
E-paliwo zostanie przetestowane w warunkach wyścigowych
Gdy jedni uważają, że przyszłość motoryzacji jest elektryczna, drudzy twierdzą, że branża powinna skupić się na rozwoju paliw o niższej zawartości węgla. E-paliwa mają być produkowane z wykorzystaniem wodoru i wychwyconego dwutlenku węgla.
Paliwo Esso Renewable Racing Fuel (z ang. odnawialne paliwo wyścigowe Esso) będzie testowane w warunkach wyścigowych, w wysokowydajnych silnikach Porsche przeznaczonych do użytku w motorsporcie, podczas tegorocznej serii wyścigów Porsche Mobil 1 Supercup.
Nowe Porsche 911 GT3 Cup z wysokoobrotowym, wysokowydajnym silnikiem typu bokser o 6 cylindrach jest idealnym laboratorium dla odnawialnych paliw. Około 510-konny samochód z 4-litrową jednostką został już przetestowany pod kątem zasilania paliwami odnawialnymi. Celem projektu jest zdobycie cennych doświadczeń z myślą o odnalezieniu dróg prowadzących do potencjalnego przyszłego wprowadzenia takich paliw na rynek.
Przeczytaj też: Porsche 911 GT3 Cup – zobaczcie zdjęcia tego spektakularnego samochodu wyścigowego!
ExxonMobil i Porsche przetestują zaawansowane biopaliwa oraz odnawialne e-paliwa niskowęglowe dwuetapowo. Pierwsze wcielenie odnawialnego paliwa wyścigowego Esso – Esso Renewable Racing Fuel – stanowi przede wszystkim mieszankę zaawansowanych biopaliw, specjalnie opracowaną przez wewnętrzny zespół naukowców i inżynierów ExxonMobil. Zastosowanie tego płynnego paliwa ma potencjał znacznego ograniczenia emisji gazów cieplarnianych.
Współpraca Porsche i ExxonMobil będzie również koncentrować się na e-paliwach, czyli paliwach syntetycznych wytwarzanych z wodoru oraz wychwytywanego dwutlenku węgla. Już w 2022 roku firmy planują przetestować drugie wcielenie Esso Renewable Racing Fuel, zawierające właśnie komponenty e-paliwa. Oczekuje się, że w połączeniu z obecnymi normami rynkowymi dla dzisiejszych samochodów osobowych e-paliwo przyniesie redukcję emisji gazów cieplarnianych nawet o 85%.
Przeczytaj też: Znamy kalendarz Porsche Mobil 1 Supercup 2021! Będą nowe tory wyścigowe i samochody
E-paliwo będzie pochodziło z pilotażowej elektrowni Haru Oni w Chile, gdzie wytwarzany jest wodór, który następnie zostaje połączony z wychwyconym z atmosfery dwutlenkiem węgla w celu wytworzenia metanolu. ExxonMobil zapewnia licencję i wsparcie dla zastrzeżonej techniki przekształcania metanolu w benzynę, co pozwoli uzyskać paliwo o niższej zawartości węgla. W fazie pilotażowej w 2022 roku powstanie około 130 tysięcy litrów e-paliw.
Najnowsze
-
Płatne parkowanie a wzrost wypadków motocyklowych – to szokujące dane! Jak jeździć bezpieczniej?
Wydaje się, że przesiadka na jednoślad w mieście to same korzyści - dowiedz się, czy ma to sens i czy jesteś na to gotowy. -
Test BMW 120 – z potencjałem na przyjaciela
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
-
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Zostaw komentarz: