Paula Lazarek

Ferrari Monza po tuningu jest szybkie niczym rakieta SpaceX i do „setki” dojeżdża w 2,8 sekundy!

Wydawało nam się, że Ferrari Monza nie potrzebuje już tuningu, jednak innego zdania byli projektanci z warsztatu Novitec. Tunerzy postanowili wycisnąć jeszcze więcej koni mechanicznych z wolnossącego V12 i postawili na solidne zmiany mechaniczne. "Zabawa" speedsterem Ferrari wyszło im na dobre!

Choć speedster Ferrari wydaje się wręcz idealny i jego „osiągi” są absolutnie rewelacyjne, to znany tuner Novitec nie mógł sobie odpuścić, aby jeszcze bardziej podrasować ten model. Tym razem tuning opiera się na konkretnych zmianach mechanicznych i zwiększeniu mocy samochodu, projektanci nie naruszyli jego stylistyki.

Ferrari Monza po tuningu jest szybkie niczym rakieta SpaceX i do

Ferrari Monza po kuracji w warsztacie Noviteca otrzymało zestaw pięnych, solidnych, 22-calowych felg od znanego producenta Vossen. Dodatkowo, samochód został obniżony o 35 mm, teraz mocno „przylega” do drogi i prezentuje się bardzo bojowo.

Cała sylwetka samochodu jest teraz bardziej atletyczna. Jak można przeczytać w oficjalnym komunikacie tunera – wnętrze samochodu również można personalizować, dostępna jest skóra i alcantara praktycznie w każdym kolorze, jaki tylko sobie właściciel wymarzy.

Ferrari Monza po tuningu jest szybkie niczym rakieta SpaceX i do

Tunerzy stworzyli unikalny układ wydechowy ze stopu Inconel, który jest wykorzystywany w wydechach samochodów Formuły 1 oraz konstrukcji szybkich rakiet SpaceX. Cały ten układ dodatkowo jest pozłacany. Czemu? Nie dość, że złoto zachowuje lepszą dystrybucję ciepła to także jest to propozycja dla klientów, którzy kompletnie nie liczą się z kosztami i chcą mieć prestiżowe części w samochodzie.

Ferrari Monza po tuningu jest szybkie niczym rakieta SpaceX i do

Novitec dodał równiez aktywne sterowane klapy wydechowe, z przyciskiem umieszczonym wewnątrz, umożliwiającym kierowcy zmianę ścieżki dźwiękowej. Dzięki temu Monza może brzmieć naprawdę bardzo „groźnie”!

Moc 6.5-litrowego wolnossącego V12 wzrosła po kuracji Novitec z robiących wrażenie 810 KM do jeszcze bardziej imponujących 844 KM. Wzrósł także moment obrotowy – zamiast dotychczasowych 719 wzrósł on do 780 Nm. Przyspieszenie do „setki”zajmuje teraz 2,8 sekundy, czyli o 0,1 s krócej niż w przypadku standardowego modelu. Prędkość maksymalna wynosi 300 km/h. Warto pamiętać o tym, że jest to samochód pozbawiony dachu, bocznych szyb a nawet przedniej szyby.

Ferrari Monza po tuningu jest szybkie niczym rakieta SpaceX i do

Jesteśmy ciekawe, czy ktokolwiek zdecyduje się na taki pakiet modyfikacji – Ferrari Monza to w końcu model limitowany, a kaza zmiana w fabryczną wersję może się odbić na spadku wartości samochodu. Chcielibyście się przejechać tak potężną, „ryczącą” maszyną po torze wyścigowym?

Najnowsze

Paula Lazarek

Rolls-Royce jadący przez pustynne bezdroża. Brzmi jak science fiction, ale to prawda

Luksusowy transport nie ogranicza się już tylko do środowiska miejskiego. W luksusowej limuzynie można jechać przez najtrudniejsze tereny i cieszyć się najbardziej wzbogacającymi doświadczeniami życia. Rolls-Royce zapewnia nieograniczony dostęp możliwości w najwyższym luksusie.

Cullinan to Rolls-Royce, jakiego nigdy wcześniej nie widziano. Cullinan bez wysiłku i większych przygotowań zabierze swoich właścicieli na każdą epicką przygodę, którą ci odważą się podjąć. Aby to udowodnić niedowiarkom, „Rolls-Royce SUV-ów” wyruszył na wyprawę poza utartymi szlakami, w piękno i tajemnicę arabskiej pustyni.

Rolls-Royce jadący przez pustynne bezdroża. Brzmi jak science fiction, ale to prawda

Przeczytaj też: Rolls-Royce Cullinan Black Badge – mroczne alter ego

Sapphire Black Cullinan poczuł zew wolności i pojechał w teren, zdobywać imponujące, pustynne wydmy:

Rolls-Royce odkrył nowe horyzonty na złotych piaskach, wydmach i stromych piaszczystych klifach. Cullinan starł się siłami natury, surfował po wysokich i niskich wydmach z absolutnym profesjonalizmem. Rolls-Royce Cullinan unosi się nad tym bezlitosnym krajobrazem, dzięki czemu podróż jest ekscytująca magiczna.

Przeczytaj też: 8-letnia Maja wygrywa konkurs Rolls-Royce’a!

Najnowsze

Samochody elektryczne są drogie, nieekologiczne i „bez duszy” – jak jest naprawdę?

Elektryki nie są bardziej przyjazne środowisku niż samochody spalinowe. Ich użytkowanie jest drogie. Dodatkowo silniki elektryczne nie wydają specyficznego dźwięku i nie dorównują tym spalinowym - ekspert ds. elektromobilności obala panujące mity związane z "elektrykami".

Elektromobilność nie jest tylko chwilowym trendem. Doskonale zdają sobie z tego sprawę największe koncerny motoryzacyjne. Mogą się one pochwalić coraz szerszą gamą modeli aut elektrycznych. Do wyścigu włączyła się także spółka ElectroMobility Poland, która zamierza produkować e-auta pod marką Izera. – Jednocześnie wokół elektromobilności i aut elektrycznych narosło wiele mitów, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością – ocenia Michał Baranowski, ekspert ds. elektromobilności, który sam jeździ e-samochodem. – Użytkowanie takich pojazdów po prostu się opłaca, dodatkowo zmniejszamy dzięki temu swój negatywny wpływ na środowisko naturalne.

Czytaj także: 10 powodów, dla których warto wybrać samochód elektryczny

„Pojazdy elektryczne i ekologia? W Polsce to nie idzie w parze”
Czy rzeczywiście korzystanie z samochodów elektrycznych jest działaniem proekologicznym? Przecież w Polsce prąd powstaje w głównej mierze ze spalania węgla – argumentują elektromobilni sceptycy. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że udział energii pochodzącej z OZE sukcesywnie rośnie w strukturze wytwarzania każdej z polskich spółek energetycznych. Przykład? W przypadku Energi w pierwszym kwartale 2020 r. udział odnawialnych źródeł energii w produkcji brutto energii elektrycznej wyniósł aż 56,8 proc. To aż o 13 punktów procentowych więcej niż w ubiegłym roku oraz o 16,2 punktów procentowych więcej niż wyniosła produkcja brutto energii z węgla. 

E-auta można ładować w nocy, kiedy zapotrzebowanie na prąd jest niewielkie. Wtedy jego produkcja się nie marnuje, sieć jest wykorzystywana efektywnie – zauważa Michał Baranowski – Trzeba także odnotować, że sprawność silnika elektrycznego (wynosi 90 proc.) bardzo mocni różni się od benzynowego (30 proc.) i diesla (40 proc). Ponadto samochody elektryczne są skonstruowane dużo prościej od spalinowych: nie mają skrzyni biegów, sprzęgła, turbiny, rozrządu układu wydechowego oraz oleju silnikowego.

„Jeżdżenie elektrykiem jest za drogie”
Samochody elektryczne, co podkreślają elektromobilni sceptycy, rzeczywiście są droższe o 30-40 proc. od tych spalinowych. – Ale za to znacznie tańsze w eksploatacji – mówi Michał Baranowski. Można to wszystko precyzyjnie przeliczyć i posłużyć się przykładem człowieka, który przesiadł się z dużego auta z silnikiem spalinowym do małego miejskiego samochodu elektrycznego. Średnio przejeżdża on po dużym mieście 400-500 km tygodniowo. W przypadku samochodu spalinowego, benzyna kosztuje go 400-500 zł, elektrycznego – 10 zł – w momencie, gdy źródłem prądu jest zainstalowana na dachu jego domu instalacja fotowoltaiczna. Gdyby auto elektryczne ładował w domu, w II taryfie, koszt przejechania 100 km wyniósłby 3,5-5 zł. A co jeśli musiałby korzystać z ogólnodostępnych ładowarek? Tygodniowo zapłaciłby za prąd mniej niż 100 zł.

Posłuchaj podcastu: Zasięg samochodów elektrycznych: 50 km na co dzień i 550 km na wakacje. „Elektrycznie tematyczni” #03

Dużo taniej kosztują także przeglądy samochodów elektrycznych – dodaje Baranowski. – Powód jest prosty. Wolniej zużywają się choćby tarcze i klocki hamulcowe. Nie wymieniamy oleju, rozrządu. Dodatkowo poruszanie się po mieście samochodem elektrycznym daje ważny i praktyczny przywilej. Nie płacimy za miejskie strefy płatnego parkowania. Jeśli musielibyśmy zostawić tam nasz samochód spalinowy na osiem godzin, dzienny koszt wyniesie ok. 25 zł, miesięczny – ok. 500 zł.

„Samochody elektryczne nie dorównują spalinowym”
Fani motoryzacji zarzucają elektrycznym samochodom brak „duszy”, tego, że z silnika nie wydobywają się tak lubiane przez nich i charakterystyczne dźwięki. – Prawda jest jednak taka, że można je usłyszeć tylko w przypadku naprawdę dużych, ośmiocylindrowych silników – ocenia Michał Baranowski. – Trzycylindrowe małe miejskie pojazdy zupełnie „nie śpiewają”, dodatkowo, w porównaniu z elektrykami, wolno przyspieszają. Co ciekawe, spalinowa motoryzacja, o czym nie wszyscy wiedzą, czerpie też z elektromobilności. Bolidy ścigające się w ramach Formuły 1 mają wmontowany napęd elektryczny, który wspiera jednostkę spalinową. Elektromobilność stała się po prostu integralną częścią naszego życia.

Najnowsze

Koronawirus: kierowcy martwią się, czy zostaną zamknięte granice UE. Wiceminister zdradził plany rządu!

Pandemia koronawirusa po raz kolejny uderza w Europę, dlatego kierowcy żywo interesują się, czy w najbliższym czasie zostaną zamknięte granice Unii Europejskiej i czy pojawią się kolejne obostrzenia związane z transportem. Wiemy, co w tej sprawie powiedział Wiceminister spraw wewnętrznych i administracji!

Koronawirus po raz kolejny atakuje na całym świecie i bardzo skutecznie wyhamowuje różne aspekty naszego życia. Niestety, w ostatnim czasie sytuacja epidemiologiczna znacznie się pogorszyła, więc nic dziwnego, że kierowcy martwią, że niebawem zostaną zamknięte granice. 

Czytaj: Koronawirus a samochód – gdzie jeździmy i jak się chronimy?

W tej bardzo ważnej kwestii, na szczęście wypowiedział się Wiceminister Bartosz Gordecki, zajmujący się sprawami wewnętrznymi i admistracją. W rozmowie z Polską Agencją Prasową zdradził plany rządu:

Nie planujemy powrotu do kontroli na granicach wewnętrznych Unii Europejskiej (…) Na dzisiaj nie mamy informacji, aby którekolwiek z państw unijnych planowało zamykanie granic. W Polsce również nie ma dyskusji na ten temat. Nie planujemy powrotu do kontroli na granicach wewnętrznych.

Wiceminister rozwiał tym sposobem wszelkie wątpliwości, kierowcy póki co mogą odetchnąć z ulgą, jeśli zaplanowali jeszcze wyjazdy zagraniczne. Przypominamy jednak, że obowiązek poddania się kwarantannie wciąż obowiązuje na granicach zewnętrznych Unii Europejskiej, czyli z Ukrainą, Rosją oraz Białorusią.

Warto wiedzieć: Koronawirus: 1/4 polskich przedsiębiorców wstrzymuje zakup nowych aut do końca roku!

Natomiast, zgodnie z ostatnim rozporządzeniem do 13 października objęto 29 państw zakazem lotów. Na liście znajdują się: Belize, Bośnia i Hercegowina, Czarnogóra, Brazylia, Bahrajn, Izrael, Katar, Kuwejt, Libia, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Argentyna, Chile, Ekwador, Indie, Irak, Kolumbia, Kostaryka, Liban, Macedonia Północna, Malediwy, Mołdawia, Panama, Paragwaj, Peru, Trynidad i Tobago, Wyspy Zielonego Przylądka, USA, Oman oraz Bahamy. Zakazem lotów nie jest objęty żaden kraj UE lub strefy Schengen.

Najnowsze

Paula Lazarek

Paris McGowan – specjalistka od Harleya-Davidsona

Paris McGowan jest pierwszą afroamerykanką z dyplomem technika marki Harley-Davidson. A doradzano jej, żeby została pielęgniarką.

Paris McGowan z St. Louis, dwa lata temu, poszła na rozmowę kwalifikacyjną w salonie Harleya-Davidsona i tam właśnie wypatrzyła swój pierwszy motocykl. Rodzina Paris jest od pokoleń związana z motocyklami, nawet jej mama, ciotki i kuzynki mają własne motocykle. Jednak jej fascynacja motocyklami Harley-Davidson zaczęła się właśnie tamtego dnia.

W zeszłym miesiącu 25-letnia Paris McGowan ukończyła Motorcycle Mechanics Institute w Orlando ze specjalizacją: technik Harleya-Davidsona. Choć niewielu jest czarnoskórych techników od tej marki – to ona postanowiła spełnić swoje marzenie.

Paris spotykała na swojej drodze ludzi, którzy próbowali jej wybić z głowy ten pomysł i namawiali, by została pielęgniarką. Ale to ją jeszcze bardziej motywowało – przełamanie pewnej mentalnej bariery w społeczeństwie:

– Jest rok 2020 i czas iść krok dalej. Nie powinniśmy już mieć takich barier. Jeśli tylko możesz coś zrobić, to zrób to! Może nawet zrób to lepiej. I nie daj sobie wmówić, że Ty tu nie pasujesz. Idź swoją drogą, spełniaj marzenia i udowodnij, jak bardzo inni się mylą! Ja właśnie znalazłam swoją pasję i pozostałam jej wierna. Może właśnie tym działaniem zapoczątkuję efekt kuli śnieżnej – mówi Paris.

Najnowsze