General Motors wycofuje 7 milionów pick-upów i SUV-ów! Wszystko przez wadliwe poduszki powietrzne
Sprawa dotyczy problemu z pompkami poduszek powietrznych Takata.
Stany Zjednoczone zmuszają General Motors do wycofania i naprawy prawie 6 milionów dużych pick-upów i SUV-ów wyposażonych w potencjalnie niebezpieczne napełniacze poduszek powietrznych Takata. GM twierdzi, że nie będzie walczyć z wycofaniem i dodatkowo naprawi kolejny milion pojazdów będących poza granicami USA.
Wycofanie dotyczy pełnowymiarowych pickupów i SUV-ów GM z lat modelowych 2007-2014, w tym pickupów Chevrolet Silverado 1500, 2500 i 3500. Silverado jest najlepiej sprzedającym się pojazdem GM i drugim najlepiej sprzedającym się pojazdem w USA. Wycofaniem objęte są również Chevrolet Suburban, Tahoe i Avalanche, Cadillac Escalade, GMC Sierra 1500, 2500 i 3500 oraz GMC Yukon.
Przeczytaj też: General Motors zapłaci 500 000 dolarów dealerom Cadillaca, którzy nie chcą sprzedawać samochodów elektrycznych
Decyzja ogłoszona w poniedziałek przez National Highway Traffic Safety Administration będzie kosztować producenta samochodów około 1,2 miliarda dolarów, czyli około jednej trzeciej jego dochodów netto w tym roku.
General Motors czterokrotnie zwracał się do agencji, począwszy od 2016 roku, aby uniknąć wycofania, twierdząc, że zbiorniki napełniacza poduszki powietrznej były bezpieczne na drodze i podczas testów. Pojawiają się jednak głosy, że firma postawiła na zyski, a nie na bezpieczeństwo.
Wybuchające inflatory Takata były przyczyną największej serii napraw samochodów w historii Stanów Zjednoczonych, w wyniku której wycofano co najmniej 63 miliony pompek.. Na całym świecie wycofano około 100 milionów inflatorów.
Przeczytaj też: General Motors zbuduje wodorowo-elektryczny pick-up
Takata użył lotnego azotanu amonu do wywołania niewielkiej eksplozji, która wypełniała poduszki powietrzne podczas wypadku. Jednak substancja chemiczna może ulec zniszczeniu pod wpływem ciepła i wilgoci i eksplodować ze zbyt dużą siłą, rozrywając metalowy pojemnik i wyrzucając odłamki.
Dwadzieścia siedem osób na całym świecie zostało zabitych przez wybuchające inflatory.
NHTSA stwierdziła w przygotowanym oświadczeniu, że przeanalizowała wszystkie dostępne dane dotyczące poduszek powietrznych, w tym analizy inżynieryjne i statystyczne, testy starzenia i dane terenowe:
Na podstawie tych informacji NHTSA stwierdziła, że przedmiotowe inflatory GM są narażone na ten sam rodzaj eksplozji po długotrwałym narażeniu na wysokie temperatury i wilgoć, co inne wycofane inflatory Takata.
Teraz General Motors ma 30 dni na przedstawienie NHTSA proponowanego harmonogramu powiadamiania właścicieli pojazdów i rozpoczęcia wycofywania, głosi oświadczenie.
GM powiedziało, że chociaż uważa, że wycofanie produktu nie jest uzasadnione na podstawie faktycznych i naukowych danych, będzie przestrzegać decyzji NHTSA. Firma w przygotowanym oświadczeniu napisała:
Bezpieczeństwo i zaufanie tych, którzy kierują naszymi pojazdami, jest najważniejszym elementem wszystkiego, co robimy w General Motors.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Jeden jechał za szybko, drugi wymusił – kto jest winny w tej sytuacji?
Niebezpieczna sytuacja i spór dwóch kierowców, którzy są przekonani do swoich racji. Który z nich powinien dostać mandat? -
Co z nowym podatkiem dla kierowców? Rząd ma nowy plan, jak uderzyć nas po kieszeni
-
Minister Gawkowski stracił samochód za 100 tys. zł. Oszukali go metodą „na bliźniaka”
-
Ile samochód przejedzie na rezerwie? Ile pojadę z zasięgiem 0 km?
-
Znaki C-5 oraz D-3 wyglądają prawie identycznie, ale kierowca nie może ich pomylić
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
czy to efekt postępu?