Fabryki Audi w Europie powoli będą wracać do normalnej produkcji
W najbliższych tygodniach Audi stopniowo przywracać będzie produkcję w swoich europejskich fabrykach. W połowie marca koncern ogłosił czasowe jej zawieszenie. Powodem tej marcowej decyzji były spowodowane pandemią koronawirusa zakłócenia w łańcuchu dostaw oraz zmniejszony popyt na gotowe samochody.
Obecny restart światowej sieci produkcyjnej Audi oraz łańcucha dostawców i usługodawców jest ściśle skoordynowany w ramach Grupy Volkswagen. Główną przesłanką do ponownego uruchomienia produkcji jest wdrożenie kompleksowego pakietu środków mających na celu zapewnienie pracownikom najwyższego stopnia bezpieczeństwa. AUDI AG postępuje przy tym zgodnie z wytycznymi Instytutu Roberta Kocha oraz przepisów ochrony zdrowia danego kraju produkcji.
Teraz wszelkie działania mające na celu ochronę zdrowia pracowników mają najwyższy priorytet – wyjaśnia przewodniczący rady pracowniczej Audi, Peter Mosch. „Ponownemu uruchomieniu produkcji będzie towarzyszył kompleksowy pakiet środków zapewniających ochronę zdrowia zatrudnionych”. Obejmuje to na przykład jasne zasady dotyczące odległości między pracownikami i higieny, zmodyfikowany system zmian mający na celu zminimalizowanie kontaktów oraz obowiązek zasłaniania ust i nosa w obszarach, w których zachowanie minimalnej odległości 1,5 metra między osobami nie jest możliwe. Firma stworzyła również fizyczne bariery w krytycznych miejscach. Na przykład w przypadku procesu wstępnego montażu drzwi, dwóch pracowników pracuje jednocześnie przy tym samym regale transportowym i stoi naprzeciwko siebie. Tutaj sami pracownicy wymyślili, opracowali i zamontowali przezroczystą barierę wykonaną z tworzywa sztucznego.
Kierownicy działów i grup produkcyjnych, wraz z ekspertami z zakresu bezpieczeństwa pracy, ochrony zdrowia, inżynierii przemysłowej i rady zakładowej, przyjrzeli się każdemu miejscu pracy, przeanalizowali je i opracowali sugestie ulepszeń. Tylko za zgodą wszystkich zaangażowanych osób miejsce pracy jest uważane za „przygotowane na koronę”.
Grupa robocza przyjrzała się także środowisku pracy: przestrzeniom grupowym, bramom fabrycznym, parkingom i wewnętrznemu ruchowi, a także stołówkom i cateringowi. Audi opracowało odpowiednie rozwiązania dla wszystkich obszarów. Pracownicy zostaną z wyprzedzeniem poinformowani na piśmie o podjętych środkach i działaniach oraz – już po wznowieniu pracy – otrzymają od swoich przełożonych liniowych kompleksowe instrukcje dotyczące bezpieczeństwa. Regularne aktualizacje przepisów ukazywać się będą w wewnętrznych mediach internetowych i w postaci ogłoszeń w zakładach.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Zabudowa VW T5 – jak przekształcić busa w funkcjonalnego kampera?
Przekształcenie Volkswagena T5 w kampera to marzenie wielu miłośników turystyki na czterech kółkach. Ten model samochodu cieszy się ogromną popularnością dzięki swojej niezawodności oraz idealnym proporcjom, które ułatwiają taką adaptację. Przestrzeń ładunkowa T5 daje fantastyczne możliwości aranżacyjne. Pozwala to na stworzenie prawdziwie funkcjonalnego i wygodnego mobilnego domu! -
Pomóżmy motocykliście, którego pasją jest motoryzacja! Gerard walczy z rakiem – chce odzyskać twarz i… oddech
-
7 lat gwarancji i ceny od 112 900 zł. Rusza sprzedaż chińskiej marki Jetour w Polsce
-
Volkswagen Polo – idealne auto miejskie? Poznaj jego zalety
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
O kurcze trzeba wracać do pracy, ale 8 godzin w masce to kiepska sprawa.