
Elektryczny Mercedes jest jak czołg. Potrafi zawracać w miejscu!
Mercedes EQG, czyli elektryczny odpowiednik kultowej „ Gelendy”, będzie potrafił obracać się w miejscu. Nie wierzysz? Zobacz sam!
Koncepcyjny Mercedes EQG jest zapowiedzią tego, do czego będzie zdolny Mercedes-Benz Klasy G z napędem akumulatorowo-elektrycznym. I choć to tylko koncept, to trzeba przyznać, że sprawia wrażenie gotowego do produkcji. Do złudzenia przypomina kultową terenówkę, a o elektrycznym charakterze samochodu przypominają jedynie nowoczesne detale, takie jak podświetlana atrapa chłodnicy czy pasy LED na bokach nadwozia.
Elektryczna „Gelenda” ma wyróżniać się innowacyjnym napędem, wykorzystującym cztery indywidualnie sterowane silniki elektryczne. Dzięki temu auto ma zaskakiwać właściwościami jezdnymi, zarówno na drodze asfaltowej jak i w terenie.
Mercedes opublikował krótki film, prezentujący możliwości elektrycznej terenówki. Widać na nim, jak Mercedes EQG wykonuje imponujący manewr – „tunk turn”, czyli charakterystycznym dla pojazdów gąsienicowych obrót o 180-stopni.
Jak to możliwe? Nietypowe rozwiązanie w elektrycznej Klasie G działa na podobnej zasadzie jak naprzemiennie pracujące gąsienice. Silniki elektryczne obracają koła po jednej stronie pojazdu w przeciwnym kierunku niż koła po drugiej stronie. Co ciekawe, Mercedes twierdzi, że manewr ten zadziała także na asfalcie.
Najnowsze
-
Jesteś kierowcą i nie otwierasz drzwi prawą ręką? W pewnych miejscach zapłacisz ogromny mandat
Którą ręką otwieracie drzwi w samochodzie? Zakładamy że tą, która jest bliżej drzwi. W przypadku kierowcy jest to ręka lewa, ale mimo tego powinien używać on prawej? Dlaczego? To bardzo istotna zasada, a za jej niestosowanie można zostać poważne ukaranym. -
Jedź na urlop ze spokojną głową: jak się zabezpieczyć i nie ryzykować nieprzyjemnej niespodzianki w drodze?
-
To nie jest znak STOP, ale za niezatrzymanie się przed nim grozi coś gorszego niż mandat
-
Z jaką prędkością można przejeżdżać przez przejście dla pieszych? W przepisach jest pułapka
-
7 zasad które powinien znać i stosować każdy kierowca. Na kursie się tego nie dowiesz
Zostaw komentarz: