Ford wprowadza do Polski auto niskobudżetowe – Ford KA Plus
Ford Polska zaprezentował nowy model KA+, który ma przestronne wnętrze, ładny design, a uzupełnieniem całości jest przystępna cena zakupu.
Ford KA+ zajmuje miejsce obok modelu Fiesta w gamie miejskich aut Forda. Jest dostępny już od 37 900 złotych, a pamiętajmy, że nie ma nic wspólnego z dawnym Ka. Zmiast 4 pasażerów przewieziemy pięciu, a nadwozie jest 5-drzwiowym hatchbackiem zbudowanym w oparciu o platformę poprzedniej Fiesty. Mierzy prawie 4 metry długości i jest tylko nieznacznie krótszy od Fiesty, a jednocześnie o 29 milimetrów od niej wyższy, co pozwoliło inżynierom stworzyć optymalnie rozplanowany przedział pasażerski z dużą ilością miejsca nad głową z przodu oraz największą w klasie ilością miejsca na nogi z tyłu.
Bagażnik ma pojemność 270 litrów, z powodzeniem zmieszczą się w nim dwie duże walizki. Tylne siedzenia składane są w proporcji 60/40. We wnętrzu znajdziemy 21 schowków.
Pasażerowie mogą korzystać ze stacji dokującej MyFord Dock umieszczonej w konsoli środkowej, która pozwala na zamocowanie i naładowanie przenośnych urządzeń, jak telefony komórkowe czy systemy nawigacji satelitarnej. Oprócz tego w przednich drzwiach znalazły się schowki zdolne pomieścić butelkę o pojemności 1 litra, butelkę o pojemności 0,6 litra oraz małą parasolkę. Na krańcu deski rozdzielczej umieszczono także ukryty schowek na cenne przedmioty, który można otworzyć jedynie po otwarciu drzwi kierowcy.
W KA+ oferowana jest uproszczona gama silnikowa stworzona w oparciu o nową jednostkę benzynową 1,2 litra Duratec, dostępną w wersjach o mocy 70 i 85 KM – wywodzi się z tej samej rodziny, co konstrukcja 1,25 litra montowana w Fordzie Fiesta poprzedniej generacji i wykorzystuje system zmiennych faz rozrządu z niezależnym sterowaniem położenia wałków (Ti-VCT). W połączeniu z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, jednostka 1,2 litra generuje moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów.
Dostrojenie elektronicznie sterowanego systemu wspomagania kierownicy zapewnia „szybsze” przełożenie z 2,6 obrotów kierownicy pomiędzy skrajnymi położeniami, a siła wspomagania zależna od prędkości jazdy pozwala na łatwiejsze manewrowanie przy niskich prędkościach i na precyzyjniejsze sprzężenie zwrotne przy szybszej jeździe.
W dynamicznej jeździe pomaga też przedni stabilizator przechyłów, który dla klientów w Europie będzie o 47 procent sztywniejszy, niż w Azji i Ameryce Południowej. Prześwit samochodu zmniejszono o 10 mm w celu poprawy zachowania pojazdu na drodze.
Aby poprawić ochronę pasażerów w razie zderzenia, niemal 50 procent nadwozia KA+ wykonano ze stali o podwyższonej wytrzymałości, a wśród tak wzmocnionych elementów znalazły się płyta podłogowa, przednie i tylne podłużnice, słupki okien, belka przedniego zderzaka i belki drzwi bocznych. Standardowe wyposażenie bezpieczeństwa obejmuje między innymi sześć poduszek powietrznych, a także system monitorowania ciśnienia w oponach, który informuje kierowcę zapaleniem ikony ostrzegawczej, gdy jedna z opon wykazuje znacznie obniżone ciśnienie powietrza.
Można wybrać jedną z dwóch wersji wyposażeniowych modelu KA+: standardowy model o mocy 70 KM oraz odmianę 85-konną, która oferuje:
- klimatyzację manualną;
 - system multimedialny SYNC z układem AppLink, który umożliwia głosowe sterowanie wieloma aplikacjami na smartfona;
 - system inteligentnego kluczyka MyKey, który pozwala na zaprogramowanie maksymalnej dozwolonej prędkości jazdy i maksymalnego poziomu głośności zestawu audio, a także uniemożliwia dezaktywację systemów bezpieczeństwa. MyKey to idealne rozwiązanie dla rodziców, którzy pozwalają swoim niedoświadczonym dzieciom jeździć swoim samochodem.
 
Wszystkie wersje KA+ oferują bogate wyposażenie standardowe, w tym elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka zewnętrzne, centralny zamek z pilotem, system bezpieczeństwa z sześcioma poduszkami powietrznymi, układ ESC z systemem Hill Start Assist, ogranicznik prędkości Speed Limiter oraz system Ford Easy Fuel.
Dla nabywców wersji z silnikiem o mocy 85 KM przewidziano szereg dodatkowych opcji, jak klimatyzacja automatyczna, skórzana kierownica, tempomat, podgrzewane przednie fotele, system audio DAB, tylne czujniki parkowania, elektrycznie sterowane tylne szyby, podgrzewane i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, przyciemniane szyby oraz 15-calowe obręcze aluminiowe.
NOWY FORD KA+ – WSTĘPNA SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Podstawowe dane techniczne
| 
 Silnik  | 
 Rzędowy, czterocylindrowy, benzynowy, pojemność 1196 cm3, niezależne sterowanie fazami dla obu wałków rozrządu (Ti-VCT), czystość spalin zgodna z Euro 6  | 
| 
 Maks. moc: 70 KM (52 kW)  | 
 Maks. moc: 85 KM (63 kW)  | 
| 
 Maks. moment obrotowy: 105 Nm  | 
 Maks. moment obrotowy: 112 Nm  | 
| 
 Układ napędowy  | 
 napęd kół przednich, 5-biegowa przekładnia manualna  | 
| 
 Zawieszenie kół  | 
 Przód – niezależne na kolumnach MacPherson, sprężyny śrubowe i stabilizator przechyłów  | 
| 
 Tył – Częściowo niezależne z belką skrętną, sprężyny śrubowe I amortyzatory  | |
| 
 Układ kierowniczy  | 
 Zębatkowy ze wspomaganiem elektrycznym (EPAS)  | 
| 
 Hamulce  | 
 Przód – tarcze wentylowane 258 x 23 mm; Tył – bębny 200 x 30 mm  | 
| 
 Obręcze kół i opony  | 
 15-calowe obręcze stalowe (opcjonalnie z lekkich stopów), opony 195/55 R 15  | 
Wymiary i masy
| 
 Wymiary pojazdu  | 
 Długość całkowita (mm)  | 
 Szerokość całkowita (mm)  | 
 Wysokość całkowita (mm)  | 
 Rozstaw osi(mm)  | 
 Pojemność bagażnika (litrów)  | 
| 
 hatchback 5-drzwiowy  | 
 3929  | 
 1695  | 
 1524  | 
 2489  | 
 270  | 
| 
 Minimalna masa własna  | 
 1009 kg  | 
Zużycie paliwa, osiągi, emisja spalin
| 
 
  | 
 Zużycie paliwa l/100 km  | 
 OsiągiØ  | ||||
| 
 
  | 
 Emisja CO2 (g/km)ØØ  | 
 Cykl miejski  | 
 Cykl pozamiejski  | 
 Zużycie średnie  | 
 Prędkość maksymalna km/h  | 
 0-100 km/h  | 
| 
 hatchback 5-drzwiowy  | 
 
  | |||||
| 
 1.2 Ti-VCT, benzynowy 70 KM  | 
 114  | 
 6,5  | 
 3.9  | 
 4.9  | 
 161  | 
 16  | 
| 
 1.2 Ti-VCT benzynowy 85 KM  | 
 114  | 
 6,5  | 
 3.9  | 
 4.9  | 
 168  | 
 13,6  | 
Najnowsze
- 
                                                
                                                    
	Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. - 
                                                
                                                    
	Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
 - 
                                                
                                                    
	Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
 - 
                                                
                                                    
	Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
 - 
                                                
                                                    
	Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
 
	
	
	
	
	
	
Zostaw komentarz: