Debiut monstera – Ferrari FXX-K
W następny weekend odbędzie się Finali Mondiali na torze Yas Marina w Abu Dhabi. Ferrari uznało to wydarzenie za idealny moment, by wypuścić model FXX-K, skierowany do bardzo wąskiej grupy klientów - testerów.
FXX-K to hybryda, która ma zagościć na torze od przyszłego roku. Litera K w jej nazwie jest skrótem od „KERS”, czyli systemu odzyskującego energię kinetyczną, który umożliwia wykorzystanie dodatkowej mocy w wybranym momencie.
Samochód dysponuje mocą 1050 KM, z czego 860 KM pochodzi z silnika V12 i 190 KM, które dostarczane są przez napęd elektryczny. Gdy dodamy do tego informację o momencie obrotowym, wynoszącym 900 Nm, otrzymujemy nie lada bestię.
{{ gallery(1327) }}
Oprócz robiących niemałe wrażenie danych technicznych, samo spojrzenie na tę maszynę pozwala domyślać się, że auto dostarczy wiele emocji nie tylko kierowcy, ale też widzom i słuchaczom. Producent poświęcił dużo uwagi opływowemu kształtowi samochodu, dbając o aerodynamikę tak aktywną, jak i pasywną, dzięki czemu FXX-K ma siłę docisku o wartości 540 kilogramów przy 200 km/h. Jest to efektem zastosowanych spojlerów, skrzydeł i dyfuzora.
Opony Pirelli wyposażone są w czujniki kontrolujące siły na nie działające, wliczając w to temperaturę oraz ciśnienie. Umożliwia to zmaksymalizowanie wydajności systemów kontroli trakcji. Ten system, jak i ABS, EDS i SSC jest kontrolowany za pomocą przycisków na kierownicy i funkcji Manettino.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: