Edyta Klim

„Extreme Lives” – film Lisy i Simona Thomas

Para podróżników z 2ridetheworld.com stworzyła krótki film o swojej pasji do fotografii, motocykli i podróży. Połączyli w całość obrazy i przeżycia, które zachwycają!

Lisa i Simon Thomas podróżują przez świat na motocyklach od 2003 roku. Początkowo miało to być 16 miesięcy w trasie, które zamieniło się w życie w podróży przez 14 lat. Przejechali w tym czasie 8046720km i odwiedzili 80 krajów.

Przeczytaj także: Simon i Lisa Thomas – miłość, podróże i motocykle

Razem prowadzą prelekcje motywacyjne, programy telewizyjne, prezentują galerie zdjęć i dzielą się swoim doświadczeniem, czerpanym z podróży. A ich największą pasją jest fotografia, której poświęcili swój najnowszy film. Zdradzają w nim nieco szczegółów ze swojego życia i pracy. Video powstało przy współpracy z FujiFilm i Skylum Software:

 

Oficjalna strona podróżników: http://www.2ridetheworld.com

 

Najnowsze

Debiutuje bojowy Lexus IS – inspirowany japońską kulturą

Lexus chętnie tworzy specjalne wersje swoich samochodów. Tym razem projektanci zabrali się za model IS i jak zwykle zainspirowali się japońską kulturą. Lexus IS I Blue ze specjalnymi wstawkami w wyjątkowym kolorze trafia właśnie do rodzimych salonów.

Inspiracją do stworzenia Lexusa IS I Blue był mocno zakorzeniony w kulturze Kraju Kwitnącej Wiśni kolor indygo, zwany również „japońskim niebieskim”. Na przestrzeni wieków ta barwa doczekała się w Japonii stu różnych odcieni. Projektanci Lexusa postanowili sięgnąć po ten zwany Kachiiro, inspirowany barwą używaną niegdyś do ozdabiania pancerzy zbroi japońskich wojowników. Tradycyjnym kolorem pokryto wyjątkowe wstawki, które zagościły we wnętrzu specjalnej edycji sedana Lexusa. 

Drewno ręcznie wypolerowano, a następie pokryto czterema warstwami lakieru. Bazę stanowił specjalny podkład, który zapewnia odpowiednią ochronę, ale jednocześnie pozwolił zmniejszyć grubość kolejnych powłok, lepiej uwidaczniając fakturę drewna. Ponadto jedna z warstw zawierała drobinki aluminium, które dodatkowo rozjaśniają kolor, gdy na kierownicę pada światło. Dzięki takiemu zabiegowi drewniane wykończenie lepiej kontrastuje z ciemnym wnętrzem i skórą, którą pokryto pozostałą część kierownicy. Na drzwiach i desce rozdzielczej naprzeciw pasażera również znalazły się panele w kolorze indygo.

Lexusa IS I Blue wyróżniają również szaro-niebieskie przeszycia tapicerki nad zegarami, po bokach tunelu centralnego, na drzwiach, konsoli centralnej oraz fotelach. Te ostatnie pokryto czarną skórą, przełamaną szarymi akcentami. Natomiast na zewnątrz samochód ozdabiają pleciony grill w kształcie klepsydry, aluminiowe felgi w rozmiarze 18 cali, a także osłony lusterek – wszystkie elementy polakierowano na czarno. Nadwozie auta jest dostępne w pięciu różnych kolorach. 

Ceny Lexusa IS I Blue zaczynają się od 5 416 000 jenów, czyli ponad 201 tys. złotych za odmianę IS 300 z turbodoładowanym silnikiem 2.0. W specjalnej wersji dostępne są również hybrydowy IS 300h z 2,5-litrowym motorem oraz IS 350 z silnikiem V6 3.5. Sprzedaż wyjątkowego sedana Lexusa w japońskich salonach rusza dziś, 1 października 2019 roku. Równocześnie do salonów trafia limitowane coupé LC Patina Elegance pokryte specjalnym, zielonym kolorem Terrane Khaki Mica Metallic. W Europie samochód w takiej wersji znamy pod nazwą Lexus LC Limited Edition 2020.

Najnowsze

BabySafe – naklejka ratująca życie dziecka po wypadku drogowym

Polacy mają ogromny problem z pierwszą. Dlatego wraz ze służbami ratowniczymi zaprojektowano specjalną naklejkę ,,KiD’’, umożliwiającą przekazanie służbom ratowniczym podczas wypadku, niezbędnych informacji o dziecku, a tym samym znacząco podnoszącą skuteczność udzielanej pierwszej pomocy.

Polacy w dalszym ciągu mają problem z udzielaniem pierwszej pomocy. Eksperci wskazują, że najczęstszą przyczyną tego stanu rzeczy jest brak wiedzy lub obawa przed nieumiejętnym wykonaniem pierwszej pomocy. Statystycznie tylko w 15 na 100 przypadków poszkodowanym w wypadkach samochodowych udzielana jest pierwsza pomoc przed przyjazdem pogotowia.

Najgorzej wygląda sytuacja związana z udzielaniem pierwszej pomocy dzieciom. Istotne jest więc przekazanie ratownikom wszelkich informacji o poszkodowanych pasażerach, którzy ulegli wypadkowi, szczególnie małoletnim. Naklejka ,,KiD’’ od BabySafe może uratować życie najmłodszych pasażerów

Dużą Kartę Informacyjną Dziecka wystarczy wypełnić i przykleić na tyle fotelika a małą naklejkę ,,KiD’’ umieścić na pasie fotelika, bądź z boku zagłówka. Karta umożliwia szybki i skuteczny sposób przekazania informacji o dziecku. Na karcie należy wypełnić najważniejsze informacje, które przysłużą się dostarczeniu niezbędnej wiedzy służbom. Są nimi: imię i nazwisko dziecka, wiek, grupa krwi, choroby przewlekłe, zażywane leki oraz dane osób, które należy powiadomić w razie wypadku. 

Statystyki dowodzą, że podczas wypadku często dochodzi do utraty przytomności kierowcy, szoku u pasażerów, ogłuszenia przez poduszki powietrzne lub do nieprzytomności. Najmłodszy pasażer natomiast może nie chcieć przekazać ratownikowi żadnych informacji, chociażby ze stresu lub dziecko może być po prostu zbyt małe. Wielokrotnie podczas akcji ratowniczych przekonałem się jak cenna jest wiedza o najmłodszych pasażerach. 

W Polsce co roku dochodzi do wielu zdarzeń drogowych. Z raportu KGP za 2018 rok, wynika że: 

  • w minionym roku zgłoszono Policji 31 674 wypadków drogowych*, z czego największy odsetek stanowili kierujący samochodami osobowymi i ich pasażerowie (51,8%),
  • w 2018 roku w wypadkach drogowych poszkodowanych zostało 40 221 osób, w tym śmierć poniosły 2 862 osoby, a aż 37 359 zostało rannych (w tym ciężko 10 963 osób),
  • ofiarami wypadków drogowych, zabitych oraz rannych w 2018 roku zostało ponad 3 tys. dzieci w wieku od 0 do 14 roku życia. 

Najnowsze

Aston Martin Road to Wrocław 2019 – wyprawa po zakątkach Dolnego Śląska

W dniach 19-22 września posiadacze Aston Martin mogli wziąć udział w wyjątkowym przedsięwzięciu. 17 luksusowych, sportowych samochodów tej marki przemierzyło kilkaset kilometrów, by dotrzeć w najbardziej malownicze zakątki Dolnego Śląska.

Pierwszy raz w historii salon Aston Martin Warszawa zorganizował taką wyprawę. 17 załóg zasiadających za sterami samochodów brytyjskiego koncernu pokonało przez 4 dni ponad 1000 kilometrów. Na wielu krajowych autostradach i drogach ekspresowych prowadzących do Polanicy- Zdroju można było zobaczyć z bliska bohaterów sagi z udziałem legendarnego Jamesa Bonda. 

Jeszcze więcej emocji uczestnicy doświadczyli drugiego dnia. Zaczęli od pokonania Drogi Stu Zakrętów między Kudową Zdrój a Radkowem. Kawalkada wyruszyła o poranku i przez cały dzień poznawała malownicze zakątki Parku Narodowego Gór Stołowych, Gór Sowich, Kuźnic Świdnickich i Karkonoszy.

Były wśród nich: 
• Pałac w Sarnach wybudowany w XVI wieku przez Fabiana von Reichenbacha 
• Zamek w Karpnikach wzniesiony w XIV wieku przez rycerza, Henryka Czirna, ówczesnego właściciela Płoniny i Sokolca 
• Wiele miejscowości znajdujących się na szlaku: Nowa Ruda, Miłków, Pieszyce, Walim, Unisław Śląski, Czarny Bór, Kamienna Góra, Marciszów, Janowice Wielkie, Kostrzyca, Sobieszów, Piechowice 

Istotnym elementem dnia zakończonego metą w Szklarskiej Porębie było realizowanie wielu zadań. Na każdym ze strategicznych punktów trasy uczestnicy musieli wykazać się wiedzą na temat historii marki, a w szczególności modeli, które zasłynęły w światowej kinematografii. 

W sobotę, 21 września, uczestnicy wyprawy wyruszyli o godzinie 10-tej ze Szklarskiej Poręby, by około godziny 17-stej dotrzeć na wrocławski Rynek. To także była dobra okazja, aby zaczerpnąć świeżego powietrza na malowniczej trasie wiodącej przez Sudety i miejsca, które na stałe zagościły na kartach historii.

Szlak prowadził przez: 
• Pałac w Wojanowie. Renesansowy dwór zbudowany na początku XVII wieku. Spalony przez Szwedów podczas wojny trzydziestoletniej i odbudowany dwie dekady później 
• Zamek Książ. Datowany na koniec XIII wieku i wielokrotnie przebudowywany. Wpisany na listę 7 cudów Polski 
• Kawalkada sportowych samochodów przejechała też przez Jelenią Górę, Kaczorów, Bolków, Dobromierz, Świebodzice oraz Świdnicę 

Wieczorem uczestnicy podsumowali 3-dniową wyprawę na wrocławskim rynku. Była to szansa na krótkie przedstawienie kultowych modeli, a także pamiątkowe zdjęcia i zadawanie setek pytań nurtujących każdego fana motoryzacji. Finał imprezy w stylu Casino Royal miał niezwykle uroczysty charakter. Bankietowe, kobiece kreacje przeplatały się z wysmakowanymi garniturami i rozgrzewającymi trunkami liczącymi kilka dekad.

Po tak intensywnych dniach, chwila wytchnienia i zapomnienia przy wstrząśniętym, niezmieszanym kieliszku Martini, podkreślała smak i klasę przedsięwzięcia. Relaks przy stole z ruletką w akompaniamencie nastrojowej muzyki stanowił swoistą wisienkę na torcie. 

Poza integracją, dobrą zabawą i zgłębianiem tajemnic Dolnego Śląska, istotnym elementem programu były samochody. Na liście obecności zameldowały się modele, które mogliśmy zobaczyć w wielu filmach z agentem 007 w roli głównej.

Między innymi najnowszy w gamie, 725-konny Aston Martin DBS Superleggera, podwójnie doładowany Vantage V8 przyspieszający do 100 km/h w 3,6 sekundy, Virage, Vanquish, DB9, Rapide, a także DB11 wprowadzający brytyjski koncern w nowy rozdział estetyki, elegancji i sportowego sznytu w najbardziej szlachetnym wydaniu Gran Turismo. 
Arystokratyczny, motoryzacyjny pierwiastek zasiany w malowniczych i jednocześnie skrywających wiele tajemnic zakamarkach Dolnego Śląska, zostanie na długo w pamięci. Do zobaczenia w przyszłym roku na kolejnej wyprawie Aston Martin Tour. 

 

Najnowsze

II ETAP konkursu: „Wybieramy najlepsze motocyklowe selfie!” – GŁOSOWANIE

Serdecznie dziękujemy za nadesłane zdjęcia w naszym konkursie! Teraz czas na drugi etap, czyli głosowanie! Kliknijcie, aby sprawdzić szczegóły głosowania i rozstrzygnięcie konkursu.

Wysłaliście nam swoje moto selfie? Świetnie! Teraz czas na drugi etap konkursu – głosowanie! 

Przez kolejny tydzień – czytelnicy portalu Motocaina wybiorą najlepsze zdjęcie poprzez głosowanie dostępne w stworzonej przez nas galerii waszych zdjęć konkursowych. Zdjęcie, które otrzyma najwięcej głosów, zostanie przez nas nagrodzone aparatem Fujifilm Instax Mini. Głosować możecie w poniższej galerii zdjęć. UWAGA! 1 czytelnik może oddać 1 głos dziennie. 

Ponadto, pięć najlepszych zdjęć, wybranych przez naszych czytelników pojawi się także na naszym profilu na Instagramie #motocaina – już dziś zachęcamy do obserwowania: www.instagram.com/motocaina.

Nagroda główna i nagrody pocieszenia dla 5 wybranych zdjęć, które uzyskają najwięcej głosów:

– Aparat do zdjęć błyskawicznych Fujifilm Instax Mini
– Pendrive 2 GB

Harmonogram II etapu, rozstrzygnięcie i wysłanie nagród

  • Etap 2 01.10-07.10.2019 r. – Głosowanie czytelników na najlepsze „motocyklowe selfie” w naszym konkursie.
  • 09.10.2019 r. Oficjalne ogłoszenie Zwycięzcy konkursu „Wybieramy najlepsze motocyklowe selfie!”
  • do 15.10.2019 r. Wysłanie nagród oraz publikacja 5 zdjęć, które otrzymają najwięcej głosów w konkursie. 

PEŁNY REGULAMIN KONKURSU
Regulamin-konkursu-Motocyklowe-Selfie.pdf

{{ gallery(2506) }}

Najnowsze