Karolina Chojnacka

Ducati Multistrada V4 Pikes Peak – najbardziej sportowa Multistrada w historii

Ducati Multistrada V4 Pikes Peak to 170-konny silnik V4, 17-calowe przednie koło, jednostronny wahacz, zawieszenie Öhlins i dodatkowy tryb jazdy Race, a to wszystko pod owiewkami z wykończeniem inspirowanym maszynami MotoGP. Słowem? To najbardziej sportowa Multistrada w historii.

Nazwa sportowej wersji Multistrady pochodzi od słynnego „Wyścigu do chmur”, czyli Pikes Peak International Hill Climb, w którym motocykle włoskiej marki zwyciężały siedmiokrotnie. Najnowsza odsłona tego modelu to obecnie najmocniejszy i najszybszy crossover na rynku.

Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
Ducati Multistrada V4 Pikes Peak, fot. materiały prasowe / Ducati

Ducati Multistrada V4 Pikes Peak – najbardziej sportowa Multistrada w historii

Multistrada V4 Pikes Peak powstała na bazie platformy Multistrady V4. Motocykl został opracowany poprzez wprowadzenie znaczących zmian w zakresie ustawień podwozia, ergonomii, elektroniki, jak również wielu dedykowanych komponentów, które nadają motocyklowi wyraźnie sportowy charakter.

Nowa Multistrada V4 Pikes Peak napędzana jest silnikiem Granturismo V4, generującym 170 KM mocy i 125 Nm momentu obrotowego. Jednostka ta została zaprojektowana specjalnie dla maszyn z rodziny Multistrada. Jednostka jest niezwykle lekka – waży tylko 66,7 kilogramów.

Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
Ducati Multistrada V4 Pikes Peak, fot. materiały prasowe / Ducati

Prace nad nowym projektem rozpoczęły się od połączenia stylistyki charakterystycznej dla Multistrady V4 z dwoma elementami, które identyfikują wersję Pikes Peak z estetycznego i funkcjonalnego punktu widzenia –  17-calowym przednim kołem i charakterystycznym dla Ducati wahaczem jednostronnym. Wyścigową duszę motocykla podkreśla dedykowane malowanie, które inspirowane jest kolorystyką i grafiką Desmosedici GP ’21.

Aby jeszcze mocniej podkreślić sportowy charakter motocykla, nowa Multistrada V4 Pikes Peak wyposażona jest w wiele komponentów wykonanych z włókna węglowego, a także tłumik Akrapovič wykonany z połączenia tytanu i karbonu. Inne wyróżniające się elementy to niska, przyciemniana szyba z pleksi, anodowany na złoto przedni widelec Öhlins, dwukolorowe czarno-czerwone siedzenie ozdobione logo V4 oraz emblemat Ducati Corse.

Topowa wersja Multistrady może pochwalić się bogatym pakietem najnowocześniejszej elektroniki, która nastawiona jest na spotęgowanie sportowych doznań przy jednoczesnej dbałości o jak najwyższy poziom bezpieczeństwa. Wersję Pikes Peak wyróżnia przede wszystkim dodatkowy tryb jazdy Race, niespotykany wcześniej w turystycznych modelach Ducati – ma on pozwolić na skuteczniejsze korzystanie z wysokich obrotów silników oraz wpływać na pracę quickshiftera, tak by zbijać biegi w dół bardzo agresywnie, w czysto wyścigowym stylu.

Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
Ducati Multistrada V4 Pikes Peak, fot. materiały prasowe / Ducati

Wzorem modelu V4 S, na pokładzie Multistrady V4 Pikes Peak znajduje się podwójny radar (z przodu i z tyłu) i współpracujące z nim tempomat adaptacyjny (ACC) oraz detektor martwego pola (BSD). W kokpicie umieszczono kolorowy ekran TFT o przekątnej 6,5 cala, na którym dzięki systemowi Ducati Connect można wyświetlać to, co aktualnie znajduje się na ekranie smartfona, jak na przykład mapę nawigacji.

Ducati Multistrada V4 Pikes Peak to motocykl dla tych, którzy cenią sobie dreszcz sportowych emocji, zwłaszcza na krętych górskich drogach. Doskonale sprawdzi się również w czasie weekendowych wypadów na tor.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze