Drive to Zero Implementation Hub – druga na świecie platforma zainaugurowana w Polsce
„Drive to Zero” – centrum wspierane przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA), zostało w środę 10 kwietnia 2024 roku oficjalnie uruchomione w Warszawie. Jest to trampolina, umożliwiająca przejście lokalnych flot samochodów ciężarowych i autobusów w kierunku zeroemisyjnym.
Na początek kilka statystyk
Co piąty pojazd w Unii Europejskiej o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony jest zarejestrowany w Polsce, przy czym 98% floty transportu towarowego w naszym kraju opiera się na silnikach diesla. W czasach maksymalnego skupienia na ograniczeniu emisyjności i kierowaniu się w stronę elektromobilności, te liczby stanowią doskonałą bazę do wprowadzenia zmian.
Taki jest właśnie cel hubu implementacyjnego, w swojej drugiej odsłonie zainaugurowanego 10 kwietnia w Warszawie. Centrum, wspierane przez CALSTART i zasilane przez PSPA, zostało uruchomione w celu przekształcenia lokalnych flot w zaawansowane technologicznie pojazdy zeroemisyjne.
„Floty na całym świecie dążą do przyjęcia bezemisyjnych ciężarówek i autobusów ze względu na ich korzyści operacyjne, ekonomiczne, klimatyczne i czystego powietrza tak szybko, strategicznie i opłacalnie, jak to możliwe” – tłumaczy Stephanie Kodish, starszy dyrektor globalny programu i kampanii CALSTART Drive to Zero. „Chociaż ambicje są obecne i rosną, floty muszą się jeszcze wiele nauczyć. Nasze centra zapewniają dostosowane rozwiązania i wsparcie, aby obniżyć koszty wdrożenia i przyspieszyć przejście, aby zmaksymalizować korzyści płynące z w pełni bezemisyjnej floty”.
Firmy pragnące wdrożyć zeroemisyjność do transportu stoją przed kilkoma kluczowymi wyzwaniami – jednym z nich są koszty implementacji bezemisyjnych pojazdów, których produkcja jest często trzy-, czterokrotnie wyższa niż ma to miejsce w przypadku odpowiedników z napędem spalinowym. Około połowę tych kosztów pochłania produkcja baterii. Do tego dochodzą wyzwania logistyczne i infrastrukturalne oraz bariera finansowa – rozwiązania elektromobile powinny być atrakcyjne finansowo, aby mogły na dobre zaistnieć w skali globalnej.
Hub implementacyjny pełni rolę platformy do międzynarodowej wymiany informacji, doświadczeń, technologii i ogólnie pojętego know-how, co znacznie ułatwi „wstępującym” państwom wyposażenie lokalnej floty transportowej i wdrożenie rozwiązań elektromobilnych, przetestowanych i stosowanych z powodzeniem przez inne kraje.
Polski hub jest wspierany przez lokalnego eksperta flotowego PSPA – największą organizację branżową w Polsce i Europie, zajmującą się tworzeniem zrównoważonego rynku transportowego. Hub połączy działania z Komitetem Logistyki i Transportu PSPA, a w rezultacie operatorzy, producenci, klienci, instytucje finansowe, producenci ładowarek EV, CPO i cały łańcuch wartości pojazdów ciężkich – w tym naukowcy i samorządy – zostaną włączeni do Polskiej Sieci Hubów Wdrożeniowych. Wspólne przedsięwzięcie PSPA i CALSTART jest również częścią Forum eHDV opracowywanego w ramach Kongresu Nowej Mobilności – największej w regionie CEE konferencji branżowej i EXPO poświęconej nowej mobilności.
„Nasz” hub jest drugim tego typu przedsięwzięciem na świecie
Drive to Zero uruchomiło niedawno pierwszy na świecie Implementation Hub w Holandii w celu uruchomienia co najmniej 30 lokalnych centrów wspierających wdrażanie bezemisyjnych pojazdów o średniej i dużej ładowności (ZE-MHDV) do 2030 roku. Na równoległej ścieżce eksperci flotowi i Drive to Zero uzyskują wgląd w to, jak polityka i przepisy wpływają na adopcję nowych rozwiązań. Wnioski te są przekazywane agencjom rządowym w celu poprawy polityki i przyspieszenia implementacji.
Drive to Zero i Holandia pomagają obecnie krajom w osiągnięciu ambitnego założenia, jakim jest sprzedaż 100% nowych bezemisyjnych pojazdów o średniej i dużej ładowności najpóźniej do roku 2040 w ramach Globalnego protokołu ustaleń w sprawie bezemisyjnych pojazdów o średniej i dużej ładowności (Global MOU). 33 kraje, w tym 10 reprezentujących UE (Austria, Belgia, Chorwacja, Dania, Finlandia, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Holandia i Portugalia) są sygnatariuszami Global MOU, a ponadto kraje członkowskie, w tym Stany Zjednoczone, Kanada, Turcja, Chile i wiele innych, stanowią obecnie około 21 procent globalnego rynku sprzedaży pojazdów MHDV.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Zabudowa VW T5 – jak przekształcić busa w funkcjonalnego kampera?
Przekształcenie Volkswagena T5 w kampera to marzenie wielu miłośników turystyki na czterech kółkach. Ten model samochodu cieszy się ogromną popularnością dzięki swojej niezawodności oraz idealnym proporcjom, które ułatwiają taką adaptację. Przestrzeń ładunkowa T5 daje fantastyczne możliwości aranżacyjne. Pozwala to na stworzenie prawdziwie funkcjonalnego i wygodnego mobilnego domu! -
Pomóżmy motocykliście, którego pasją jest motoryzacja! Gerard walczy z rakiem – chce odzyskać twarz i… oddech
-
7 lat gwarancji i ceny od 112 900 zł. Rusza sprzedaż chińskiej marki Jetour w Polsce
-
Volkswagen Polo – idealne auto miejskie? Poznaj jego zalety
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Komentarze: