Ecurie Ecosse C-Type – oddaje hołd wyścigowej przeszłości. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,2 sekundy!
W 1952 roku młody Ian Stewart, pionier Ecurie Ecosse, odwiedził Jaguar Cars w Coventry, aby odebrać swój nowy typ C. Miał pojechać tym samochodem na swój pierwszy wyścig w Jersey, aby zmierzyć się z ostrą konkurencją Astona Martina i Frazera Nasha. Wyścig wygrał i tym samym otworzył pierwszy rozdział międzynarodowej kariery Ecurie Ecosse w wyścigach samochodowych.
Ecurie Ecosse stworzyło właśnie nowy samochód, aby oddać hołd swoim dawnym sukcesom. Jak lepiej uczcić historyczny sukces modeli Ecurie Ecosse C niż produkując partię samochodów na ich cześć?
Siedem bezcennych podwozi, które ścigały się dawniej, istnieje do dziś. Ecurie Ecosse oddaje im hołd, tworząc dla każdego z nich numerowany samochód siostrzany.
Ecurie Ecosse zachowało wszystkie kluczowe elementy, które przyczyniły się do niesamowitego sukcesu Jaguara z lat 50. XX wieku, ale wprowadzono przemyślane ulepszenia. Samochód zachowuje swoje aerodynamiczne kształty, ale jest szerszy i sztywniejszy niż poprzednik. Zawieszenie i hamulce tarczowe zostały ulepszone, aby poradzić sobie z dodatkowymi osiągami, a pięciobiegowa skrzynia biegów została dodana, aby zmaksymalizować przyspieszenie i prędkość maksymalną.
Pod maską pozostał dźwięczny sześciocylindrowy silnik Jaguar XK, ale jego pojemność została zwiększona do 4,2 litra i zastosowano wtrysk paliwa, aby zwiększyć moc do 300 KM.
Ecurie Ecosse C-type przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 251 km/h.
Najnowsze
- 
                                                
                                                    
	Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. - 
                                                
                                                    
	Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
 - 
                                                
                                                    
	Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
 - 
                                                
                                                    
	Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
 - 
                                                
                                                    
	Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
 
	
	
	
	
	
	
	
	
Zostaw komentarz: