Porsche 911 GT3 Cup – zobaczcie zdjęcia tego spektakularnego samochodu wyścigowego!

Porsche zaprezentowało najnowszą generację najlepiej sprzedającego się samochodu wyścigowego na świecie: oto nowe 911 GT3 Cup.

Pierwsze prace nad nowym modelem ruszyły jeszcze w 2018 r., a konkretne działania rozpoczęły się na początku 2019 r. Główne cele rozwojowe zespołu kierowanego przez szefa projektu Jana Feldmanna obejmowały dalszą poprawę osiągów, opracowanie „agresywniejszego” designu, ułatwienie prowadzenia oraz zapewnienie większej trwałości przy mniejszych nakładach czasowych i ograniczeniu prac eksploatacyjnych. Efekty tych działań mają odzwierciedlenie w wielu cechach nowej maszyny, która – podobnie jak poprzednik – wspólnie z modelami 911 zjeżdża z linii produkcyjnej w Stuttgarcie-Zuffenhausen.

Już na pierwszy rzut oka samochód wygląda jeszcze bardziej imponująco niż poprzednik. Po części to zasługa szerokiego, lekkiego nadwozia w specyfikacji Turbo, które po raz pierwszy zastosowano w samochodzie Cup. Z tyłu jego karoseria mierzy 1902 mm szerokości (o 28 mm więcej niż poprzednika) i wyróżnia się dodatkowymi wlotami powietrza chłodzącego przed kołami. Co więcej, również przednia oś generacji 992 jest znacznie szersza niż w poprzedniku. Dzięki dodatkowo poszerzanym błotnikom z przodu nowe 911 GT3 Cup mierzy teraz aż 1920 mm szerokości.

Porsche 911 GT3 Cup - zobaczcie zdjęcia tego spektakularnego samochodu wyścigowego!

Nowy fotel wyścigowy oferuje teraz dwie opcje ustawienia wysokości. W połączeniu z regulowaną kolumną kierownicy pozwala to na idealne dobranie pozycji kierowcom dowolnego wzrostu. Szeroki wybór grubości obicia umożliwia dopasowanie fotela do indywidualnych potrzeb. Przeprojektowana, wielofunkcyjna wyścigowa kierownica ma otwarty kształt i została wykonana z włókna węglowego – to kolejny element pochodzący z 911 GT3 R. Pod wpływem opinii kierowców przeorganizowany został układ rozmieszczonych na niej podświetlanych przycisków. Tak zwany panel gumowych przełączników (RSP) z dziesięcioma dużymi przyciskami po prawej stronie przypomina element obsługi stosowany w Porsche 919 Hybrid.

Porsche 911 GT3 Cup - zobaczcie zdjęcia tego spektakularnego samochodu wyścigowego!

Jeśli chodzi o silnik, 911 GT3 Cup pozostaje wierne jednostce wolnossącej. W wersji wyścigowej 4-litrowy, chłodzony cieczą 6-cylindrowy bokser rozwija moc510 KM. Wysokoobrotowy silnik z układem smarowania z suchą miską olejową osiąga swoją maksymalną moc przy 8400 obr./min (wcześniej: 7500 obr./min), „kręci się” do 8750 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 470 Nm generuje przy 6150 obr./min.

Porsche 911 GT3 Cup - zobaczcie zdjęcia tego spektakularnego samochodu wyścigowego!

Dane techniczne: 

Masa/wymiary
• Masa całkowita: ok. 1260 kg
• Długość: 4585 mm
• Szerokość: 1920 mm (oś przednia)/1902 mm (oś tylna)
• Rozstaw osi: 2459 mm

Silnik
• Chłodzony cieczą 6-cylindrowy silnik typu bokser umieszczony z tyłu; pojemność 3996 cm3; skok tłoka 81,5 mm; średnica cylindra 102 mm; moc maks. 375 kW (510 KM) przy 8400 obr./min; maks. moment obrotowy 470 Nm przy 6150 obr./min; maks. prędkość obrotowa 8750 obr./min; technika czterozaworowa; pojedyncza przepustnica motylowa; kolektor dolotowy z dwiema klapami rezonansowymi; sterownik silnika Bosch MS 6.6; smarowanie z suchą miską olejową; jednomasowe koło zamachowe; wyścigowy układ wydechowy z katalizatorem z certyfikatem DMSB; jakość paliwa: benzyna bezołowiowa, do E20 (min. 98 oktanów).

Przekładnia
• 6-stopniowa sekwencyjna kłowa skrzynia biegów Porsche; łopatka zmiany biegów z elektronicznym siłownikiem zmiany biegów; mechaniczny dyferencjał o ograniczonym poślizgu; trójpłytkowe sprzęgło wyścigowe, spiekowe.

Nadwozie
• Lekkie nadwozie o inteligentnej konstrukcji kompozytowej (aluminiowo-stalowej); punkty mocowania podnośnika; zdejmowany luk ratunkowy w dachu; wspawana klatka bezpieczeństwa, zatwierdzona do jazdy z pilotem na torach; fotel zgodny z normą FIA 8862/2009, bezstopniowa regulacja wzdłużna, dwie pozycje wysokości i nachylenia; sześciopunktowa wyścigowa uprząż bezpieczeństwa do użytku z systemem HANS®, regulowana kolumna kierownicy z czujnikiem kąta skrętu; przednia pokrywa ze zintegrowanymi szybkozłączkami, kanałem wylotowym powietrza i centralnym wlotem powietrza w celu wentylacji kokpitu; poszerzony przedni zderzak ze spojlerem; błotniki z poszerzeniami; tył nadwozia ze zintegrowanym światłem przeciwdeszczowym (zgodnie z przepisami FIA); drzwi, tylna pokrywa i tylne skrzydło z CFRP; tylne skrzydło z mocowaniem typu „łabędzia szyja”, regulowane w 11 pozycjach; okna z poliwęglanu z twardą powłoką; system podnośnika pneumatycznego; punkty mocowania zaworów po obu stronach samochodu; bezpieczny zbiornik paliwa FT3 o pojemności 110 litrów, umieszczony z przodu.
• Panele wykończenia wnętrza z CFRP, wielofunkcyjna wyścigowa kierownica z CFRP z szybkozłączem, manetkami zmiany biegów i podświetlanymi przyciskami; ergonomiczny cyfrowy panel dotykowy z wielokolorowym podświetleniem; siatki bezpieczeństwa (środkowa i po stronie kierowcy) zgodne z najnowszymi wymogami bezpieczeństwa FIA; przygotowanie do wentylacji siedzenia; system gaśniczy z elektronicznym wyzwalaczem.

Zawieszenie
• Drążki i górne mocowania z kutego aluminium, zoptymalizowane pod kątem sztywności; wytrzymałe łożyska przegubowe z ochroną przed pyłem; piasty kół z centralnym mocowaniem felgi; amortyzatory z charakterystyką zaworów przystosowaną do warunków wyścigowych; regulowane stabilizatory (dwuczłonowe); system monitorowania ciśnienia w oponach.

Oś przednia
• Przednie zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi, regulowana wysokość, pochylenie i zbieżność;
• Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy z funkcją manewrowania.

Tylna oś
• Zawieszenie wielowahaczowe z regulacją wysokości, pochylenia i zbieżności;
• Wyścigowe wały napędowe zoptymalizowane pod kątem niezawodności i trwałości.

Układ hamulcowy
• Dwa niezależne obwody z czujnikami ciśnienia hamowania przedniej i tylnej osi, rozkład siły hamowania regulowany przez kierowcę (regulacja balansu siły hamowania); wyścigowe klocki hamulcowe; zoptymalizowane przewody hamulcowe; ergonomiczne ustawienie pedału hamulca.
• Oś przednia: sześciotłoczkowe aluminiowe, wyścigowe, jednoczęściowe zaciski ze sprężynami zapobiegającemu „odbiciu” klocków; wentylowane stalowe tarcze hamulcowe o wymiarach 380 mm x 32 mm z aluminiowymi mocowaniami i komorami.
• Oś tylna: czterotłoczkowe aluminiowe, wyścigowe, jednoczęściowe zaciski ze sprężynami zapobiegającemu „odbiciu” klocków; wentylowane stalowe tarcze hamulcowe o wymiarach 380 mm x 32 mm z aluminiowymi mocowaniami i komorami.

Koła/opony
• Oś przednia: jednoczęściowe felgi z lekkich stopów z centralnym mocowaniem, zgodne ze specyfikacją i designem Porsche, 12 J x 18; rozmiar opon 30/65-18;
• Oś tylna: jednoczęściowe felgi z lekkich stopów z centralnym mocowaniem, zgodne ze specyfikacją i designem Porsche, 13 J x 18; rozmiar opon 31/71-18.

Instalacja elektryczna
• Rejestrator Porsche; Power Box Porsche, kolorowy wyświetlacz Porsche 10,3”; lekki, szczelny akumulator LiFePO4 12V (60 Ah) w przestrzeni na nogi pasażera; alternator 175 A; cyfrowy panel dotykowy z wielokolorowym podświetleniem; jednoramienna wycieraczka przedniej szyby z napędem bezpośrednim (praca przerywana i ciągła); trzy dodatkowe przełączniki w konsoli środkowej dla dodatkowych odbiorników energii; połączenie danych (rejestrator danych, system wideo).
• Reflektory i światła do jazdy dziennej w technice LED; tylne lampy i światło przeciwdeszczowe w technice LED

Najnowsze

Kierownica BMW M4 GT3 – sprawdzi się jednocześnie do samochodu wyścigowego i symulatora

BMW Motorsport jako pierwszy producent opracowało we współpracy z firmą Fanatec kierownicę stosowaną zarówno w samochodzie wyścigowym, jak i w symulatorze wyścigowym.

BMW Motorsport SIM Racing prezentuje w ramach cyfrowego wydarzenia BMW SIM Live Event trzy spektakularne światowe premiery. BMW M4 GT3, które od roku 2022 będzie nowym flagowym pojazdem BMW M Customer Racing, zadebiutowało jeszcze przed pierwszym prawdziwym wyścigiem jako prototyp na platformie simracingowej iRacing.

Kierownica BMW M4 GT3 – pierwsza jednocześnie do samochodu wyścigowego i symulatora

Kierownica BMW M4 GT3 została opracowana we współpracy z firmą Fanatec i jest pierwszą tego rodzaju kierownicą stosowaną zarówno w samochodzie wyścigowym, jak i w symulatorze. Trzecią światową nowością jest studium koncepcyjne zestawu Sim Lounge „Fusion SL”, który w prosty sposób można przekształcić z designerskiego stołu w pełnoprawny symulator wyścigowy.

Kierownica jest karbonową konstrukcją z motorsportu z podświetlanymi przyciskami i magnetycznymi dwukierunkowymi łopatkami z karbonu.

Kierownica BMW M4 GT3 – pierwsza jednocześnie do samochodu wyścigowego i symulatora

Kierowca fabryczny BMW Philipp Eng (AUT) pokazał w ramach BMW SIM Live, że hybrydowa kierownica doskonale sprawdza się w obu zadaniach. Najpierw wjechał prawdziwym BMW M4 GT3 na scenę, potem wysiadł, biorąc kierownicę ze sobą, podłączył ją do symulatora i jeździł wirtualnym odpowiednikiem swojej wyścigówki. Trwałość kierownicy w rzeczywistym użytkowaniu w wyścigach jest stale sprawdzana przez inżynierów BMW Motorsport w ramach szeroko zakrojonych testów. Kierownica będzie oferowana przez firmę Fanatec w pierwszej połowie 2021 roku.

Najnowsze

Jerry i Janice Huot przejechali 666 000 km modelem Mitsubishi Space Star!

Jerry i Janice Huot przejechali 666 000 km w ciągu sześciu nierzadko mroźnych zim w farmerskich rejonach Minnesoty swoim Mitsubishi Space Star z 2014 roku. Dlaczego nim już nie jeżdżą nadal?

Jedynym powodem, dla którego nie jeżdżą nim nadal, była zbyt dobra oferta, jaką otrzymali od szefa salonu Mitsubishi, dotycząca pozostawienia samochodu w kolorze Plasma Purple w rozliczeniu przy zakupie nowego modelu Space Star 2020 na początku tego roku. Licznik przebiegu wyzerował się już cztery razy mimo chłodnych zim w Minnesocie, wożenia kamieni i ściółki, a dealer i tak musiał namawiać właścicieli do sprzedania samochodu.

Państwo Huot nazwali swojego Mitsubishi Space Star „Purple Won” i wyposażyli go w spersonalizowaną tablicę rejestracyjną, która nawiązywała do koloru samochodu i przydomku legendy rocka – Prince’a, pochodzącego z Minnesoty. Kolor samochodu odpowiadał również barwom ulubionej drużyny NFL państwa Huot, Minnesota Vikings, co w pewnym momencie skłoniło Jerry’ego do przyozdobienia auta w grafiki z rogami Wikingów.

Jerry i Janice Huot przejechali 666 000 km modelem Mitsubishi Space Star!

Zanim stuknęło mu 666 000 km, Purple Won był nawet komercyjnym pojazdem dostawczym, przewoził kamienie i ściółkę na potrzeby projektu zagospodarowania ogrodu i nie wymagał niczego poza standardową obsługą serwisową.

Przedstawiciel Mitsubishi Motors North America, Inc. (MMNA) rozmawiał z Jerrym i Janice o ich doświadczeniach z modelem Space Star, a historia, którą usłyszał jest rzeczywiście wyjątkowa.

MMNA: Kiedy, gdzie i dlaczego kupiliście Purple Won?
Janice: Pojechaliśmy do White Bear Mitsubishi, blisko naszego domu, z myślą o zamianie mojego Cadillaca na samochód o mniejszym apetycie na paliwo. Na samym środku salonu stał ten mały fioletowy Space Star, który pali 5,4 l/100km *. Wcześniej miałam Mitsubishi ASX i Pajero Sport i kochałam te samochody, więc wydawało mi się, że to będzie dobry wybór. Tego samego dnia wróciliśmy do domu nowym Space Star, prosto z salonu.

MMNA: Jak udało się wam przejechać tak wielki dystans w tak krótkim czasie?
Jerry: Janice jeździła nim głównie przez pierwsze 12 000 km, ale kiedy nadeszła zima, chciała mieć napęd na wszystkie koła, więc przesiadła się do Mitsubishi ASX z 2015 roku. Wtedy zacząłem używać modelu Space Star do mojej pracy. Jestem kurierem. Dostarczam próbki z różnych gabinetów lekarskich do laboratoriów, więc cały czas jeżdżę po stanie Minnesota i w rejonie Minneapolis. Space Star nigdy mnie nie zawiódł. Wyjeżdżał z naszego szutrowego podjazdu, nawet w środku zimy, gdy sąsiedzi grzęźli w śniegu.

Jerry i Janice Huot przejechali 666 000 km modelem Mitsubishi Space Star!

MMNA: Więc traktowałeś samochód jak ulubioną maskotkę?
Jerry: Nic z tych rzeczy! Parkowałem go pod chmurką przez cały czas. Woziłem nim kamienie i ściółkę do naszego ogrodu. Wszystko, czego wymagał, to rutynowe przeglądy. Musieliśmy wymienić łożyska kół po 242 000 km, a rozrusznik został wymieniony gdzieś pomiędzy 320 000 a 480 000 km, ale to wszystko było objęte gwarancją. W sumie regularna wymiana oleju wydaje się być dobrym rozwiązaniem.

MMNA: Dlaczego nazwaliście tak ten samochód?
Janice: Cóż, nadawaliśmy imiona już naszym poprzednim samochodom, więc ludzie z salonu podrzucili nam kilka pomysłów na spersonalizowaną tablicę rejestracyjną, gdy kupowaliśmy samochód. Próbowaliśmy kilku pomysłów, ale najlepszym, który nie został jeszcze wykorzystany był „Purple Won”, co pasował do koloru nadwozia, Prince’a i barw Wikingów.

Jakie jest wasze najlepsze wspomnienie związane z Purple Won?
Jerry: Zawsze lubiłem komentarze na stacjach benzynowych i w sklepach oraz pozdrowienia przechodniów, gdy przejeżdżałem obok. Dzieciaki zawsze zatrzymywały się i wskazywały nasz samochód. Wydawało się, że wszyscy kochają ten mały pojazd, skoro sprawiał, że uśmiechali się na jego widok.

Jerry i Janice Huot przejechali 666 000 km modelem Mitsubishi Space Star!

Janice: Ja mam wiele wspaniałych wspomnień, ale jednym z najlepszych jest to, gdy Jerry ubrał samochód na moje urodziny tak, aby wyglądał jak kask futbolisty Minnesota Vikings. Zdobył zestaw magnetycznych grafik przeznaczonych dla fanów Wikingów I zamocował je na nadwoziu – pozostawiliśmy je na drzwiach do końca sezonu rozgrywek.

MMNA: Więc dlaczego sprzedaliście Purple Won?
Jerry: Nie planowałem tego. Pojechałem nim do dealera na rutynowy przegląd i witałem się ze wszystkimi ludźmi, których tam poznaliśmy, gdy Richard (szef salonu) podszedł do mnie. Kiedy usłyszał, ile mil mamy na liczniku, stwierdził, że chce wykorzystać ten samochód do reklamy i złożył nam bardzo atrakcyjną propozycję dotyczącą zakupu nowego modelu Space Star model 2020.

Jerry i Janice Huot przejechali 666 000 km modelem Mitsubishi Space Star!

MMNA: Jak wam się podoba nowy Space Star?
Jerry: Ach, uwielbiam go! Jest podobny do poprzedniego samochodu, ale ma ksenonowe reflektory i światła przeciwmgielne, które przydają się, gdy mieszkasz na końcu ślepej uliczki po północnej stronie jeziora w Lindstrom w Minnesocie. Jest naprawdę dynamiczny i wygodny, ma podgrzewane siedzenia i całkiem niezły zestaw stereo. Ale musisz pamiętać, że Purple Won był pierwszym fabrycznie nowym samochodem, jaki kiedykolwiek posiadałem i był to absolutnie najlepszy, całkowicie niezawodny i bardzo ekonomiczny samochód. Nadal za nim tęsknimy. Tak długo, jak Mitsubishi będzie produkować Space Star, ja będę jednym z nich jeździł.

MMNA: A imię nowego Mitsubishi Space Star?
Janice: Nie wiedząc, co będzie dostępne, poprosiliśmy o „MPG King” i „Top MPG,” i „Top MPG” był do wzięcia. Uwielbiamy go!

Najnowsze

Redakcja Motocaina

Rajd Dakar 2021: czego możemy spodziewać się po rywalizacji quadów?

Pretendenci do zwycięstwa w kategorii quadów będą musieli wspiąć się na wyżyny swych umiejętności, by wygrać rajd.

Polski quadowiec Kamil Wiśniewski, zwycięzca odcinka w tegorocznej edycji, ma ambicje poprawy piątego miejsca, na którym ukończył Dakar w styczniu w Rijadzie. Żałujemy ogromnie, że będzie on naszym jedynym reprezentantem w kategorii quadów, bo Rafał Sonik, Arkadiusz Lindner i Paweł Otwinowski z różnych powodów wycofali zgłoszenia.

Przeczytaj też: Rajd Dakar 2021: biało-czerwoni powalczą o podium!

Wśród dziewiętnastu zgłoszonych zawodników w kategorii quadów, jest tylko jeden, który ma na koncie zwycięstwo w Dakarze. 29-letni Argentyńczyk Nicolás Cavigliasso skosztował smaku zwycięstwa w 2019 roku. Wygrał wtedy dziewięć z dziesięciu odcinków specjalnych, a na mecie w Limie osiągnął przewagę blisko dwóch godzin nad najgroźniejszym spośród rywali. Podczas rozdania nagród na podium oświadczył się swojej narzeczonej Valentinie i poprosił ją o rękę. Być może zajęty wciąż celebrowaniem miesiąca miodowego, nie wystartował w Dakarze w styczniu tego roku, ale kilka tygodni temu zdecydowanie zapowiedział powrót na trasę przyszłorocznej edycji:

 Wracam, by odzyskać moją koronę.

Zawodnicy z Ameryki Łacińskiej odegrali wielką rolę w rozwoju kategorii quadów w minionej dekadzie, zarówno, gdy mówimy o liczebności, jak i poziomie umiejętności startujących. Kierowcy z Argentyny i Chile wygrali osiem z jedenastu edycji na swoim kontynencie. Ale w tym roku hiszpański nie będzie dominującym językiem na biwaku quadowców, nawet gdy przyjmiemy, że znamy faworyta, a jego rywale i rodacy Manuel Andújar (piąty w 2019, czwarty w 2020), Pablo Copetti (trzeci w 2017) czy Giovanni Enrico z Chile (zwycięzca jednego z odcinków w 2020) będą chcieli zademonstrować swoje wysokie aspiracje.

Rajd Dakar 2021: czego możemy spodziewać się po rywalizacji quadów?

W stawce kategorii quadów doszło do poważnych przetasowań. W nowej sytuacji do grona faworytów należy teraz zaliczyć kilku Francuzów, którzy mają na koncie sporo osiągnięć w minionych edycjach i będą chcieli udowodnić swoją wartość w styczniu 2021. Alexandre Giroud wygrał jeden odcinek specjalny w tym roku, zanim odpadł z rajdu, zajmując drugą pozycję w klasyfikacji generalnej. Teraz ma ambicję przejąć pałeczkę od Simona Vitse (drugi za Ignacio Casale na mecie rajdu), który stanie na starcie, ale tym razem jako pilot Dominique’a Housieaux. Romain Dutu także zamierza liczyć się w walce o wygraną, ale będzie musiał uważać na atak z innej strony. Z przewagi znanego terenu będzie chciał skorzystać Abdul Majeed Al Khulaifi. W styczniu bieżącego roku był on pierwszym zawodnikiem z Arabii Saudyjskiej, który spróbował swych sił w tej kategorii, a teraz będzie chciał sprawić niespodziankę swoim kibicom.

Przeczytaj też: Rajd Dakar 2021: jak będzie wyglądał w trakcie pandemii?

Najnowsze

Redakcja Motocaina

Hyundai Mini „45” EV – wspiera małych pacjentów szpitala dziecięcego

Samochodzik wykorzystuje technologię Emotion Adaptive Vehicle Control (EAVC) do wspierania małych pacjentów szpitala dziecięcego.

Hyundai ujawnił szczegóły jedynego w swoim rodzaju mini EV opartego na samochodzie koncepcyjnym „45” w krótkim filmie na YouTube. Sześciominutowy film pokazuje, jak mały samochodzik wykorzystuje technologię Emotion Adaptive Vehicle Control (EAVC) do wspierania małych pacjentów szpitala dziecięcego w Barcelonie. Wszystko to w ramach projektu „Little Big e-Motion”.

EAVC to technologia oparta na sztucznej inteligencji, która optymalizuje środowisko pojazdu w oparciu o informacje zarówno z wnętrza pojazdu, jak i z zewnątrz. Hyundai Motor Group kieruje rozwojem tej technologii nowej generacji w ramach akademickiej współpracy badawczej z Media Lab Massachusetts Institute of Technology (MIT).

Technologia EAVC monitoruje mimikę twarzy, tętno i częstość oddechów kierowcy i łączy te odczyty z danymi wejściowymi z pojazdu, takimi jak prędkość, przyspieszenie, hałas i wibracje. Następnie technologia przetwarza dane, wykorzystując uczenie maszynowe, aby zoptymalizować środowisko pojazdu i aktywnie sterować systemami pojazdu, takimi jak oświetlenie, muzyka i dozownik zapachów.

EAVC jest sercem projektu Hyundaia „Little Big e-Motion”. Wyposażony w tę technologię, mini EV – zaprojektowany przez ten sam zespół, który nadzorował koncepcję „45” – będzie używany do wspomagania leczenia małych pacjentów w szpitalach. Hyundai podarował ten jedyny w swoim rodzaju pojazd elektryczny szpitalowi w Barcelonie, gdzie będzie on używany do wspierania małych pacjentów w trakcie przemieszczania się z łóżka szpitalnego do gabinetu zabiegowego – jest to jedna z najbardziej stresujących „podróży” dla dzieci.

Little Big e-Motion – Hyundai Mini „45” EV

Przeczytaj też: Test Hyundai i30 – koreański hit?

Film przedstawia dzień z leczenia młodej pacjentki w szpitalu w Barcelonie. Na początku jest zaniepokojona leczeniem, ale jej nowy przyjaciel, mini EV, wkrótce wykorzystuje swoją magię, aby dodać jej odwagi i sprawić, że będzie bardziej emocjonalnie przygotowana do leczenia.

Wyposażony w EAVC mini samochód elektryczny współpracuje ze swoim młodym „kierowcą” za pomocą pięciu kluczowych technologii: systemu rozpoznawania emocji twarzy, pasa do ćwiczeń oddechowych, czujnika tętna, oświetlenia adaptacyjnego pokazującego emocje i adaptacyjnego dozownika zapachu.

Little Big e-Motion – Hyundai Mini „45” EV

System rozpoznawania emocji twarzy wykorzystuje kamerę przed fotelikiem do identyfikacji emocji dziecka w czasie rzeczywistym. Pas do ćwiczeń oddechowych owija się wokół ciała, a jego kieszenie powietrzne wywierają delikatny nacisk, co pomaga złagodzić niepokój i umożliwia bardziej stabilne oddychanie, podczas gdy akcelerometr, czujnik monitorowania tętna, mierzy tętno i częstość oddechów.

Oświetlenie adaptacyjne emocjonalne wyświetla kolor zielony, żółty lub czerwony, aby pokazać stan emocjonalny dziecka w kolorach. Adaptacyjny dozownik zapachu rozpyla zapach, aby wywołać uśmiech na twarzach młodych pacjentów. Pojazd wydmuchuje również bańki, aby uczcić postęp dziecka w leczeniu.

Przeczytaj też: Test: Hyundai Kona Hybrid – bardziej przyjazna środowisku

Oprócz zapewnienia wsparcia emocjonalnego dla małych pacjentów, EAVC wspomaga również pracę personelu medycznego szpitala, informując ich o stanie emocjonalnym małych pacjentów bez interakcji osobistych, co jest szczególnie przydatne w dobie pandemii koronawirusa.

Joan Sanchez de Toledo, kierownik oddziału kardiologii dziecięcej w szpitalu w Barcelonie, powiedział:

Szpital jest bardzo podekscytowany, że taka technologia jest dostępna dla dzieci. To radykalnie zmieni sposób, w jaki pacjenci będą poddawać się leczeniu.

Little Big e-Motion – Hyundai Mini „45” EV

Hyundai Motor planuje dalsze wspieranie leczenia małych pacjentów w szpitalu w Barcelonie w ramach projektu „Little Big e-Motion”, jednocześnie doskonaląc swoją technologię EAVC. Firma ma nadzieję, że w przyszłości rozszerzy zastosowanie tej technologii nowej generacji w urządzeniach ułatwiających poruszanie się, aby zwiększyć bezpieczeństwo i dobre samopoczucie kierowców.

Najnowsze