Ferrari 296 GTS – supermocna hybryda plug-in z otwartym dachem. Sprint do „setki” w 2,9 sekundy

Ferrari 296 GTS rozpędza się do ponad 330 km/h i dysponuje imponującą mocą 830 KM.

Ferrari 296 GTS to wersja z otwartym dachem hybrydowego modelu 296 GTB, zaprezentowanego w 2021 roku.

Ferrari 296 GTS
Ferrari 296 GTS, fot. materiały prasowe / Ferrari

W odróżnieniu od 296 GTB, Ferrari 296 GTS ma dwuczęściowy sztywny dach, którego automatycznie rozłożenie i schowanie zajmuje zaledwie 14 sekund. Całą operacje można przeprowadzić bez potrzeby zatrzymywania się, jadąc z prędkością do 45 km/h.

Masa 296 GTS wynosi 1540 kilogramów, a więc o 70 kilogramów więcej niż w przypadku wariantu coupé.

Ferrari 296 GTS napędza silnik V6 o pojemności 2,9 litrów. Podwójnie doładowana jednostka generuje 663 KM, a łączna moc układu wraz z silnikiem elektrycznym to w sumie 830 KM. Całość sparowana jest z ośmiobiegową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem, która przenosi napęd bezpośrednio na tylne koła.

Ferrari 296 GTS od 0 do 100 km/h rozpędza się w 2,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 330 km/h.

Ferrari 296 GTS
Ferrari 296 GTS, fot. materiały prasowe / Ferrari

Ferrari 296 GTS, jak na hybrydę plug-in przystało, jest w stanie jeździć tylko i wyłącznie przy wykorzystaniu napędu elektrycznego. Deklarowany przez włoskiego producenta zasięg to zaledwie… 19 kilometrów. Powodem nie zbyt imponującego zasięgu jest niewielka bateria, mająca tylko 7,45 kWh pojemności.

Ferrari 296 GTS
Ferrari 296 GTS, fot. materiały prasowe / Ferrari

W Ferrari 296 GTS dostępny jest opcjonalny pakiet Assetto Fiorano, który nadaje hybrydzie więcej wyścigowego charakteru z pomocą wyczynowego zawieszenia firmy Multimatic, licznych części z włókna węglowego i bardziej rozbudowanego pakietu aerodynamicznego z ruchomym tylnym skrzydłem.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze