Długo wyczekiwane Audi RS7 Sportback prezentuje się z potężnym, 600-konnym V8 pod maską!

10 września 2019
Doczekaliśmy się oficjalnie Audi RS7 Sportback we Frankfurcie! Wygląda zjawiskowo, dynamicznie i jest bardzo zaawansowany technologicznie, podobnie, jak prezentowany przed kilkoma tygodniami model RS6 Avant. Nowe Audi RS 7 Sportback będzie dostępne w sprzedaży w pierwszym kwartale 2020 r.
Nowe Audi RS 7 Sportback jest zawieszone nisko. Poszerzone nadkola podkreślają sportowy charakter tego wysokiej klasy modelu zbudowanego przez Audi Sport. Szerokość pojazdu to nie iluzja optyczna — przy przednich błotnikach wynosi 1950 mm, a dalej miarę trzeba rozciągnąć o dodatkowe 40 mm. Nowe RS 7 Sportback ma podobne do coupé linie modelu bazowego - ale tylko w czterech obszarach: na masce, dachu, przednich drzwiach i na tylnej klapie.
 
W przodzie RS 7 Sportback odnajdujemy szeroką, płaską osłonę chłodnicy Singleframe bez kontrastującego obramowania. Jej kratownica, o charakterystycznej dla modeli typu RS trójwymiarowej strukturze plastra miodu, zachowała swą błyszczącą, czarną kolorystykę. Duże przednie wloty powietrza i pionowe, błyszczące, czarne ożebrowanie, nadają pojazdowi agresywnej stylistyki. Pozioma listwa – blade - podkreśla dolną krawędź przodu.
 
 
Układ wydechowy RS — z dużymi, owalnymi, chromowanymi rurami wydechowymi po obu stronach — zamontowano pod charakterystycznym dla aut typu RS zderzakiem z dyfuzorem i elementami stylistycznymi błyszczącymi czernią. Nowe RS 7 Sportback standardowo posiada reflektory diodowe. Opcjonalne laserowe reflektory z ciemnymi obwódkami oraz tylne światła LED są wyposażone w dynamiczne kierunkowskazy i w charakterystyczną dla modeli RS sekwencję działania podczas zamykania i otwierania pojazdu.
 
 
Górny wyświetlacz MMI touch response osadzono na powierzchni czarnego panelu w taki sposób, że praktycznie nie można dostrzec, w którym miejscu kończy się wyświetlacz, a zaczyna się jego otoczenie. Kierowca może używać górnego wyświetlacza RS do wywołania informacji na temat temperatur podzespołów układu napędowego, maksymalnych przeciążeń oraz informacji o ciśnieniu i temperaturze opon.
 
 
Spłaszczona u dołu, perforowana sportowa skórzana kierownica RS z nowymi dużymi aluminiowymi manetkami RS, wyposażona jest w przyciski wielofunkcyjne, w tym w przycisk RS MODE umożliwiający kierowcy włączanie nowych trybów systemu Audi drive select: RS1 i RS2. 
 
W wersji standardowej dostępne są fotele sportowe obite czarną skórą Pearlnappa z przeszyciami w kształcie rombów i z wytłoczonym na oparciu fotela logo RS. Jeszcze bardziej sportowa opcja to fotele RS sport pokryte perforowaną skórą Valcona z przeszyciami we wzorze plastra miodu i z wytłoczonym logo RS. Perforacja skóry po raz pierwszy daje możliwość zamontowania w fotelach funkcji wentylacji.
 
 
Po raz pierwszy np. to pięciodrzwiowe Gran Turismo występuje teraz w wersji z trzyosobową kanapą z tyłu. Oczywiście nadal dostępna jest czteroosobowa wersja sportowa z dwoma miejscami siedzącymi z tyłu. Bagażnik mieści standardowo 535 litrów, a po złożeniu dzielonego oparcia tylnych siedzeń pojemność wzrasta do 1390 litrów. W wersji podstawowej klapa tylna jest otwierana i zamykana elektrycznie. W połączeniu z opcjonalnym komfortowym kluczykiem może być obsługiwana ruchem stopy.
 
Jednostka napędowa 4.0 TFSI w nowym Audi RS 7 Sportback wytwarza 441 kW (600 KM) mocy i w szerokim zakresie od 2100 do 4500 obr./min rozwija moment obrotowy rzędu 800 Nm. Ten wysoce wydajny Sportback od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,6 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Można ją zwiększyć do 280 km/h dzięki pakietowi dynamicznemu i do 305 km/h dzięki pakietowi dynamicznemu plus.
 
 
Pięciowahaczowe zawieszenia obu osi – przedniej i tylnej – nowego Audi RS 7 Sportback niezależnie od siebie przenoszą siły wzdłużne i poprzeczne. Wahacze, podobnie jak rama pomocnicza, w dużej mierze zrobione są z aluminium. Rozstaw kół wynosi 1668 mm z przodu i 1650 mm z tyłu.
 
Czterolitrowy silnik emituje pełny, sportowy dźwięk. Systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select umożliwia jego zróżnicowanie. Dostępny opcjonalnie sportowy układ wydechowy RS z czarnymi końcówkami rur wydechowych, wytwarza dźwięk o jeszcze głębszym brzmieniu. Włączając spersonalizowane tryby RS1 lub RS2 klienci mogą sami wybrać albo sportowe albo bardziej zbalansowane brzmienie układu wydechowego.Moc wytwarzana przez silnik 4.0 TFSI przepływa przez standardową ośmiobiegową, automatyczną skrzynię biegów tiptronic ze zoptymalizowanymi czasami przełożenia i z nowym programem maksymalnego przyspieszenia (launch control) do stałego napędu na cztery koła quattro. 
 
 
Gama kolorów nowego modelu Audi RS 7 Sportback obejmuje trzynaście standardowych lakierów zewnętrznych — w tym dwa stworzone wyłącznie dla modeli RS odcienie szarości Nardo i czerni Sebring z efektem krystalicznym oraz pięć lakierów z efektem matowym. Obudowy lusterek zewnętrznych standardowo wykończone są w kolorze błyszczącej czerni. Opcjonalnie dostępne jest wykończenie w kolorze matowego aluminium lub w kolorze samochodu. Klapy, listwy, wstawki progów, listwy okienne oraz klamra tylnego dyfuzora mogą być wykończone w ramach jednego z trzech pakietów stylizacyjnych w kolorystyce matowego aluminium, czerni lub karbonu.

    Komentarze

    Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!