Karolina Chojnacka

Ford F-150 Lightning – pierwszy w 100% elektryczny pick-up Forda. Na jednym ładowaniu przejdzie 480 kilometrów!

Dwa silniki elektryczne, napęd na cztery koła i ładowanie w około 40 minut. Jeśli trzeba, samochód daje możliwość zasilania energią całego domu! Poznajcie pierwszego, w 100% elektrycznego pick-upa Forda - F-150 Lightning!

Ford F-150 Lightning, jak na samochód elektryczny, wygląda całkiem normalnie. Na pierwszy rzut oka, nic w nim nie krzyczy „Zobacz! Jestem elektrykiem!”. Można wręcz zaryzykować stwierdzenie, że jest mało oryginalny. Największą nowością i fanaberią stylistyczną jest pas świetlny łączący przednie reflektory. Tylne światła też mogą być połączone. Korpus ze stopu aluminium klasy wojskowej i ulepszona rama wspierają zaawansowany akumulator, a niezależne tylne zawieszenie serii F oraz nisko położony środek ciężkości pomagają poprawić izolację od drogi, zapewniają bardziej stabilną jazdę i zmniejszają przechyły nadwozia – przy jednoczesnym zachowaniu trwałości i niezawodność oczekiwanej od F-150.

Ford F-150 Lightning
Ford F-150 Lightning, fot. materiały prasowe / Ford

W porównaniu ze zwykłym F-150, Lightning jest o 2,5 cm dłuższy i 4 cm wyższy. Rozstaw osi pozostał bez zmian. Przedni bagażnik elektrycznego F-150 ma 400 litrów pojemności i można go obciążyć 180 kilogramami bagaży.

We wnętrzu uwagę zwraca ogromny, 15,5-calowy ekran z fizycznym pokrętłem. To rozwiązanie, które widziałyśmy już w Mustangu Mach E. Jest on zaprojektowany tak, aby dostosować się do zachowań kierowcy. SYNC 4A wykorzystuje naturalne sterowanie głosowe, nawigację połączoną z chmurą i bezprzewodowy dostęp do ulubionych usług: Apple CarPlay, Android Auto, zintegrowane aplikacje Amazon Alexa i SYNC AppLink. Drugi, bo przecież w dzisiejszych czasach jeden ekran to za mało, 12-calowy ekran umieszczono za kierownicą.

Ford F-150 Lightning
Ford F-150 Lightning, fot. materiały prasowe / Ford

Ford F-150 Lightning będzie oferowany kierowcą w dwóch wersjach – standardowej, która na jednym ładowaniu przejdzie 370 kilometrów, i powiększonej, która ma zapewniać 480 kilometrów zasięgu. Elektryczny układ napędowy wersji z mniejszą baterią ma 426 KM mocy, z większą – 563 KM. W obu ma za to ten sam moment obrotowy wynoszący imponujące 1050 Nm. Również w obu wersjach pick-up jest wyposażony w dwa silniki elektryczne i napęd na cztery koła.

Ford F-150 Lightning
Ford F-150 Lightning, fot. materiały prasowe / Ford

Ford zapewnia, że F-150 Lightning może pochwalić się doskonałymi osiągami terenowymi, z czterema trybami jazdy do wyboru: normalny, sportowy, terenowy i holowanie/transport. Wytrzymała ochrona podwozia m zapewniać bezpieczeństwo układu napędowego dzięki metalowym osłonom chroniącym akumulator i silniki pokładowe przed trudnym terenem. Sam akumulator jest zabezpieczony wodoodporną obudową otoczoną ochroną przed uderzeniami i został przetestowany w temperaturach nawet do -40 stopni Celsjusza, aby upewnić się, że Lightning może działać wtedy, gdy jest najbardziej potrzebny.

W wersji Forda F-150 Lightning z większą baterią 150-kilowatowa ładowarka zwiększy zasięg o 87 kilometrów w 10 minut! Ładowanie od 15% do 80% ma trwać 41 minut.

Ford jest jedynym producentem samochodów, który oferuje 80-amperową stację jako standardowe wyposażenie, ułatwiającą klientom ładowanie ciężarówki o zwiększonym zasięgu w domu. Ten system wykorzystuje jedyny w branży podwójny pokładowy system ładowania w ciężarówce elektrycznej w celu jeszcze szybszego uzupełniania energii z gniazdka domowego. Dzięki temu F-150 Lightning zwiększa średni zasięg o 48 kilometrów na godzinę ładowania, w pełni ładując ciężarówkę o zwiększonym zasięgu od 15% do 100% w około osiem godzin.

Ford F-150 Lightning
Ford F-150 Lightning, fot. materiały prasowe / Ford

F-150 Lightning ma wyeliminować zgadywanie, kiedy i gdzie doładować auto dzięki FordPass Power My Trip, który identyfikuje miejsca uzupełniania energii jeszcze przed rozpoczęciem podróży. System Intelligent Range dokładnie oblicza zasięg, biorąc pod uwagę pogodę, natężenie ruchu, obciążenie, masę holowaną i nie tylko. Nawigacja połączona z chmurą w systemie SYNC 4 identyfikuje również publiczne miejsca ładowania i kieruje do dogodnych punktów podczas każdej jazdy.

W razie potrzeby, Lightning może podzielić się swoją energią – podłączony do domowej ładowarki może dostarczać prąd o mocy do 9,6 kW, co powinno starczyć na trzy dni zasilania domu! Samochód może także służyć Może też służyć za ładowarkę do np. narzędzi budowlanych, czy sprzętów turystycznych.

Ford F-150 Lightning
Ford F-150 Lightning, fot. materiały prasowe / Ford

Elektryczny Ford F-150 Lightning trafi do sprzedaży wiosną przyszłego roku.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze