Driftujesz lub ścigasz się po torze swoim autem? Jeśli nie powiesz tego swojemu ubezpieczycielowi, będziesz miał kłopoty
Polisa działa w przypadku "zwykłej" jazdy. Jak będzie to wyglądało w przypadku innego przeznaczenia? W tekście wskazujemy, jakie nietypowe przeznaczenia pojazdów trzeba zgłosić ubezpieczycielowi.
Dobrowolne ubezpieczenie AC pozwala chronić właściciela pojazdu przed finansowymi skutkami takich szkód jak uszkodzenie, zniszczenie i utrata samochodu czy motocykla. Co jednak ważne: ochrona zadziała, jeśli pojazd służy do „zwykłej” jazdy. Czyli wtedy, gdy właściciel użytkuje go zgodnie z przeznaczeniem. Co to znaczy?
Warto wiedzieć, że nie każdy ubezpieczyciel zgodzi się na włączenie do ochrony niestandardowego ubezpieczenia pojazdu. Część firm nie ma z tym problemu.
Do ochrony można włączyć pojazdy używane:
- jako rekwizyty,
- do jazd próbnych i testowych oraz demo,
- podczas rajdów, jazd treningowych i konkursowych,
- do nauki jazdy,
- jako taksówki i do przewozu osób za opłatą,
- do poruszania się po płycie lotniska,
- do zarobkowego wynajmowania pojazdu (rent a car),
- do przewożenia przesyłek kurierskich i ekspresowych,
- do wykonywania usług holowniczych,
- do celów specjalnych (np. przez Siły Zbrojne RP, policję czy straż graniczną),
- do przewozu paliw, gazów i materiałów niebezpiecznych.
Jazda po torze nie blokuje odszkodowania z OC Kierowcy najczęściej kupują AC w pakiecie z obowiązkowym ubezpieczeniem odpowiedzialności cywilnej (OC) – ono chroni właściciela pojazdu przed finansowymi konsekwencjami szkód, które wyrządzi innym uczestnikom ruchu drogowego. Odpowiedzialność za nie przejmuje na siebie ubezpieczyciel.
Źródło: Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: