Ferrari FF napędzany alkoholem?
Nie jest to nic nowego, skoro bio-etanol E85 napędza już mnóstwo samochodów zarówno klasy niższej, średniej jak i Premium. Jednak do tej pory tego typu zasilnie raczej nie miało zastosowania w przypadku samochodów luksusowych. Do niedawa...
Ferrari FF na bio-etanol |
![]() |
fot. Customized.no |
Norweska firma modyfikująca układ zasilania w samochodach tym razem wzięła „na tapetę” całkiem niecodzienne auto na drogach, w dodatku luksusowe – Ferrari FF. Zasilane jest paliwem pochodnym spirytualiów, zatem z rury wydechowej może być czuć, jak po mocno zakrapianej imprezie (powyżej 85% to alkohol i 15% benzyna). Taka konwersja musi kosztować – w końcu Ferrari napędzane jest jednostką V12. Całość modyfikacji to koszt 6740 złotych.
A jakie są efekty takiej kombinacji? Zasilane benzyną Ferrari z 6,3-litrowym silnikiem dostarcza 660 KM i emituje 360 gr/km CO2 – przyspieszenie do setki wynosi 3,7 sekundy. Nie ma oficjalnych danych dotyczących parametrów samochodu zasilanego bio-etanolem, lecz specjaliści sądzą, że jednostka V12 generuje wówczas 875 KM i emituje jedynie 100g/km CO2. Sprint do setki skraca się wówczas o 0,7 sekundy. Jest różnica.
Źródło: Customized.no
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: