Paula Lazarek

Ferrari 308 GTS jako elektryk – profanacja klasyki?

Elektromobilność nie tylko dotyka już nowoczesne samochody, ale także klasyki. Mowa tu o Ferrari 308 GTS. Czy ten 38-letni model z wierzgającym koniem na masce zasługuje na taką "elektryzującą" przemianę?

Na poniższym filmie zobaczycie jak Robert Llewellyn z kanału motoryzacyjnego Fully Charged Show doskonale bawił się za kierownicą wyjątkowego modelu Ferrari – 308 GTS z 1982 roku. Nie byłoby nic dziwnego w tym, bo jest to wspaniały klasyk, który z pewnością zachwyci niejednego miłośnika motoryzacji, ale największą uwagę skupił na sobie napęd elektryczny, w który został wyposażony GTS. 

Robert Llewelyn jest wprost zachwycony elektrycznym Ferrari, który otrzymał drugie życie – właściciel zdecydował nie remontować silnika spalinowego i zastosował silnik ze zezłmowanej Tesli Model S, który współpracuje z 45 kWh zestawem akumulatorów z ogniwami LG Chem o zasięgu do 240 km. 

Niestety, elektryczny klasyk nie ma możliwości szybkiego ładowania mocą 7 kW, zatem w dłuższej podróży ten samochód by się nie sprawdził. 

Obswerwatorzy kanału Fully Charged Show są jednak podzieleni – niektórzy uważają taką zmianę za dobrą, nowoczesną i ciekawą, natomiast są i takcy, którzy uważają, że elektryfikacja klasycznych samochodów to prawdziwa zbrodnia. Co o tym sądzicie?

Najnowsze

Paula Lazarek

Honda Civic Type R – produkcja wstrzymana. Co się stało?

Produkcja nowej generacji Hondy Civic Type R w Swindon właśnie została zatrzymana. Co się stało?

Docierają do nas niepokojące informacje, jakoby produkcja Hondy Civic Type R właśnie została zatrzymana. Dlaczego? Problemy z produkcją związane są wg raportu Automotive News z okresem przedświątecznym, pandemią koronawirusa i ogromnym brakiem części. Dodatkowo, przygotowania do Brexitu nie sprzyjają produkcji, dlatego już teraz możemy spodziewać się opóźnień ze strony producenta. 

Honda Civic Type R - produkcja wstrzymana. Co się stało?

Ma to przede wszystkim związek z czynnikami globalnymi. Nieuchronnie o tej porze roku pojawiają się ludzie, którzy chcą podbudować zapasy w swoich magazynach. – skomentował całą sytuację Michael Gove, minister brytyjski odpowiedzialny za negocjacje w sprawie Brexit.

Honda Civic Type R - produkcja wstrzymana. Co się stało?

Honda, aby przyspieszyć produkcję chce wykorzystać fracht lotniczy do dostawy niektórych części, których brak wstrzymuje produkcję. Producent samochodów korzysta z systemu produkcyjnego, w którym części i komponenty są instalowane na liniach montażowych zaraz po dostawie.

 

Najnowsze

Paula Lazarek

Wami Lalique Spyder – limitowana perełka od Ares Design

Tuner Ares Design przedstawia rendery projektu samochodu Wami Lalique Spyder. Oby ten projekt stał się rzeczywistością!

Dla projektantów Ares Design nie ma rzeczy niemożliwych, zwłaszcza jeśli chodzi o tuningowanie supersamochodów. Tym razem jednak na swój wirtualny warsztat zabrali model Wami Lalique Spyder, chociaż jeszcze tunerzy nie publikują informacji o dostępności i cenie pakietu modyfikacji dla tego uroczego samochodu to prawdopodobnie powstanie tylko 12 egzemplarzy. 

Wami Lalique Spyder - limitowana

Wami Lalique Spyder wg Ares Design objawia się nam na renderach jako roadster z lat 50., który wyróżnia się na ulicy swoim klasycznym sznytem i elegancją. Na pierwszy rzut oka widać tu sprawną rękę francuskiej firmy Lalique, która trudni się zdobieniem kryształami wnętrz luksusowych samochodów.

Wnętrze tego uroczego pojazdu jest zachowane w stylu vintage – skórzane fotele, drewniane smaczki i czarno-białe zegary sprawiają, że aż chciałoby się usiąść za kierownicą tego niezwykłego modelu. Nowoczesnego wyglądu doda jednak wysuwany ekran dotykowy na desce rozdzielczej. 

Wami Lalique Spyder - limitowana

Wiadomo, że Wami Lalique Spyder otrzyma nadwozie ręcznie wykonane z aluminium i włókna węglowego. Do szczęście chyba brakuje tylko V8 pod maską i jazda!

Najnowsze

Paula Lazarek

Fernando Alonso w bolidzie Renault R25 – zobacz film i posłuchaj niesamowitego brzmienia silnika V10

Renault R25 to bolid z sezonu 2005, kiedy to po raz ostatni używano w F1 jednostek napędowych V10.

W trakcie kończącego tegoroczny sezon Formuły 1 Grand Prix Abu Zabi, powracający w przyszłym roku do królowej sportów motorowych, Fernando Alonso wykonał kilka pokazowych okrążeń bolidem Renault R25 z silnikiem V10, w którym w sezonie 2005 zdobył mistrzostwo świata. I wszyscy się zachwycili!

Nie zachwycili się jednak jazdą Alonso. Wszystkich zachwyciło niesamowite brzmienie silnika V10.

Przeczytaj też: Kiedy zobaczymy kobietę w stawce F1?

Daniel Ricciardo wprost powiedział, że dźwięk silnika V10 jest imponujący:

To V10. On się wydziera. Ma po prostu czynnik „wow”. Wzbudza również strach. Jestem przekonany, że jakikolwiek debiutant byłby dużo bardziej onieśmielony, wsiadając do V10 niż do V6.

Dźwięk silnika V10 zachwycił również Lewisa Hamiltona: 

Przeczytaj też: Silniki hybrydowe a Formuła 1 – czy najpopularniejsza seria wyścigowa na świecie wpłynie na popularność hybrydowych jednostek napędowych?

Brak dawnego, głośnego i donośnego brzmienia jest głównym problemem silników hybrydowych, wprowadzonych do użycia w 2014 roku. Część kibiców F1 uważa, że brzmią one jak… kosiarki. Okazja, by zmienić dźwięk silników na bardziej ekscytujący i powodujący dreszczyk emocji, może pojawić się w 2026 roku, gdy pojawią się nowe jednostki napędowe. Bardziej donośny dźwięk będzie można uzyskać poprzez wyższe obroty lub rezygnację z MGU-H.

Zwolennikiem tego rozwiązani jest Ricciardo, który uważa, że Formuła 1 powinna wydobyć z silników dźwięk, dający efekt „wow”:

Wizualnie obecne samochody wywołują wielkie wrażenie, ponieważ są tak szybkie. Ale nie mają tego porażającego dźwięku. To jak myśliwiec F18. Gdyby były elektryczne, nie robiłyby takiego wrażenia, prawda?

Dźwięk tworzy atmosferę. Kiedy idziesz na koncert, to przede wszystkim chodzi o duże głośniki i atmosferę. Ludzie za to płacą i są podekscytowani. Moim pierwszym samochodem był tylko V8, ale gdy mechanik go uruchamiał i słyszałeś ten ryk… To przerażające. Myślę więc, że młodym, którzy wchodzą do F1, brakuje tego początkowego „wow”.

Zgadzacie się z Danielem Ricciardo? Formuła 1 potrzebuje silników, których brzmienie daje efekt „wow”?

Najnowsze

Zagubiony kierowca Audi i pieszy o skłonnościach samobójczych

Kierowcy którzy nagle zmieniają zdanie, gdzie chcą jechać, mogą stanowić poważne zagrożenie. Tak było w przypadku tego kierującego Audi, ale nie jest on jedynym bohaterem nagrania.

Kierowca Audi poruszał się środkowym pasem, chociaż zamierzał zjechać z tej drogi. Zorientował się we własnych zamiarach dopiero wtedy, gdy minął odpowiednie znaki drogowe. Zaczął hamować i wciskać się na siłę przed samochód na prawym pasie, prawie doprowadzając do kolizji.

„Wejdę na ślepo na drogę, pewnie nic mnie nie zabije” pomyślał pieszy wchodząc pod auto

Kiedy niemal dopiął swego, prawie spowodowała drugą kolizję. Wjeżdżając powierzchnią wyłączoną z ruchu na pas do zjazdu, zauważył pieszego, beztrosko przechadzającego się w miejscu, gdzie zdecydowanie nie powinno go być. Aspirujący samobójca, czy tylko ktoś całkowicie pozbawiony wyobraźni?

Najnowsze