Ford wprowadza do Polski auto niskobudżetowe - Ford KA Plus

25 sierpnia 2017
28
Ford Polska zaprezentował nowy model KA+, który ma przestronne wnętrze, ładny design, a uzupełnieniem całości jest przystępna cena zakupu.

Ford KA+ zajmuje miejsce obok modelu Fiesta w gamie miejskich aut Forda. Jest dostępny już od 37 900 złotych, a pamiętajmy, że nie ma nic wspólnego z dawnym Ka. Zmiast 4 pasażerów przewieziemy pięciu, a nadwozie jest 5-drzwiowym hatchbackiem zbudowanym w oparciu o platformę poprzedniej Fiesty. Mierzy prawie 4 metry długości i jest tylko nieznacznie krótszy od Fiesty, a jednocześnie o 29 milimetrów od niej wyższy, co pozwoliło inżynierom stworzyć optymalnie rozplanowany przedział pasażerski z dużą ilością miejsca nad głową z przodu oraz największą w klasie ilością miejsca na nogi z tyłu.

Bagażnik ma pojemność 270 litrów, z powodzeniem zmieszczą się w nim dwie duże walizki. Tylne siedzenia składane są w proporcji 60/40. We wnętrzu znajdziemy 21 schowków.

Pasażerowie mogą korzystać ze stacji dokującej MyFord Dock umieszczonej w konsoli środkowej, która pozwala na zamocowanie i naładowanie przenośnych urządzeń, jak telefony komórkowe czy systemy nawigacji satelitarnej. Oprócz tego w przednich drzwiach znalazły się schowki zdolne pomieścić butelkę o pojemności 1 litra, butelkę o pojemności 0,6 litra oraz małą parasolkę. Na krańcu deski rozdzielczej umieszczono także ukryty schowek na cenne przedmioty, który można otworzyć jedynie po otwarciu drzwi kierowcy.

W KA+ oferowana jest uproszczona gama silnikowa stworzona w oparciu o nową jednostkę benzynową 1,2 litra Duratec, dostępną w wersjach o mocy 70 i 85 KM - wywodzi się z tej samej rodziny, co konstrukcja 1,25 litra montowana w Fordzie Fiesta poprzedniej generacji i wykorzystuje system zmiennych faz rozrządu z niezależnym sterowaniem położenia wałków (Ti-VCT). W połączeniu z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, jednostka 1,2 litra generuje moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów.

Dostrojenie elektronicznie sterowanego systemu wspomagania kierownicy zapewnia "szybsze" przełożenie z 2,6 obrotów kierownicy pomiędzy skrajnymi położeniami, a siła wspomagania zależna od prędkości jazdy pozwala na łatwiejsze manewrowanie przy niskich prędkościach i na precyzyjniejsze sprzężenie zwrotne przy szybszej jeździe.

W dynamicznej jeździe pomaga też przedni stabilizator przechyłów, który dla klientów w Europie będzie o 47 procent sztywniejszy, niż w Azji i Ameryce Południowej. Prześwit samochodu zmniejszono o 10 mm w celu poprawy zachowania pojazdu na drodze.

Aby poprawić ochronę pasażerów w razie zderzenia, niemal 50 procent nadwozia KA+ wykonano ze stali o podwyższonej wytrzymałości, a wśród tak wzmocnionych elementów znalazły się płyta podłogowa, przednie i tylne podłużnice, słupki okien, belka przedniego zderzaka i belki drzwi bocznych. Standardowe wyposażenie bezpieczeństwa obejmuje między innymi sześć poduszek powietrznych, a także system monitorowania ciśnienia w oponach, który informuje kierowcę zapaleniem ikony ostrzegawczej, gdy jedna z opon wykazuje znacznie obniżone ciśnienie powietrza.

Można wybrać jedną z dwóch wersji wyposażeniowych modelu KA+: standardowy model o mocy 70 KM oraz odmianę 85-konną, która oferuje:

  • klimatyzację manualną;
  • system multimedialny SYNC z układem AppLink, który umożliwia głosowe sterowanie wieloma aplikacjami na smartfona;
  • system inteligentnego kluczyka MyKey, który pozwala na zaprogramowanie maksymalnej dozwolonej prędkości jazdy i maksymalnego poziomu głośności zestawu audio, a także uniemożliwia dezaktywację systemów bezpieczeństwa. MyKey to idealne rozwiązanie dla rodziców, którzy pozwalają swoim niedoświadczonym dzieciom jeździć swoim samochodem.

Wszystkie wersje KA+ oferują bogate wyposażenie standardowe, w tym elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka zewnętrzne, centralny zamek z pilotem, system bezpieczeństwa z sześcioma poduszkami powietrznymi, układ ESC z systemem Hill Start Assist, ogranicznik prędkości Speed Limiter oraz system Ford Easy Fuel.

Dla nabywców wersji z silnikiem o mocy 85 KM przewidziano szereg dodatkowych opcji, jak klimatyzacja automatyczna, skórzana kierownica, tempomat, podgrzewane przednie fotele, system audio DAB, tylne czujniki parkowania, elektrycznie sterowane tylne szyby, podgrzewane i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, przyciemniane szyby oraz 15-calowe obręcze aluminiowe.

NOWY FORD KA+ – WSTĘPNA SPECYFIKACJA TECHNICZNA

Podstawowe dane techniczne

Silnik

Rzędowy, czterocylindrowy, benzynowy, pojemność 1196 cm3, niezależne sterowanie fazami dla obu wałków rozrządu (Ti-VCT), czystość spalin zgodna z Euro 6
 

Maks. moc: 70 KM (52 kW)
przy 6000 obr/min

Maks. moc: 85 KM (63 kW)
przy 6300 obr/min

Maks. moment obrotowy: 105 Nm
przy 4000 obr/min

Maks. moment obrotowy: 112 Nm
przy 4000 obr/min

Układ napędowy

napęd kół przednich, 5-biegowa przekładnia manualna
 

Zawieszenie kół

Przód – niezależne na kolumnach MacPherson, sprężyny śrubowe i stabilizator przechyłów
 

Tył – Częściowo niezależne z belką skrętną, sprężyny śrubowe I amortyzatory
 

Układ kierowniczy

Zębatkowy ze wspomaganiem elektrycznym (EPAS)
 

Hamulce

Przód – tarcze wentylowane 258 x 23 mm; Tył – bębny 200 x 30 mm
 

Obręcze kół i opony

15-calowe obręcze stalowe (opcjonalnie z lekkich stopów), opony 195/55 R 15
 

Wymiary i masy

Wymiary pojazdu

Długość całkowita (mm)

Szerokość całkowita (mm)

Wysokość całkowita (mm)

Rozstaw osi(mm)

Pojemność bagażnika (litrów)

hatchback 5-drzwiowy
 

3929

1695
(bez lusterek)

1524

2489

270
(w tym 13 litrów w schowku pod podłogą)

Minimalna masa własna
 

1009 kg
(najlżejsza wersja, bez kierowcy, pełny poziom płynów, 90% zbiornika paliwa, bez uwzględnienia tolerancji i wyposażenia opcjonalnego)

 

 

Zużycie paliwa, osiągi, emisja spalin

 

 

Zużycie paliwa l/100 km

OsiągiØ

 

Emisja CO2 (g/km)ØØ

Cykl miejski

Cykl pozamiejski

Zużycie średnie

Prędkość maksymalna km/h

0-100 km/h
sekund

hatchback 5-drzwiowy

 

1.2 Ti-VCT, benzynowy 70 KM

114

6,5

3.9

4.9

161

16

1.2 Ti-VCT benzynowy 85 KM

114

6,5

3.9

4.9

168

13,6

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!
Podobne artykuły

Motocaina na Youtube

Najnowsze artykuły

Motocaina na Instagramie

Gorące dyskusje