
Ford Kuga na szczycie rankingu NCAP. Jest bezpieczniejszy od nowego Passata?
Już znamy wyniki osiągnięte przez Forda Kugę w pierwszym w historii badań Euro NCAP rankingu dla pojazdów oferujących systemy wspomagania kierowcy. Przebił konkurencję?
Pakiet systemów wspomagających kierowcę Ford Co-Pilot360, zaprojektowanych dla zapewnienia intuicyjnego prowadzenia i obniżania stresu podczas jazdy, dał nowemu SUV-owi Ford Kuga czołową pozycję w pierwszym rankingu Euro NCAP dla pojazdów oferujących systemy wspomagania kierowcy.
SUV Kuga zajął pierwsze miejsce w rankingu ogólnym przed takimi pojazdami, jak Tesla Model 3, Volvo V60 i Volkswagen Passat. Nowy program testów Euro NCAP ocenia funkcjonowanie systemów asystenckich, które wspierają prowadzenie pojazdu, pozostawiając jednak pełną odpowiedzialność kierowcy. Pomagają natomiast w wykrywaniu obiektów na drodze i przewidywaniu zdarzeń oraz reagowaniu na nie, co przyczynia się do zwiększenia pewności i obniżenia napięcia za kierownicą.
Kuga uzyskała ponad dwa razy więcej punktów niż Tesla Model 3 w kategorii Driver Engagement (Zaangażowanie kierowcy) i znacznie wyprzedziła zarówno Volvo V60, jak i Volkswagena Passata w kategorii Safety Backup (Wsparcie kierowcy ze strony systemów) podczas dwutygodniowych testów, w których oceniano również realną efektywność działania systemów asystenckich.
Stop & Go – dostępny w Kudze z ośmiobiegową skrzynią automatyczną – pozwala systemowi ACC doprowadzić pojazd do całkowitego zatrzymania w ruchu wymagającym zatrzymywania się i ruszania, wykorzystując do 50 procent całkowitej dostępnej siły hamowania i automatycznie ruszyć za poprzedzającym samochodem, jeśli czas zatrzymania był krótszy, niż 3 sekundy.
Czytaj też: Test Ford Kuga ST Line 1.5 EcoBoost 150 KM – bardziej amerykański
Jeśli czas zatrzymania przekracza 3 sekundy, kierowca może nacisnąć przycisk umieszczony na kierownicy lub delikatnie nacisnąć pedał przyspieszenia, by rozpocząć jazdę.
System utrzymywania samochodu na pasie ruchu monitoruje oznakowanie poziome na drodze i może zastosować delikatny, ale odczuwalny moment obrotowy w układzie kierowniczym, aby pomóc kierowcy utrzymać się na środku pasa za każdym razem, gdy aktywowany jest system ACC. Zaprojektowany, by wspierać kierowców przy prędkościach do 200 km/h, system wysyła też wizualne i dźwiękowe ostrzeżenia, jeśli wykryje brak rąk kierowcy na kierownicy.
Kuga jest również wyposażona w zaawansowane rozwiązania, które pomagają zapobiegać lub łagodzić skutki wypadków, m.in. asystenta martwego pola lusterek zewnętrznych i asystenta unikania kolizji na skrzyżowaniach – oba debiutujące w światowej gamie modeli – oraz układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją autonomicznego hamowania na skrzyżowaniu.
Najnowsze
-
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
Coraz więcej osób odkrywa uroki podróżowania bez sztywnych planów i rezerwacji hoteli. Dla fanów motoryzacji to naturalne – auto czy motocykl daje wolność, a nocleg w kamperze lub pod namiotem pozwala zatrzymać się tam, gdzie akurat prowadzi droga. Obie opcje mają swój niepowtarzalny klimat, ale też różne wymagania i ograniczenia. -
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
Zostaw komentarz: