
Fotoradary w Warszawie wracają do pracy
GITD podpisał porozumienie z władzami Warszawy i już wkrótce pracę wznowią nieczynne od roku fotoradary. Straż Miejska użyczy 27 urządzeń do rejestrowania wykroczeń, które będą sukcesywnie włączane do ogólnopolskiej sieci fotoradarów.
Kilka dni rozpoczęto zdejmowanie czarnej folii z warszawskich fotoradarów. W pierwszej kolejności odsłonięto cztery urządzenia zlokalizowane przy ul. Ostrobramskiej, Sobieskiego i Al. Niepodległości. To jeszcze nie oznacza, że urządzenia działają i wykonują zdjęcia. Na razie GITD sprawdza działanie urządzeń, a potem muszą zostać przystosowane do wymogów technicznych systemu CANARD.
Fotoradary w Warszawie będą podłączane stopniowo. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, urządzenia rozpoczną działanie na przełomie marca i lutego. Cała operacja potrwa co najmniej kilka miesięcy. Trzeba się liczyć z tym, że GITD nie będzie informowało o uruchomieniu poszczególnych urządzeń, podobnie jak w przypadku pomiaru średniej odcinkowej prędkości.
W ramach umowy, którą podpisano pod koniec grudnia zeszłego roku, straż miejska w Warszawie przekazała na trzy lata w użytkowanie GITD 27 masztów i 24 fotoradary. Niewykluczone, że podobną drogą pójdą inne samorządy. GITD wystąpiło kilka miesięcy temu do 18 samorządów z propozycją nieodpłatnego przekazania urządzeń oraz przystosowania ich do systemu CANARD na koszt samorządów. Jednak większość samorządów odpowiedziała odmownie.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: