Karolina Chojnacka

General Motors przedstawiło światu całą kolekcję nowych samochodów elektrycznych

Co najmniej trzy z nich trafią do produkcji.

Podczas dużej konferencji prasowej GM na targach CES, producent samochodów przedstawił szereg swoich przyszłych projektów związanych z samochodami elektrycznymi, od samochodów dostawczych po nadchodzący flagowy Cadillac Celestiq.

Przeczytaj też: Cadillac Celestiq „zaprezentowany”! Poznajcie flagowy, luksusowy samochód elektryczny Cadillaca

W środku całego show, ukryta w tle, stała kolekcja tajemniczych samochodów. Spowite ciemnością, oświetlone jedynie światłami do jazdy, auta mogą oczywiście być „zwykłymi” samochodami, ale my myślimy, że mogą to być produkty przyszłości.

General Motors przedstawiło światu całą grupę nowych samochodów elektrycznych

Najlepsze wspólne ujęcie samochodów znajduje się powyżej i możemy dość łatwo zidentyfikować trzy z nich. W centrum jest oczywiście GMC Hummer EV. Po obu stronach są Cadillaki. Ten po lewej stronie wydaje się być crossoverem Lyriq, a ten po prawej luksusowym sedanem Celestiq.

Wiemy kiedy GMC Hummer EV i Lyriq trafią do produkcji, i że Celestiq kiedyś też trafi do produkcji.

Dlatego uważamy, że pozostałe samochody to nadchodzące modele.

Samochód znajdujący się tuż obok Cadillaca Celestiq to może być zapowiadany od jakiegoś czasu elektryczny pick-up od Chevroleta, inspirowany Silverado.

Po lewej stronie za Lyriq znajdują się dwa modele, które wygląda na parę crossoverów. Tajemniczy samochód po prawej pozostaje największą zagadką.

Przeczytaj też: Wiemy, kiedy Chevrolet zaprezentuje zelektryfikowanego pick-upa podobnego do Silverado!

Trzeba będzie trochę poczekać, zanim przekonamy się czy nasze prognozy są trafne. Tak więc, śledźcie nas uważnie, bo gdy tylko GM poda więcej informacji o nowych modelach, z pewnością o nich napiszemy!

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Rajd Dakar 2021: dramat lidera klasyfikacji motocyklistów

Trasa 10. etapu znów wiodła wśród niezwykłej scenerii i surrealistycznych chwilami krajobrazów wyrzeźbionych przez naturę w ciągu setek tysięcy lat. Zgodnie z oczekiwaniami nawigacja była w środę ogromnym wyzwaniem. Duże straty poniósł walczący o zwycięstwo Sam Sunderland, ale wydarzeniem dnia był dramat lidera klasyfikacji motocyklistów „Nacho” Cornejo, który wycofał się z rajdu.

Fani “Nacho” Cornejo w Chile zapewne już mrozili szampana. Ich 26-letni bohater był bardzo blisko zwycięstwa w Dakarze. Miał ponad 11 minut przewagi nad najbliższym rywalem na 3 etapy przed metą. Nawet po wypadku, mieszkańcy Iquique, skąd pochodzi, odetchnęli z ulgą, gdy kierowca Hondy powrócił na trasę. Niestety, wskutek wypadku stracił prowadzenie w rajdzie, a potem był zmuszony wycofać się z rajdu, gdy stracił przytomność na mecie.

Motocykliści Hondy zajęli trzy pierwsze miejsca w klasyfikacji jednośladów (1. Brabec, 2. Barreda, 3. Benavides), ale zespół stracił prowadzącego w rajdzie Jose Ignacio Cornejo, który przewrócił się na odcinku specjalnym i został zabrany z mety przez służby medyczne. Ricky Brabec awansował na drugie miejsce i na dwa dni przed końcem rajdu traci do lidera – Kevina Benavidesa, swojego kolegi z zespołu zaledwie 51 sekund! Ubiegłoroczny zwycięzca Dakaru w kategorii motocykli Ricky Brabec jedzie w tym roku ze zmiennym szczęściem. Po pechowej pierwszej części rajdu, na półmetku był dopiero trzynasty ze stratą prawie 20 minut do lidera. Od tamtej pory wygrał dwa z czterech odcinków, był najszybszy także w środę na trasie do Al-Ula. Pozostałe etapy ukończył w czołowej trójce i znów liczy się w walce o wygraną. Trzeci, Sam Sunderland (KTM) ma 10’36 min straty do lidera. Nasz jedyny pozostały w stawce motocyklista – Konrad Dąbrowski wyraźnie się rozkręca. We wtorek zajął 28. miejsce, co jest jego najlepszym wynikiem do tej pory i awansował na 30. pozycję.

Rajd Dakar 2021

Pablo Copetti był najszybszy na trasie w kategorii quadów, ale po 5-minutowej karze spadł na czwarte miejsce, a zwycięzcą etapu został Italo Pedemonte. Szósty był Kamil Wiśniewski. Manuel Andújar pozostaje liderem, a zawodnik Orlen Teamu utrzymał szóstą pozycję w klasyfikacji, pierwszą w klasie 4×4.

Yazeed Al-Rajhi wygrał odcinek, jadąc końcowe 30 km z przebitą oponą. Drugi na mecie Nasser Al-Attiyah odrobił do trzeciego Stephane’a Peterhansela tylko 49 sekund. Francuz ma nadal ponad 17 minut przewagi nad Katarczykiem. Kuba Przygoński i Timo Gottschalk z Orlen Teamu przyjechali na metę na piątej pozycji i utrzymali czwarte miejsce w klasyfikacji, powiększając przewagę nad Nani Romą, który był w środę dziesiąty:

Bardzo szybki etap, bez przebitych opon pozwolił nam odrobić wczorajsze straty. Początkowo jechaliśmy w gęstym kurzu, bo wyprzedzaliśmy rywali, ale na kolejnych odcinkach mieliśmy już bardzo dobre tempo. Jutro bardzo długi odcinek, bo będzie miał ponad 500 kilometrów, więc wszystko na to wskazuje, że na pewno będzie to trudny etap.

Rajd Dakar 2021

Siergiej Karjakin wygrał w kategorii lekkich pojazdów, a także w klasie T4. Michał Goczał i Szymon Gospodarczyk z zespołu Energylandia Rally Team zajęli znakomite trzecie miejsce, Marek Goczał i Rafał Marton – ósme, a Aron Domżała i Maciej Marton dziewiąte:

Siedem minut straty do lidera. Nie najgorzej, ale to już trzeci dzień z rzędu kiedy nie możemy przejechać czysto odcinka. Na początku mały błąd nawigacyjny, a potem kapeć okazały się kosztowne z perspektywy wyniku etapowego. Staraliśmy się odrabiać potem stracone minuty, ale udało się urwać tylko kilkadziesiąt sekund. Mam nadzieję, że jutro utrzymamy koncentrację, wrócimy na właściwe tory i zaliczymy tym razem naprawdę dobry oes.

Domżała nadal zajmuje po etapie najniższy stopień podium, ścigany przez czwartego – Michała Goczała, a jego brat jest ósmy. Liderem jest „Chaleco” López przed Austinem Jonesem.

Czech Martin Macik powtórzył wtorkowy sukces i wygrał etap w kategorii ciężarówek, ale trzy załogi Kamazów nadal okupują wszystkie miejsca na podium. Prowadzi Sotnikow przed Szibałowem i Mardiejewem.

Siergiej Karjakin odniósł swoje poprzednie zwycięstwo na odcinku specjalnym w 2019 roku. Dziś wygrał po raz pierwszy od tamtej pory i został siódmym zwycięzcą etapowym w tym roku w kategorii pojazdów lekkich. Tegoroczna edycja obfituje w rekordy i historyczne wydarzenia. Wcześniej Cristina Gutiérrez jako pierwsza od 2005 roku kobieta wygrała etap, a 18-letni Seth Quintero został najmłodszym zwycięzcą odcinka w historii Dakaru.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Cadillac Celestiq „zaprezentowany”! Poznajcie flagowy, luksusowy samochód elektryczny Cadillaca

Jest podobny do modelu Lyriq.

Niestety, nie wiemy jak dokładnie wygląda Celestiq, ponieważ Cadillac drażni się z nami i pokazuje tylko zwiastun swojego luksusowego elektrycznego samochodu. Ale… lepszy taki zwiastun niż żaden.

Dostajemy ujęcie z góry, które pokazuje, że samochód przypomina crossovera EV Lyriq. Najbardziej oczywiste podobieństwo wykazuje tył z tylnymi światłami w kształcie bumerangu i dachem typu fastback. Każdy element można indywidualnie dostosować pod kątem przezroczystości i wygląda na to że można go również podświetlić.

Cadillac Celestiq

Przeczytaj też: General Motors zapłaci 500 000 dolarów dealerom Cadillaca, którzy nie chcą sprzedawać samochodów elektrycznych

Przód również wygląda podobnie do Lyriq. Grill wygląda jednak na znacznie większy, ale oświetlenie jest identyczne jak u crossovera.

Cadillac Celestiq

Przeczytaj też: Elektryczne crossovery Hondy i Acury będą produkowane przez General Motors

Przyjrzymy się wnętrzu, w którym wyróżnia się pełnowymiarowy ekran informacyjno-rozrywkowy. Według portalu Snyder wnętrze ma również obszerne drewniane i metalowe wykończenia przeplatane ładnym oświetleniem ambientowym.

Cadillac niewiele mówił o aspektach technicznych elektryka. Celestiq będzie wykorzystywał technologię akumulatorów GM Ultium, która będzie współdzielona z innymi samochodami, takimi jak wspomniany Lyriq czy GMC Hummer EV. Będzie również wyposażony w napęd na wszystkie koła, niewątpliwie dzięki dwóm silnikom, jednym z przodu i jednym z tyłu.

Spodziewamy się, że Cadillac w pełni pokaże nam Celestiq za kilka miesięcy, ale może minąć trochę czasu, zanim wersja produkcyjna wyjedzie na drogi.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Ford Mustang z filmu „60 sekund” wystawiony na sprzedaż! Możesz poczuć się jak Angelina Jolie!

To prawdziwa okazja dla fanów motoryzacji i kinomanów!

Entuzjaści motoryzacji i kinomani mogą kupić Forda Mustanga z 1967 roku, który zagrał w filmie „60 sekund”. To jeden z trzech samochodów, który przetrwał pobyt na planie filmowym.

Ford Mustang z filmu „60 sekund”

Przeczytaj też: Mustang z filmu „Bullit” odnaleziony

Do kupienia jest siódmy z 11 egzemplarzy zbudowanych przez Cinema Vehicle Services (CVS), o numerze podwozia 7R02C173895. To wyjątkowe auto. Ten konkretny Ford Mustang, jest jednym z tak zwanych samochodów-bohaterów. Kręcono w nim, i z nim sceny, w których występowali Nicolas Cage i Angelina Jolie.

Przeczytaj też: Angelina Jolie jeździ Triumphem

Samochód jak najbardziej nadaje się do jazdy. Silnik V8 o pojemności 5,7 litra, zbudowany przez Ford Racing, ma 400 KM. Obraca tylne koła poprzez czterobiegową manualną skrzynię biegów.

Cena nie została opublikowana, ale podejrzewamy, że że dodanie tego Mustanga do kolekcji będzie wymagało siedmiocyfrowej oferty.

Ford Mustang z filmu „60 sekund”

 

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Kiedy wystartuje rajdowy puchar samochodów elektrycznych ADAC Opel e-Rally Cup?

Ustalono już harmonogram pierwszego na świecie jednomarkowego rajdowego pucharu samochodów elektrycznych z zasilaniem akumulatorowym.

Inaugurację pierwszego sezonu ADAC Opel e-Rally Cup  zaplanowano na maj 2021 roku.

W pierwszym sezonie ADAC Opel e‑Rally Cup zaplanowano osiem rund, z których połowa odbędzie się w ramach Rajdowych Mistrzostw Niemiec (DRM). Ponadto przewidziano trzy zawody w ramach Rallye 70, czyli krajowych jednodniowych imprez rozgrywanych na 70‑kilometrowych odcinkach specjalnych. Szczególne atrakcje czekają zespoły Opla w ostatni weekend sierpnia, kiedy e‑kierowcy rajdowi wystąpią przed międzynarodową publicznością bogatego w tradycje Rajdu Barum, który jest czeską rundą Rajdowych Mistrzostw Europy rozgrywaną w okolicach miasta Zlín.

ADAC Opel e-Rally Cup

Uczestnicy walki o puchar będą mieli okazję poznać swoje samochody Opel Corsa‑e Rally w czasie ekskluzywnej rundy testowej, która odbędzie się w kwietniu, jeszcze przed inauguracyjnymi zawodami ADAC Rallye „Rund um die Sulinger Bärenklaue” zaplanowanymi na 7–8 maja. Klienci z zespołów prywatnych powinni otrzymać pojazdy w marcu 2021 roku. Cena Opla Corsy‑e Rally gotowego do rajdu wynosi 49 900 euro (plus VAT).

Rejestracja uczestników ADAC Opel e-Rally Cup 2021 rozpocznie się 15 stycznia 2021 oku. Do 12 lutego obowiązuje obniżona opłata rejestracyjna w wysokości 5 900 euro (plus VAT). Kwota ta obejmuje wszystkie opłaty wpisowe na sezon pucharowy 2021, dostęp do strefy reprezentacyjnej dla czterech członków zespołu, kombinezony rajdowe i odzież dla kierowcy i pilota, namiot serwisowy z plandeką podłogową oraz bezpłatne ładowanie Opla Corsy‑e Rally przez cały sezon. Po 12 lutego 2021 r. pobierana będzie pełna opłata rejestracyjna 7 500 euro (plus VAT). Wszystkie zgłoszenia dokonane w 2020 r. zachowują ważność.

ADAC Opel e-Rally Cup

Przeczytaj też: Test Opel Corsa 1.2 T GS Line – przyjaciel każdej kobiety

Zgodnie z tradycją ADAC Opel Rally Cup z poprzednich lat uczestnicy mogą liczyć na hojną pulę nagród, których suma wynosi około 100 000 euro. Najszybsi juniorzy mają także wyjątkową szansę zakwalifikowania się do ADAC Opel Rally Junior Team 2022 oraz rozpoczęcia rywalizacji na międzynarodowej scenie rajdowej w nowym samochodzie Opel Corsa Rally4. W pierwszym sezonie limit wiekowy dla klasyfikacji juniorskiej podniesiono z 25 do 26 lat (osoby urodzone w 1995 roku lub później). Dzięki temu młodzi kierowcy, którzy już chcieliby się zarejestrować w klasyfikacji juniorów do planowanego „Super Sezonu 2020/2021” nie będą poszkodowani przez opóźnienie inauguracji Pucharu z powodu epidemii koronawirusa.

ADAC Opel e-Rally Cup

Przeczytaj też: Elektryczny Opel Corsa-e Edition. Znamy cenę!

Dyrektor Opel Motorsport Jörg Schrott z niecierpliwością oczekuje na debiut pierwszego na świecie jednomarkowego rajdowego pucharu samochodów elektrycznych:

Mimo trudnych warunków w ostatnich miesiącach prace nad samochodem Opel Corsa‑e Rally oraz przygotowania do pierwszego sezonu ADAC Opel e‑Rally Cup są już na tyle zaawansowane, że możemy liczyć na udany start wiosną. Jesteśmy przekonani, że możemy zapewnić atrakcyjny pakiet zarówno dla uczestników, jak i kibiców, którzy przekonają się, że rajdy samochodów elektrycznych są nie tylko przyjazne dla środowiska, ale i niesłychanie fascynujące.

Harmonogram ADAC Opel e-Rally Cup 2021:

7–8 maja                     ADAC Rallye „Rund um die Sulinger Bärenklaue”   DRM

28–29 maja                 AvD Sachsen Rallye, Zwickau                                  DRM

11–12 czerwca            ADAC Rallye Stemwede                                           DRM

14 sierpnia                  Rallye Oberehe, Hillesheim                                       R70

27–29 sierpnia            Barum Czech Rally Zlín                                            ERC

18 września                 ADAC Rallye Hinterland, Dautphetal                        R70

2 października             ADAC Wartburg Rallye, Eisenach                            R70

15–16 października    ADAC 3-Städte Rallye, Freyung                               DRM

ADAC Opel e-Rally Cup

Najnowsze