Europejski Samochód Roku 2017 – który model wygra?

Międzynarodowe jury składające się z dziennikarzy motoryzacyjnych wybrało finałową siódemkę spośród czterdziestu modeli zgłoszonych do plebiscytu „European Car of the Year 2017”. Który samochód zdobędzie główną nagrodę?

Jak co roku w okolicach grudnia, jury składające się z 58 dziennikarzy motoryzacyjnych reprezentujących 27 krajów wybiera siedem samochodów, spośród których już na wiosnę przyszłego roku zostanie wyłoniony zwycięzca. Poznamy go w przeddzień targów motoryzacyjnych w Genewie. 
Samochody, które dostają się do konkursu muszą być dostępne w danym roku na co najmniej pięciu rynkach, a ich szacowana sprzedaż roczna przekroczy 5 tys. egzemplarzy. W tym gronie nie mogą się znaleźć supersamochody. 
Każdy juror dysponuje pulą 25 punktów, która jest rozdzielana pomiędzy 10 modeli. Jeden samochód może otrzymać maksymalnie 10 punktów. Na tej podstawie powstaje ranking, z którego wyłania się siedem samochodów, które przez najbliższe miesiące będą wnikliwie sprawdzane przez dziennikarzy.

Piątka aut z finałowego grona to produkcja europejska, a tylko dwa samochody zostały wyprodukowane przez Japończyków. Z kolei trzy samochody w zestawieniu to przedstawiciele segmentu premium. 

Oto modele, które powalczą o tytuł European Car of the Year 2017:

 
Alfa Romeo Giulia

 
Citroen C3

 
Mercedes klasy E

 
Nissan Micra

 
Peugeot 3008

 
Toyota C-HR

 
Volvo S90/V90

Najnowsze

Nowy Ford Fiesta 2017 – pierwsze zdjęcia

Na kilka godzin przed oficjalną prezentacją wyciekły do sieci pierwsze zdjęcia nowego Forda Fiesty. Odświeżona wersja zadebiutuje w Kolonii, a już za kilka miesięcy zamelduje się w salonach.

Jak widać po pierwszym oficjalnym zdjęciu z przecieku, nowa Fiesta nie różni się zbyt mocno od dotychczasowego modelu. Na razie możemy zobaczyć  tylko przednią część nadwozia, ale za kilka godzin powinny się pojawić kolejne zdjęcia tego modelu. Prezentowany model to najprawdopodobniej usportowiona wersja ST-Line, która będzie mocno przypominać pełnoprawne ST.

Auto stoi na dziesięcioramiennych felgach i jest wyposażone w zmienione zderzaki oraz nakładki na progi. Nie wiemy jeszcze, jak będzie wyglądać tył nowego modelu, ale szpiegowskie zdjęcia zamaskowanych modeli testowych zdradziły lampy zainstalowane w pozycji horyzontalnej.

Nowa Fiesta będzie większa, ponieważ już za kilka miesięcy w europejskich salonach pojawi się model Ka+, który ma podobne rozmiary. W kabinie pojawią się miękkie w dotyku materiału o polepszonej jakości. Po środku konsoli pojawi się nowy system multimedialny obsługujący Ford SYNC 3 (integracja ze smartfonem, bezprzewodowa muzyka, nawigacja satelitarna). Oprócz tego pojawią się systemy, które do tej pory nie były dostępne w tym modelu.

Pod maską nowej Fiesty zadebiutują silniki z rodziny EcoBoost o pojemności 1,0 i 1,5 litra. Niewykluczone, że Ford wprowadzi nową jednostkę wysokoprężną, również o pojemności 1,5 litra. 

Najnowsze

Nowy tor offroadowy pod Warszawą

Drive Position to ciekawy punkt na polskiej mapie offroadowej. Obiekt pod Warszawą powstał z myślą o samochodach i jednośladach. Na terenie obiektu znajduje się również tor kartingowy.

Tor offroadowy Drive Position znajduje się w Jankach pod Warszawą. Zaprojektował go Karol Kędzierski, jeden z najbardziej utytułowanych motocyklistów crossowych, a za modyfikacje odpowiada Łukasz „Qurak” Kurowski, mający na koncie kilka tytułów mistrza w motocrossie i enduro. 

Drive Position to ciekawa propozycja dla wszystkich fanów upalania w terenie. Na uczestników czekają cztery kilometry tras offroadowych dla motocykli, quadów i samochodów z napędem 4×4.  Tuż obok toru przeznaczonego do jazdy terenowej zbudowano tor kartingowy, gdzie będą się szkolić młodzi oraz dorośli.

Partnerem całego przedsięwzięcia jest firma Inter Motors, która w przyszłym sezonie zorganizuje szkolenia dla swoich klientów. W planach są również tzw. jazdy wolne. Dlatego Tor Drive Position zaprasza wszystkich miłośników jazdy offroadowej.

Najnowsze

Edyta Klim

Szkolenie kobiet na mechanika motocyklowego w Bangladeszu

Partnerstwo pomiędzy Międzynarodową Organizacją Pracy, rządem Bangladeszu i Unią Europejską pozwoliło na organizację szkolenia dla kobiet w zawodzie mechanika motocyklowego.

Kobiety w Bangladeszu bardzo często pochodzą z biednych rodzin i nie mają szans na zdobycie jakiegokolwiek wykształcenia. Szacuje się, że 1,5 miliona kobiet nie ma szans na żadne kształcenie.

Dlatego program 10-miesiecznego szkolenia łączy w sobie podstawowe umiejętności czytania, pisania i liczenia z praktycznym szkoleniem umiejętności mechanika.Ciekawe jest to, że tak daleko od „cywilizowanej” Europy postawiono na równouprawnienie i kobiety uczą się zawodu mechanika motocyklowego na równi z mężczyznami.
Początkowo kobiety w serwisie były przyjmowane z dystansem i niedowierzaniem, ale z czasem, swoją solidną pracą i zaangażowaniem, zdobyły zaufanie klientów.

 

Najnowsze

Podium Gosi Rdest w TCR Portugal

Gosia Rdest zaliczyła udany debiut za kierownicą Hondy Civic w zespole Target Competition. Stanęła na podium w wyścigu TCR Portugal.

Miłe zakończenie sezonu wyścigowego dla Gosi Rdest, która w miniony weekend wzięła gościnnie udział w serii TCR Portugal. Polka przywozi do domu puchar za wywalczone 3. miejsce. Warunki na torze Estoril były wymagające, bo zarówno podczas treningu, czasówki jak i wyścigów padało lub tor był mokry tuż po deszczu.

– Liczyliśmy na słoneczny weekend w Portugalii, a tymczasem nie udało mi się tak naprawdę przejechać toru ani razu po suchej nawierzchni. – mówi Gosia, która doskonale zaadaptowała się do nowego toru i samochodu.

– Weekend w Estoril był dla mnie sporym wyzwaniem, bo tor był dla mnie kompletnie nowy i nie wróciłam jeszcze do siebie po kontuzji kolana, przez którą nawet jazda na symulatorze nie była wcześniej możliwa. Był to mój debiut za kierownicą Hondy Civic TCR oraz pierwszy występ w barwach zespołu Target Competition. Bardzo cenne było dla mnie wsparcie Josha Files’a, mistrza TCR Germany 2016, na którego rady mogłam liczyć przez cały weekend.  – mówi Gosia.

Jak Gosia ocenia samochód, z którym miała do czynienia po raz pierwszy?

– Honda Civic w porównaniu do Audi TT jest na pewno trudniejszym samochodem. Ma zupełnie inne zawieszenie, jest bardzo usztywniona, bardzo długo ciągnie i ma lepszą procedurę startową. Na pewno szybsza niż wygląda.

Najnowsze