Elektryczny Nissan Ariya Concept – seksowny crossover debiutuje w Tokio

Nissan przedstawił koncepcyjny model Ariya – elektrycznego crossovera z zapewniającymi dynamiczne przyspieszenie dwoma silnikami elektrycznymi, zaawansowanymi systemami wspomagającymi kierowcę oraz wyglądem sygnalizującym całkowite stylistyczne przeobrażenie marki.

Ariya Concept charakteryzuje się przestronną, ekskluzywnie wykończoną kabiną z nowoczesnym wyposażeniem oraz nadwoziem w minimalistycznym i wyrazistym stylu typowym dla samochodów elektrycznych. Jest to przykład zastosowania wizji Nissan Intelligent Mobility w indywidualnym transporcie. Zgodnie z jej założeniami elektryfikacja oraz inteligentne systemy w pojazdach mają usprawnić podróżowanie, zapewnić wrażenia dostosowane do oczekiwań użytkowników oraz wyeliminować wypadki i emisję szkodliwych związków.

Ariya Concept stanowi rozwinięcie elementów stylistycznych widocznych już w koncepcyjnym modelu IMx zaprezentowanym na Salonie Samochodowym w Tokio w 2017 roku. Są to między innymi odważna „zelektryfikowana” wersja wlotu powietrza z motywem litery V, wyrazisty pas tylnych świateł, krótkie zwisy oraz wnętrze sprawiające bardziej wrażenie saloniku niż kabiny tradycyjnego samochodu.

W Nissanie Ariya – do którego pasują określenia „smukły”, „harmonijny” i „seksowny” – przykłady zastosowania nowego języka stylistycznego można znaleźć w całym nadwoziu, w takich elementach jak szerokie przednie błotniki, bardzo wąskie reflektory LED, a także przedni pas (w miejscu, w którym w samochodach z silnikami spalinowymi znajduje się zwykle krata wlotu powietrza) ozdobiony specjalnie zaprojektowanym, podświetlanym emblematem Nissana. Na przodzie umieszczono także subtelny, geometryczny wzór, który ujawnia się z chwilą podświetlenia „zelektryfikowanego” motywu litery V.

Z profilu wzrok przyciągają pięcioramienne, 21‑calowe aluminiowe obręcze kół ze specjalnie zaprojektowanymi oponami. Niska, smukła linia dachu pomaga efektywnie przecinać powietrze. Z tyłu Ariya Concept również zrywa z tradycyjną stylistyką SUV‑ów. Pochylony i mocno zakrzywiony słupek C płynnie przechodzi w muskularny tylny błotnik. Jednoelementowy pas świateł z zaciemnionymi kloszami biegnie przez całą szerokość samochodu.

Samochód jest wyposażony w najnowszą wersję nagradzanego systemu wspomagającego kierowcę ProPILOT 2.0, który dodaje pewności za kierownicą i podnosi komfort jazdy. System ułatwia przemieszczanie się wielopasmową autostradową, aż do następnego zjazdu na tej trasie. System nawigacji pomaga odnaleźć wybraną trasę i wspiera kierowcę przy wyprzedzaniu, zmianie pasa ruchu oraz wybieraniu zjazdów na wielopasmowych autostradach.

ProPILOT 2.0 pozwala także na jazdę autonomiczną jednym pasem ruchu.Kiedy samochód zbliża się do rozwidlenia drogi lub kierowca przygotowuje się do wyprzedzania innego pojazdu, system oblicza odpowiedni czas na zjazd w odpowiednim kierunku lub manewr wyprzedzania, wykorzystując informacje z systemu nawigacji i czujników monitorujących otoczenie w promieniu 360 stopni. Kierowca otrzymuje intuicyjne wskazówki akustyczne i wizualne oraz musi położyć obie ręce na kierownicy i potwierdzić rozpoczęcie manewru specjalnym przełącznikiem. W czasie jazdy z włączonym systemem ProPILOT 2.0 oświetlenie wnętrza zmienia kolor, sygnalizując jazdę w trybie autonomicznym i jednocześnie tworząc relaksującą atmosferę.

100‑procentowo elektryczny układ napędowy o dużej mocy natychmiast przekazuje cały moment obrotowy na koła. Układ dwóch silników – po jednym z przodu i z tyłu – pozwala dostarczyć jednakową i przewidywalną moc na wszystkie cztery koła. Wykorzystując wieloletnie doświadczenie w zakresie rozwoju systemów sterowania napędem – takich jak system rozdziału momentu obrotowego ATTESA E-TS w Nissanie GT‑R czy inteligentny napęd 4×4 w Nissanie Patrolu – inżynierowie zaprojektowali nowy system zarządzania automatycznym przekazywaniem mocy i hamowaniem w samochodzie elektrycznym, który charakteryzuje się płynną pracą przy minimalnym poślizgu opon. 

Pomoc w podróżowaniu nie ogranicza się do samego pojazdu. Interfejs człowiek-maszyna obejmuje nawigację door-to-door, która umożliwia określenie miejsca docelowego na smartfonie, przesłanie jego współrzędnych do samochodu i dalsze korzystanie z pokładowego systemu nawigacji. Jeżeli ostatni odcinek trzeba pokonać pieszo, system prześle odpowiednie informacje z powrotem na smartfon kierowcy.

Ariya Concept rozpoznaje zbliżającego się użytkownika, sygnalizując to włączeniem oświetlenia powitalnego. Drzwi odblokowują się automatycznie – nie ma nawet potrzeby sięgania po kluczyk. Jeszcze zanim kierowca wsiądzie do środka, samochód dopasowuje się do jego indywidualnych preferencji dotyczących pozycji fotela czy ustawień klimatyzacji. Dane te są pobieranie z profilu kierowcy zapisanego w jego smartfonie. Samochód może zsynchronizować się z terminarzem kierowcy, aby na podstawie znanej godziny wyjazdu przygotować się do drogi poprzez ogrzanie lub schłodzenie wnętrza bez uszczerbku dla zasięgu – gdy pojazd wciąż jeszcze jest podłączony do stacji ładowania.

Najnowsze

Mistrzostwa Świata SuperEnduro 2019/20. Po raz pierwszy w historii Polska zostanie gospodarzem aż dwóch rund cyklu!

Ponad trzy miesiące zaciekłej rywalizacji, pięć europejskich miast, kilkudziesięciu najlepszych zawodników świata walczących o mistrzowski tytuł i tysiące głodnych sportowych emocji kibiców. Nowy sezon motocyklowych Mistrzostw Świata SuperEnduro rusza już w grudniu.

Polska po raz pierwszy w historii zostanie gospodarzem aż dwóch rund cyklu. Wspólnie rozpoczniemy oraz zakończymy sezon 2020! Krakowska runda tradycyjnie otworzy nowy sezon rywalizacji. TAURON Arena Kraków już po raz czwarty gościć będzie najlepszych zawodników świata i to właśnie pod jej dachem rozegrane zostaną emocjonujące wyścigi o pierwsze punkty sezonu. Od trzech lat, niepokonanym na swojej ojczystej ziemi pozostaje Tadeusz ‘Taddy’ Błażusiak, zdobywca ‘Krakowskiego Hat-tricku’.

Kolejny przystanek odbędzie się 4 stycznia w Niemieckiej Sachsen Arenie. To właśnie tam pretendenci do nowego Mistrzowskiego tytułu spotkają się po miesięcznej przerwie, a niemiecka publiczność zostanie świadkiem zaciętej rywalizacji o drugie zwycięstwo w sezonie. Na najgorętszy doping w Riesie może z pewnością liczyć aktualny lider cyklu zawodów World Enduro Super Series /WESS/ – Manuel Lettenbichler. Trzecia batalia sezonu, a tym samym półmetek rywalizacji, odbędzie się 18 stycznia w Coliseum da Coruna w Hiszpanii. Pełne listy startowe nadal są owiane tajemnicą, jednak jesteśmy pewnie, że w swojej ojczyźnie da z siebie najwięcej Hiszpan – Alfredo Gomez.

Czwarta runda zawita do Budapesztu na Węgrzech. Papp Laszlo SportArena drugi rok z rzędu gościć będzie cykl motocyklowych Mistrzostw Świata – 1 lutego rozbrzmi ona warkotem silników najlepszych zawodników globu. Najbardziej emocjonujące wydarzenie, czyli finał Mistrzostw Świata SuperEnduro 2019/2020, po raz pierwszy zawita do Polski. W połowie marca oczy całego moto-świata skupią się na Łodzi – to właśnie tam będziemy świadkami finałowego pojedynku sezonu. Czy doping polskich kibiców poniesie na skrzydłach naszego mistrza Tadeusza Błażusiaka po siódmy w karierze tytuł? Przekonaj się razem z nami 14 marca w Atlas Arenie Łódź!

Kalendarz sezonu 2020: 

  • 7 grudnia 2019 | Kraków / TAURON Arena | Polska
  • 4 stycznia 2020 | Riesa / Sachsen Arena | Niemcy 
  • 18 stycznia 2020 | La Coruna / Coliseum da Coruna | Hiszpania
  • 1 lutego 2020 | Budapeszt / Papp Laszlo SportArena | Węgry
  • 14 marca 2020 | Łódź / Atlas Arena | Polska

Najnowsze

Potrącenie na przejściu dla pieszych. Zawinił tylko kierowca?

Przepisy jasno określają kto kiedy ma pierwszeństwo, ale każdy uczestnik ruchu ma obowiązek zachowywania szczególnej ostrożności i starania się unikania niebezpiecznych sytuacji.

Kwalifikacja zdarzenia widocznego na tym nagraniu jest bardzo prosta z punktu widzenia policji. Pieszy znajdował się na przejściu, więc miał pierwszeństwo. Kierowca z jakiegoś powodu nie zauważył go i to on jest wyłącznym sprawcą potrącenia. 35-letni mężczyzna na szczęście odniósł tylko drobne obrażenia.

Mimo to nie możemy zapominać, że również na pieszych ciąży obowiązek zachowywania szczególnej ostrożności i unikania niebezpiecznych sytuacji. A co robi ten mężczyzna? Idzie z głową odwróconą w przeciwnym kierunku, niż ten, z którego może nadjechać nieuważny kierowca! Pieszy dbający o własne bezpieczeństwo przez cały czas pokonywania przejścia obserwowałby sytuację na drodze, a widząc kierowcę wymuszającego na nim pierwszeństwo, zatrzymałby się. Pamiętajcie o tym!

Najnowsze

Kary za przewóz osób bez zezwoleń przyprawiają o zawrót głowy

Od lat kwitnie rynek przewozu osób, który ma stanowić tańszą alternatywę dla tradycyjnych taksówek. Konsekwencje prowadzenia takiej działalności bez zezwolenia są bardzo poważne.

Tym razem inspektorzy ITD wspólnie z policjantami i służbą celno-skarbową prowadzili nocną akcję na terenie Wrocławia.

Zatrzymano pięciu kierowców. Trzech nie posiadało licencji uprawniającej do wykonywania przewozów. Wszyscy zatrzymani przewozili osoby pojazdami, które nie spełniały kryteriów konstrukcyjnych – były przeznaczone do przewozu poniżej siedmiu osób łącznie z kierowcą.

Efektem kontroli są wszczęte postępowania wobec wszystkich skontrolowanych przewoźników. Za przewóz osób bez wymaganej licencji grozi kara 12 tysięcy złotych. W przypadku przewozu pojazdem, który nie spełnia kryteriów konstrukcyjnych, maksymalna kara wynosi 8 tysięcy złotych.

Najnowsze

Zostań motocyklowym mistrzem BMW M Cup

Zacięta walka na torze na najnowszych motocyklach BMW S 1000 RR, innowacyjna forma finansowania i atrakcyjne nagrody, w tym samochód BMW M2. Start rywalizacji w BMW M Cup 2020 coraz bliżej.

Motocyklowe zmagania organizowane przez BMW Sikora Motorsport od lat cieszą się w Polsce niesłabnącą popularnością, czego potwierdzeniem są ich poprzednie edycje; jak BMW RR Cup oraz BMW F800 Cup. W sezonie 2020 na miłośników motorsportu na dwóch kołach znów czeka nie lada gratka. BMW M Cup to cykl przynajmniej sześciu weekendów wyścigowych organizowanych Polsce oraz na zagranicznych torach podczas profesjonalnych zawodów mistrzostw Polski WMMP oraz europejskiego cyklu Alpe Adria.

Do walki na nowym modelu ponad 200-konnego BMW S 1000 RR stanąć mogą zawodnicy z licencją A oraz B i minimum rocznym doświadczeniem na torze, a poza klasyfikacją generalną również pierwsze trójki klas mistrzowskich i CUP-owych. Wyklucza to dominację najszybszych i najbardziej doświadczonych w walce o cenne nagrody, zapewniając wyjątkowo wyrównaną rywalizację. Wisienką na torcie są spektakularne nagrody, w tym samochód BMW M2 i skuter BMW C400 GT na rok oraz rowery i akcesoria BMW.

Nie czekaj, dołącz do stawki BMW M Cup już dziś. Więcej informacji pod adresem: www.sikora.bmw-motorrad.pl/pages/bmw-m-cup/

„Nowy model BMW S 1000 RR w imponującym stylu zadebiutował w tym roku w mistrzostwach świata WorldSBK i FIM EWC, dlatego jesteśmy bardzo podekscytowani jego polskim debiutem wyścigowym – mówi Ireneusz Sikora, organizator BMW M Cup i wielokrotny mistrz Polski w wyścigach motocyklowych. – Puchar BMW M Cup to dla nas kontynuacja wieloletniej tradycji organizowania w Polsce serii wyścigowych na najnowszych motocyklach BMW. Podobnie jak w poprzednich latach chcemy nie tylko popularyzować w naszym kraju sporty motorowe i zafundować kibicom niesamowite widowisko, ale także stworzyć dla zawodników jak najlepsze warunki do nauki i rozwijania swojej kariery. Jestem przekonany, że połączenie niesamowitego motocykla, jakim jest nowe BMW S 1000 RR, rywalizacji na świetnych torach, atrakcyjnego finansowania i nagród sprawią, że BMW M Cup będzie kolejnym organizowanym przez nas pucharem, który upłynie pod znakiem rekordowej frekwencji i niesamowitych emocji. Do zobaczenia na torze!”

Najnowsze