 
	Extreme E: Rosberg X Racing triumfuje w Island X Prix
Dzięki wygranej w rozgrywanym na Sardynii Island X Prix, zespół Rosberg X Racing zwiększył szanse na zdobycie inauguracyjnego tytułu Extreme E.
Wygrywając Island X Prix, Molly Taylor oraz Johan Kristoffersson odnieśli trzecie zwycięstwo w pierwszym, historycznym sezonie Extreme E.
Ekipy X44 oraz Chip Ganassi, którzy toczą walkę z ekipą Nico Rosberga o mistrzowski tytuł, musiały wycofać się rywalizacji na Sardynii ze względu na awarię maszyn.
Rosberg X Racing triumfuje w Island X Prix
Sebastien Loeb z X44 od początku toczył walkę z Kylem Leduciem, który wyrobił sobie trzy sekundową przewagę nad Francuzem. Dziewięciokrotny mistrz WRC podczas gonitwy za kierowcą Chip Ganassi Racing uszkodzi na nierównościach układ kierowniczy, co wyeliminowało zespół Lewisa Hamiltona z dalszej walki.
Leduc powiększył przewagę do 45 sekund nad Johanem Kristofferssonem oraz Mattiasem Ekstromem. Amerykański zawodnik przekazał elektryczną terenókę Sarze Price, która po jakimś czasie była zmuszona zatrzymać się na poboczu ze względu na awarię układu kierowniczego.
 
	Molly Taylor, która zastąpiła Kristofferssona za kółkiem, wykorzystała sytuację i przebiła się na prowadzenie, którego nie oddała do końca wyścigu. Ponad 24 sekundy po niej do mety dojechała Jutta Kleinschmidt, która prowadziła uszkodzoną, pozbawioną drzwi Cuprę. Na trzecim miejscu została zakwalifikowana ekipa JBXE. Kevin Hansen wraz z Mikaelą Ahlin-Kottulisnky zakończyli zmagania na ostatnim stopniu podium, mimo, że nie dojechali do końca trasy.
 
	Wyniki wyścigu finałowego Island X Prix:
- Rosberg X Racing (Molly Taylor / Johan Kristoffersson)
- ABT Cupra XE (Jutta Kleinschmidt / Mattias Ekström)
- JBXE (Mikaela Åhlin-Kottulinsky / Kevin Hansen)
- SEGI TV Chip Ganassi Racing (Kyle LeDuc / Sara Price)
- X44 (Sébastien Loeb / Cristina Gutiérrez)
W klasyfikacji generalnej pierwszego, historycznego sezonu Extreme E prowadzi ekipa Rosberg X Racing, z przewagą 16 punktów nad zespołem X44. Finałowe Jurassic X Prix odbędzie się w dniach 18-19 grudnia, w brytyjskiej bazie wojskowej w południowej Anglii.
Klasyfikacja generalna Extreme E:
- Rosberg X Racing (Johan Kristoffersson / Molly Taylor) 129 pkt
- X44 (Sébastien Loeb / Cristina Gutiérrez) 113 pkt
- Andretti United Extreme E (Timmy Hansen / Catie Munnings) 93 pkt
- JBXE (Kevin Hansen / Mikaela Åhlin-Kottulinsky) 92 pkt
- ABT CUPRA XE (Mattias Ekström / Jutta Kleinschmidt) 83 pkt
- ACCIONA | Sainz XE Team (Carlos Sainz Snr. / Laia Sanz) 78 pkt
- SEGI TV Chip Ganassi Racing (Kyle Leduc / Sara Price) 63 pkt
- Veloce Racing (Stéphane Sarrazin / Emma Gilmour) 60 pkt
- XITE ENERGY RACING (Oliver Bennett / Christine Giampaoli Zonca) 55 pkt
Najnowsze
- 
                                                
                                                      Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu.
- 
                                                
                                                      Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
- 
                                                
                                                      Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
- 
                                                
                                                      Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
- 
                                                
                                                      Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
 
	 
	 
	 
	 
	 
	
Zostaw komentarz: