Druga runda TTXGP eGrandPrix
Minęła prawie niezauważona. Być może z powodu nieobecności najbardziej popularnych amerykańskich producentów motocykli o napędzie elektrycznym. Jednak eGrandPrix TTXGP to istotny sprawdzian dla maszyn i ludzi.
![]() |
fot. TTXGP
|
W dniach 24-26 lipca na torze Mid-Ohio Sports Course w Lexington, w Ohio (USA) odbyła się druga impreza z cyklu TTXGP – eGrandPrix. Niestety nie wzięły w niej udziału najbardziej znane i promowane spośród amerykańskich maszyn: Mission One EV, Brammo Enertia TTR czy Motoczysz E1pc. Jednak nie zabrakło weteranów amerykańskich motocykli elektrycznych tj. zespołu firmy Electric Motorsport. Tym razem przygotowali oni niezwykle szybki motocykl R144 zbudowany na bazie Yamahy R1. Prototyp ten miał wystartować w pierwszym wyścigu TTXGP, jednak ze względu na serię problemów z silnikiem (pierwszy silnik spalił się) nie został zbudowany na czas. Zero Motorcycles natomiast reprezentował motocykl Zero S. W wyścigu wzięli udział również: Enertrack, Shultz Engineering, Red Valley Motorsport, Brian Richardson Norton Electric czy Richard Steiner.
eGrandPrix to niezwykle istotna impreza, podczas której zawodnicy jak i producenci mogą sprawdzić możliwości motocykli elektrycznych na torze. Ze zniecierpliwieniem będziemy czekać na pełną serię wyścigów TTXGP, która ma ruszyć w 2010 r.
Poniżej fragment wyścigu nagranego z „pokładu” R144 Electric Motorsport.
Tu znajdziesz galerię ponad 900 zdjęć.
źródło: samochodyelektryczne.org, blog.ttxgp.com, egrandprix.com
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: