Elektryczny Mercedes EQC wjeżdża na polskie drogi!

Mercedes wśród aut elektrycznych gotowy do startu. W pierwszej kolejności EQC będzie zjeżdżać z taśmy produkcyjnej zakładów Mercedes-Benz w Bremie. Model powstaje na tej samej linii, co Klasa C Limuzyna i Kombi, a także GLC i GLC Coupé. Sprawdźcie, ile ten elektryczny Mercedes będzie kosztował w Polsce!

W pierwszej kolejności EQC będzie zjeżdżać z taśmy produkcyjnej zakładów Mercedes-Benz w Bremie. Model powstaje na tej samej linii, co Klasa C Limuzyna i Kombi, a także GLC i GLC Coupé – z pomocą technik cyfrowych, w sposób elastyczny oraz zrównoważony. Produkcja pojazdów z różnymi układami napędowymi może być płynnie i efektywnie dostosowywana do zapotrzebowania. 

Wykorzystanie Big Data (dużych, zmiennych i różnorodnych zbiorów danych) oraz sztucznej inteligencji pomaga na przykład w konserwacji predykcyjnej. Oznacza to, że firmie już teraz opłacają się poczynione na wczesnym etapie inwestycje w maksymalną elastyczność i najnowocześniejszy sprzęt, oferujący nowatorskie rozwiązania w dziedzinie Przemysłu 4.0.

Unikalne „podwójne małżeństwo”

Kiedy nadwozie, zawieszenie i układ napędowy łączą się, tworząc wspólną konstrukcję, określa się to mianem „małżeństwa”. W przypadku EQC do „ożenku” dochodzi, gdy obie jednostki elektryczne zostają zamontowanew nadwoziu. Jedną z głównych innowacji stanowi tak zwane centrum łączenia akumulatorów. To tutaj zawierane jest drugie „małżeństwo”: za pomocą przymocowanych do nadwozia zawieszek, każdy egzemplarz EQC zostaje zidentyfikowany jako pojazd elektryczny i wyposażony w akumulator. Po osadzeniu nadwozia na ramie specjalne ramiona mocują akumulator w pojeździe od strony podłogi, a pracownik monitoruje jego automatyczne przykręcenie.

Akumulatory na potrzeby produkcji EQC są wytwarzane przez całkowicie zależną spółkę Daimlera – Accumotive – w jej fabryce w Kamenz koło Drezna i trafiają do fabryki w Bremie częściowo naładowane. W sumie firma zainwestuje ponad miliard euro w globalną produkcję akumulatorów z dwiema fabrykami zlokalizowanymi w Kamenz w Saksonii i dwiema w Stuttgarcie-Untertürkheim oraz po jednej w Sindelfingen (Niemcy), Pekinie (Chiny), Tuscaloosa (USA), Jaworze (Polska) i Bangkoku (Tajlandia). 

Już bazowa wersja Mercedesa EQC oferuje szeroki zakres standardowego wyposażenia i, jako pionier marki EQ, ucieleśnia cztery filary strategii cyfryzacji CASE: łączność („Connected”), funkcje jazdy autonomicznej („Autonomous”), usługi i współdzielenie („Shared & Services”) oraz napęd elektryczny („Electric Drive”). Innowacyjny system inforozrywki, najnowsze układy wspomagające, usługi wykraczające poza sam pojazd oraz inteligentna strategia układu napędowego sprawiają, że nowy SUV premium na prąd imponuje sumą swoich atrybutów.

Dzięki sztucznej inteligencji MBUX wraz z panoramicznym kokpitem opartym na dwóch ekranach o przekątnej 10,25” (prawy dotykowy) ma możliwość uczenia się zwyczajów użytkownika. Do seryjnej specyfikacji należy także panel dotykowy w konsoli środkowej. Jedną z unikalnych funkcji MBUX-a jest sterowanie głosowe, które potrafi rozumieć nawet dialekty oraz polecenia specyficzne dla modelu EQC.

Napęd elektryczny: siła napędowa dostępna natychmiast

EQC jest prekursorem nowej generacji napędów elektrycznych Mercedes-Benz. Jego całkowita moc wynosi 300 kW (408 KM). Silnik elektryczny przy każdej z osi przekształca energię elektryczną w energię mechaniczną, oferując imponujący moment obrotowy o wartości 760 Nm. Dzięki inteligentnej strategii działania komponenty napędu dostarczają siłę napędową dokładnie tam, gdzie jest potrzebna, w zależności od sytuacji na drodze – efektywnie i niemal bezgłośnie.

Ładowanie w domu

EQC może być „tankowany” z domowego gniazdka, jednak wielokrotnie szybsze ładowanie akumulatora wszystkich Mercedesów z napędem elektrycznym i hybrydowym plug-in zapewnia domowy wallbox Mercedes-Benz. To stacja ładowania umożliwiająca szybkie, bezpieczne i wygodne ładowanie w domu. Wspólnie z lokalnym partnerem do spraw instalacji Mercedes-Benz oferuje też łatwy, sprawny montaż wallboxa oraz profesjonalne doradztwo w zakresie elektromobilności.

Limitowane edycje specjalne na starcie

Ceny EQC rozpoczynają się od 328 300 zł za już bogato wyposażoną wersję podstawową – EQC 400 4Matic. Od 364 500 zł dostępna jest wersja EQC 400 European Edition. Najwyższy wariant – EQC 400 4Matic Edition 1886 kosztuje 367 600 zł.

Samochody Edycji „European Edition” (zużycie energii elektrycznej w cyklu łączonym: 22,3 – 25,0 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu łączonym: 0 g/km)* charakteryzują się czarnym lub białym lakierem nadwozia, elementami wykończenia wnętrza w kolorze brązowego drewna jesionowego oraz wyposażeniem standardowym bogatszym względem podstawowego modelu o pakiet przeglądów EQ, nagłośnienie Burmester czy też pakietu parkowania z kamerą 360°. Edycję „European Edition” wyceniono na 364 500 zł. 

Wraz ze specjalną serią EQC Edition 1886 (zużycie energii elektrycznej w cyklu łączonym: 22,3 – 25,0 kWh/100km; emisja CO2 w cyklu łączonym: 0 g/km)*, która miała swoją światową premierę podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Nowym Jorku, wynalazca samochodu pokazuje, że jego idea mobilności jutra wykracza daleko poza sam pojazd. Edycja specjalna jest dostępna do czerwca 2020 roku. Samochody z limitowanej serii „Edition 1886” posiadają bardzo bogate wyposażenie z kilkoma unikalnymi elementami, a także pakiet ISP (zawierający 6 letnią gwarancję serwisową, pakiet przeglądów oraz usługę door 2 door). Z uwagi na rozbudowaną specyfikację, specjalną edycję EQC wyceniono na 367 600 zł brutto.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze