także oddzielać system aktywnej redukcji szumów.
![Genesis G90](https://www.motocaina.pl/thumbor_image/770/9999/0/0/!2F2021!2F12!2F601425-scaled.jpg)
Genesis G90 oferuje pasażerom z tylnego rzędu system rozrywki z 10,2-calowymi ekranami oraz osobny tablet do sterowania zasłonami, masażem (który także jest w przednich fotelach), klimatyzacją, multimediami czy oświetleniem. Z kolei przednie fotele poza masażami pompują też podparcia boczne przy prędkości powyżej 130 km/h oraz w trybie Sport, a także podczas wsiadania i wysiadania. Genesis podaje, że G90 może dysponować także podwójnym szyberdachem dla przedniego i tylnego rzędu, sterowanego niezależnie od siebie.
Dbając o komfort jazdy, Koreańczycy zastosowali w Genesis G90 wielokomorowe zawieszenie pneumatyczne (standard w przedłużonej wersji), które potrafi z pomocą kamer rozpoznać nierówności na 100 metrów przed autem i przygotować podwozie, podnosząc je o 10 mm, na jak najłagodniejsze pokonanie odcinka. Także podczas pokonywania ramp czy progów zwalniających, zawieszenie zmieni swoje położenie, by nie dopuścić do ewentualnych uszkodzeń.
![Genesis G90](https://www.motocaina.pl/thumbor_image/770/9999/0/0/!2F2021!2F12!2F601426-scaled.jpg)
Pod maską nowego G90 znajdziemy podwójnie doładowany, 3,5-litrowy silnik V6, generujący 380 KM i 530 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc przekazywana będzie przez 8-biegową, automatyczną skrzynię na tylne lub wszystkie koła.
![Genesis G90](https://www.motocaina.pl/thumbor_image/770/9999/0/0/!2F2021!2F12!2F601424-scaled.jpg)
Nowy Genesis G90 debiutuje póki co w Korei Południowej, jednak w najbliższym czasie samochód powinien także pojawić się na innych rynkach, między innymi w USA czy nawet w Europie.
Najnowsze
-
Testuję najmniejsze Volvo EX30 nad jeziorem Como – dlaczego Polacy i Włosi się za nim oglądają?
Dziś zabieram was na wspólną przejażdżkę Volvo EX30 po malowniczych trasach wokół włoskiego jeziora Como. Mają tu swoje rezydencje m.in. Madonna, George Clooney, Brad Pitt i Sylvester Stallone. To limonkowe auto pasuje tutaj idealnie! Samochód na poskręcanych jak loki Jarno Trulliego* serpentynach wokół jeziora, odwraca wzrok włoskich kierowców, tak czułych na wysublimowany, motoryzacyjny design. Także […] -
Policja testuje najbardziej wyjątkowy radiowóz w Polsce. 400 tys. zł to mało
-
Parkujesz samochód pod prąd? W tym przepisie jest pułapka na kierowców
-
Czy motocyklista może omijać korek, jadąc między samochodami? Tych przepisów wielu nie rozumie
-
Wyprzedzam inny pojazd. Czy mogę na moment przekroczyć prędkość?
Zostaw komentarz: