Ford Ranger Thunder – nowa „piorunująca” wersja popularnego pick-upa

Thunder limitowany w Europie do zaledwie 4500 egzemplarzy uzupełnia ofertę Rangera, który zdobył ostatnio tytuł Międzynarodowego Pick-upa roku.

Ranger Tunder napędzany wersją Bi-turbo 2-litrowego silnika wysokoprężnego EcoBlue, dysponującego mocą 213 KM i momentem obrotowym 500 Nm, otrzymał też w standardzie nową 10-stopniową, automatyczną przekładnię Forda. 

Ford Ranger Thunder

Model, lakierowany w kolorze Sea Grey, wyróżnia się 18-calowymi czarnymi felgami aluminiowymi i czarnymi wykończeniami Ebony Black: osłony chłodnicy, tylnego zderzaka, przedniej i tylnej osłony podzderzakowej, ramek świateł przeciwmgielnych, sportowej ramy skrzyni ładunkowej i klamek drzwi. Odważne czerwone akcenty na osłonie chłodnicy i sportowej ramie skrzyni ładunkowej podkreślają strategiczne punkty nadwozia. Uzupełniają je trójwymiarowe emblematy “Thunder” na przednich drzwiach oraz klapa skrzyni z logo „Ranger”, wykończonym w matowej czerni.

Ford Ranger Thunder

Reflektory LED z przyciemnionymi ramkami są również standardem, a podobne ramki dodano tylnym światłom. Ranger Thunder sprzedawany jest z matą skrzyni ładunkowej i malowaną proszkowo roletą Black Mountain Top – dwiema opcjami bardzo popularnymi wśród klientów. 

Ford Ranger Thunder

Uzupełnieniem układu napędowego jest 10-stopniowa przekładnia automatyczna Forda, której własności i trwałość zostały sprawdzone w tak odmiennych zastosowaniach jak pick-up F-150 i nowy Ford Mustang. Szeroki zakres przełożeń i adaptacyjne algorytmy przełączania, działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają przekładni dostosować się do zmiennych warunków.

Ford Ranger Thunder

Thunder wyposażony jest w sprawdzony napęd na cztery koła, gwarantujący dzielność terenową oraz niewielkie zużycie paliwa od 7,8 l/100 km – tak zapowiada producent.

Najnowsze

Kontrola policji, cofnięty licznik… i co dalej?

Od początku roku policja podczas kontroli pojazdu może sprawdzić wskazanie stanu licznika naszego samochodu. Wielu kierowców obawia się więc sytuacji, w której okaże się, że posiadają auto z cofniętym drogomierzem. Czy z miejsca zostaną uznani za winnych popełnienia przestępstwa?

Obecne zmiany w przepisach dotyczących liczników (drogomierzy) są zbyt świeże, aby móc trafnie odpowiedzieć na to pytanie. Choć wprowadziły one niemałe zamieszanie w społeczeństwie, powszechne stają się przypadki, w których organy kontrolujące w chwili stwierdzenia niezgodności we wskazaniach drogomierza, zatrzymują nie tylko dowód rejestracyjny, ale również pojazd. W niektórych sytuacjach wzywana jest nawet laweta, a użytkownik zostaje bez auta do czasu wyjaśnienia niezgodności przez prokuraturę. Przepisy dopuszczają takie postępowanie. Na najważniejsze, nurtujące pytania odpowiada Marcin Wojnowski ze Stacji Kontroli Pojazdów RS AUTO.

Co dzieje się dalej? 
Na pewno w trakcie czynności wyjaśniających byłaby pani, a także sprzedający, wzywani celem złożenia wyjaśnień. Do grona osób wzywanych na owo przesłuchanie dołącza diagnosta wykonujący ostatnie badanie techniczne, mimo że po badaniu wystawia stosowne zaświadczenie, w którym jest zapisana wartość wskazań drogomierza.

Czy posiadanie auta z cofniętym licznikiem jest przestępstwem? Jak udowodnić swoją niewinność? 
Samo posiadanie takiego pojazdu nie jest przestępstwem, jednak może okazać się dość problematyczne. Jak już wspomniałem, w przypadku kontroli pojazd może zostać zatrzymany i trzeba będzie udowodnić, że nie wprowadzało się ani nie zlecało nikomu zmian wskazań drogomierza.

Dane dotyczące stanu liczników, które posiada policja pochodzą głównie z CEPiK-u, te zaś od diagnosty. A co jeśli diagnoście zadrży ręka i pomyli się podczas wpisywania wartości licznika do systemu?  
Diagnosta po wykonanym badaniu technicznym wydaje klientowi zaświadczenie o stanie technicznym pojazdu, w którym zapisana jest wartość wskazań drogomierza. Na naszych stacjach przyjęty jest standard, że diagnosta informuje klienta o tym, co mu wręcza, dzięki czemu mamy możliwość weryfikacji, czy dane zostały właściwie zanotowane w systemie. Jeśli coś się nie zgadza, to na tym etapie można w prosty sposób wprowadzić korektę. Dodatkowo wprowadziliśmy procedurę fotograficznej rejestracji stanu drogomierza w badanym pojeździe, aby na przyszłość mieć potwierdzenie jego wskazań w momencie badania technicznego.

Teść ze szwagrem wypatrzyli synowi sąsiada ślicznego Passata z Niemiec. Jak w sytuacji sprowadzania auta z zagranicy zabezpieczyć się przed cofniętym drogomierzem?
W przypadku aut zza granicy mamy ograniczone możliwości weryfikacji wskazań drogomierza. System CEPiK nie jest połączony z podobnymi bazami danych stosowanych w innych krajach Europy. Pozostaje nam więc uzyskać informację u serwisie dealera danej marki. W skrajnych przypadkach warto powołać rzeczoznawcę.

Mój licznik zaczął wariować, pokazuje dziwne liczby. Muszę go wymienić i zgodnie z prawem mogę kupić używany, który na starcie ma niższą wartość. Nie chcę jednak narazić się na gniew policjanta, zatrzymującego mnie do kontroli. Co w takiej sytuacji?
Tu nie chodzi o gniew policjanta. Takie wprowadzono przepisy, a policja jest organem kontrolującym ich przestrzeganie. Każdy użytkownik pojazdu dokonując wymiany lub naprawy drogomierza, zobowiązany jest wedle nowych przepisów do stawienia się w terminie 14 dni na Stacji Kontroli Pojazdów celem dokonania odczytu wskazań drogomierza i odnotowania tego faktu w systemie CEPiK. Jeśli tego nie zrobi, narazi się na nieprzyjemności podczas kontroli. Wypełnia stosowne oświadczenie i wnosi opłatę w wysokości 50 zł. Wprawdzie obowiązek wykonania takiego odczytu na SKP wprowadzony został od początku tego roku, ale nie przewidziano żadnego okresu przejściowego. Dlatego podczas kontroli każda niezgodność skutkuje tym samym.

Najnowsze

Porsche Museum otwiera swoje drzwi dla wszystkich – bezpłatnie, ale wirtualnie

Zgodnie z tegorocznym mottem inicjatywy – „Muzea na rzecz równości: różnorodność i integracja”, w najbliższą niedzielę na Instagramie @porsche.museum będzie można wziąć udział w cyfrowym zwiedzaniu muzeum na żywo.

W Międzynarodowy Dzień Muzeów dwóch przewodników będzie prowadzić zwiedzanie ekspozycji, która obecnie liczy ponad 80 samochodów i zajmuje powierzchnię ponad 5600 metrów kwadratowych. Zwiedzanie odbędzie się w dwóch godzinnych sesjach – po jednej w języku niemieckim i angielskim. Przewodnicy opowiedzą o specjalnych eksponatach i przypomną historię firmy.

Cyfrowa wizyta w muzeum na żywo „zahaczy” o zgromadzone prototypy, pomniejsze sekcje wystawowe, pojazdy wyścigowe oraz samochody seryjne. Każdy zainteresowany może na Instagramie obejrzeć pierwszą wycieczkę w języku niemieckim (start o godzinie 18:30) albo drugą, w języku angielskim (początek o godzinie 00:00, CEST). Zwiedzanie celowo odbywa się poza regularnymi godzinami otwarcia – zgodnie z mottem: „Muzeum dla wszystkich”.

Wycieczki zostaną nagrane także w dodatkowych językach (chińskim, francuskim, włoskim, japońskim, chorwackim, rumuńskim, hiszpańskim, portugalskim i tureckim) i od niedzieli będą dostępne w News TV Porsche.

Najnowsze

DS Aero Sport Lounge – sztuka podróżowania wg DS Automobiles

DS Aero Sport Lounge prezentuje nowy kształt samochodu, zaprojektowany z myślą o zwiększeniu wydajności aerodynamicznej ze 100% elektrycznym silnikiem E-Tense. Jak Wam się podoba taki koncept?

Niebawem cała gama DS Automobiles będzie całkowcie zelektryfikowana. W DS Aero Sport Lounge, dzięki doświadczeniu zdobytemu podczas zdobywania tytułów Formuły E, firma DS Automobiles chce połączyć silniki elektryczne z zasięgiem ponad 650 kilometrów. Akumulator o mocy 110kWh jest wbudowany w podłogę.

Długość tego modelu wynosi 5 metrów, a pochylona linia dachu zmniejsza opór powietrza. Powietrze jest kierowane z grilla na boczne elementy aerodynamiczne, przechodząc przez duże 23-calowe koła. 

DS Aero Sport Lounge

Rewolucja jest dostrzegalna również w kokpicie: ekrany stały się wirtualne. Informacje niezbędne do jazdy wyświetlane są na przedniej szybie z rozszerzoną rzeczywistością. Pomiędzy fotelami znajduje się centralny podłokietnik, który pełni rolę prowadnicy. Odczytuje on, interpretuje i odpowiada na każdy gest ręki. Duże fotele są zbudowane z pianki o wysokiej gęstości i pokryte satynową bawełną. Technika tkaninowa na drzwiach z plecionego trójwarstwowego mikrowłókna posiada wiele przezroczystych pasm, które wpuszczają do kokpitu światło z otoczenia.

DS Aero Sport Lounge

Francuska marka zapowiada, że ten model koncepcyjny mógłby odbyć 650-kilometrową podróż bez zatrzymywania i rozpędzi się do „setki” w czasie zaledwie 2,8 sekundy. Póki co, nie wiadomo, czy ten koncept stanie się samochodem produkowanym seryjnie. 

Najnowsze

Nowe Porsche 911 Targa – znamy ceny!

Porsche kompletuje swoje trio samochodów w sam raz na lato: do Coupé i Cabrioleta dołącza trzecia odmiana nadwoziowa nowej generacji 911 – w postaci czteronapędowych wariantów 911 Targa 4 oraz 911 Targa 4S.

Wizytówką 911 Targa pozostaje innowacyjny, w pełni automatycznie sterowany system dachowy, który – podobnie jak w legendarnym, oryginalnym modelu Targa z 1965 r. – ma charakterystyczny, szeroki pałąk, ruchomą część dachu nad przednimi siedzeniami i panoramiczną tylną szybę. Dach można w wygodny sposób złożyć lub rozłożyć w ciągu zaledwie 19 sekund.

Nowe 911 Targa 4 jest napędzane 6-cylindrowym, 3-litrowym silnikiem typu bokser z dwiema turbosprężarkami, który generuje teraz moc 385 KM i w połączeniu z opcjonalnym pakietem Sport Chrono, pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,2 sekundy – czyli o 0,1 s krócej niż wcześniej. 911 Targa 4S, z jednostką o mocy 450 KM, na uzyskanie 100 km/h w tych samych warunkach potrzebuje jedynie 3,6 sekundy, o 0,4 s mniej niż poprzednik. Maksymalna prędkość 911 Targa 4 wynosi 289 km/h (+2 km/h), a wariant 4S osiąga 304 km/h (+3 km/h).

Nowe Porsche 911 Targa

Oba sportowe samochody są standardowo wyposażone w 8-biegową przekładnię dwusprzęgłową (PDK) oraz inteligentny napęd na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM). 

Jednostka sprzęgła i dyferencjału jest chłodzona wodą i otrzymała wzmocnione tarcze sprzęgła, co podnosi wytrzymałość oraz zdolność do przenoszenia wyższych obciążeń. Zwiększony moment operacyjny na sprzęgle poprawia dokładność jego regulacji i działanie dodatkowego napędu przedniej osi. Ogólnie rzecz biorąc, ulepszony napęd przedniej osi z PTM (Porsche Traction Management) przyczynia się do jeszcze lepszej trakcji w każdych warunkach drogowych.

Nowe Porsche 911 Targa

Do standardowego wyposażenia nowych wariantów 911 Targa należy elektronicznie sterowany system adaptacyjnego tłumienia PASM (Porsche Active Suspension Management). System ten automatycznie dostosowuje charakterystykę tłumienia z uwzględnieniem komfortu jazdy i prowadzenia do każdej sytuacji na drodze. Oferuje przy tym dwie ręcznie wybieranie mapy: Normal oraz Sport. Układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), obejmujący elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego z całkowicie zmiennym rozkładem momentu obrotowego, stanowi standardowe wyposażenie 911 Targa 4S, a w 911 Targa 4 jest dostępny jako opcja.

Nowe Porsche 911 Targa

Nadwozie Porsche 911 Targa charakteryzuje się elementami stylistycznymi generacji 992. W porównaniu do poprzedników ma znacznie mocniej podkreślone przednie błotniki, a wyraźne wgłębienie przedniej pokrywy pomiędzy LED-owymi nawiązuje do pierwszych pokoleń 911. Z tyłu dominuje szerszy, ruchomy tylny spojler o zmiennym stopniu wysunięcia oraz harmonijnie zintegrowany, elegancki pas świetlny. Pomijając przednią i tylną sekcję, cała karoseria jest wykonana z aluminium.

Nowe Porsche 911 Targa

Wnętrze z 911 Carrera charakteryzuje się zdecydowanymi, prostymi liniami deski rozdzielczej oraz zagłębionych instrumentów. Inspirację stanowiły tu modele 911 z lat 70. XX wieku. Obok centralnie umieszczonego obrotomierza – niezwykle kluczowej cechy definiującej Porsche – znajdują się dwa smukłe, bezramkowe wyświetlacze o swobodnym kształcie, wzbogacające zakres przekazywanych kierowcy informacji. Poniżej 10,9-calowego centralnego ekranu Porsche Communication Management (PCM) zlokalizowano kompaktowy moduł z pięcioma przyciskami zapewniającymi bezpośredni dostęp do istotnych funkcji pojazdu.

Nowe warianty Porsche 911 Targa będą obecne na rynku od sierpnia 2020 r. Ceny zaczynają się od 635 tys. zł za 911 Targa 4 oraz od 710 tys. zł za 911 Targa 4S.

Najnowsze