Fotoradary w Warszawie wracają do pracy
GITD podpisał porozumienie z władzami Warszawy i już wkrótce pracę wznowią nieczynne od roku fotoradary. Straż Miejska użyczy 27 urządzeń do rejestrowania wykroczeń, które będą sukcesywnie włączane do ogólnopolskiej sieci fotoradarów.
Kilka dni rozpoczęto zdejmowanie czarnej folii z warszawskich fotoradarów. W pierwszej kolejności odsłonięto cztery urządzenia zlokalizowane przy ul. Ostrobramskiej, Sobieskiego i Al. Niepodległości. To jeszcze nie oznacza, że urządzenia działają i wykonują zdjęcia. Na razie GITD sprawdza działanie urządzeń, a potem muszą zostać przystosowane do wymogów technicznych systemu CANARD.
Fotoradary w Warszawie będą podłączane stopniowo. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, urządzenia rozpoczną działanie na przełomie marca i lutego. Cała operacja potrwa co najmniej kilka miesięcy. Trzeba się liczyć z tym, że GITD nie będzie informowało o uruchomieniu poszczególnych urządzeń, podobnie jak w przypadku pomiaru średniej odcinkowej prędkości.
W ramach umowy, którą podpisano pod koniec grudnia zeszłego roku, straż miejska w Warszawie przekazała na trzy lata w użytkowanie GITD 27 masztów i 24 fotoradary. Niewykluczone, że podobną drogą pójdą inne samorządy. GITD wystąpiło kilka miesięcy temu do 18 samorządów z propozycją nieodpłatnego przekazania urządzeń oraz przystosowania ich do systemu CANARD na koszt samorządów. Jednak większość samorządów odpowiedziała odmownie.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: