Fiat zamieszany w aferę paliwową?
Afera spalinowa zatacza coraz szersze kręgi. Niemieckie stowarzyszenie oskarżyło niedawno Renault, GM i Mercedesa o praktyki podobne do Volkswagena. Do grona podejrzanych dołącza teraz Fiat
Kilka dni temu odbyła sie w Berlinie konferencja zorganizowana przez Stowarzyszenie Wspierania Ochrony Środowiska (DUH). Jego przedstawiciele poinformowali podczas spotkania, że wykryto przekroczenia emisji szkodliwych tlenków azotu w modelu 500X z silnikiem Diesla.
Dodano także, że wcześniej takie przekroczenia zanotowano w Oplu Zafirze, Renault Espace i Mercedesie Klasy C. Alex Friedrich z DUH dodał także, że nasuwa to podejrzenia, że w tych samochodach są montowane dodatkowe urządzenia pozwalające zaliczyć obowiązkowe testy.
Koncern FCA ogłosił niedawno, że nie ma nic wspólnego z oszustwami i manipulacją testami, a samochody włosko-amerykańskiego koncernu spełniają wszystkie normy. Odpowiednie śledztwo wykaże, kto miał rację.
Lobbyści z niemieckiej organizacji oskarżają także organizacje odpowiedzialne za środowisko o współwinę w tym procederze. Wszystko przez nierealne normy, które są do spełnienia wyłącznie w warunkach laboratoryjnych. Do tej pory jedynie Volkswagen został przyłapany i przyznał się do oszustwa. Afera „Dieselgate” rozkręciła się we wrześniu ubiegłego roku. Niemieckiemu koncernowi grozi kara nawet w wysokości 18 mld dolarów.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: