EDC
Układ zapobiegania poślizgom wzdłużnym - EDC (Engine Drag Control).
![]() |
Fot. Bosch
|
Układ EDC ma za zadanie zapobiegać poślizgowi wzdłużnemu pojazdu. Włącza się w sytuacjach, gdy podczas działania ABS-u zostaje włączone sprzęgło. Bezwładność silnika poprzez przełożenie układu napędowego potęguje efekt momentu bezwładności kół napędzanych. Spowalnia to znacznie reakcję kół na obniżenie przez układ ABS ciśnienia w układzie hamowania, co prowadzi do przedłużającego się poślizgu kół. W ten sposób ograniczeniu ulega kierowalność kół napędzanej przedniej osi oraz stateczność kół napędzanej tylnej osi. Aby temu przeciwdziałać układ zarządzania silnika otrzymuje polecenie z układu ABS szybkiego zwiększenia prędkości kątowej silnika.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: