Fiat 500 – wycieczka do Brazylii
Samochody masowo eksportowane z Japonii nikogo już nie dziwią na ulicach oddalonych o tysiące kilometrów miast. Czy polskie „500-tki" rodem z Tych będą tak samo normalnym widokiem w gorącej Brazylii?
Wraz z początkiem października, do salonów Fiata w Brazylii trafią śliczne, quasi „Mady In Italy” choć naprawdę „Made In Poland” Fiaty 500. Samochody miały już swoją prezentację w Rio de Janeiro.
![]() |
fot. Motocaina
|
W Brazylii samochody będą sprzedawane w wersjach z silnikiem 1,4 16V o mocy 100KM i 5 biegową skrzynią automatyczną Dualogic lub 6 biegową mechaniczną. Zespół napędowy auta oraz jego zawieszenie zostały dostosowane go wymogów lokalnego rynku, a więc standardów paliwowych mówiących o zawartości etanolu w benzynie (w Brazylii wynosi on 22%) oraz brazylijskich dróg, na których amortyzatory aż proszą o większą elastyczność sprężyn. Samochód będzie wyposażony standardowo w 7 poduszek powietrznych oraz liczne systemu m.in. ABS z EBD, ESP, ASR, HBA oraz Hill Holder. Pozwala mu to spełniać najwyższe wymogi bezpieczeństwa i otrzymać 5 gwiazdek w testach Euro NCAP.
Fiaty 500 poruszają się już w Ameryce Południowej na drogach m.in. Argentyny, Chile, Kostaryki, Gwatemali, Meksyku, Peru oraz Paragwaju. Równoległe z Brazylią, rusza również sprzedaż aut w Kolumbii, Panamie i na Barbadosie. Planowane jest również zaprezentowanie samochodu na Jamajce.
Czy międzynarodowy sukces Fiata – dotychczas ponad 390 000 złożonych zamówień i 40 przyznanych nagród, zostanie powtórzony w Ameryce Południowej?
Najnowsze
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
Filarami filozofii Alpine jest lekkość, francuski savoir vivre oraz uśmiech na twarzy kierowcy. To te elementy przyświecały projektantom modelu A290, bazującego na niedawno wskrzeszonym Renault 5. Elektryczny hothatch nie tylko pokazuje silną zmianę kierunku rozwoju marki, ale jednocześnie stanowi zapowiedź nadchodzącej gamy. Plany producenta obejmują bowiem aż siedem nowych modeli Alpine, które mają zostać wprowadzone […] -
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
-
Motocykliści giną 27 razy częściej niż kierowcy aut! Wypadki na jednośladach w Polsce: statystyki, przyczyny i jak jeździć bezpieczniej
-
Chińskie baterie litowo-jonowe biją rekordy! 520 km zasięgu w 5 minut – czy to koniec ery spalinówek?
Zostaw komentarz: