
Debiut monstera – Ferrari FXX-K
W następny weekend odbędzie się Finali Mondiali na torze Yas Marina w Abu Dhabi. Ferrari uznało to wydarzenie za idealny moment, by wypuścić model FXX-K, skierowany do bardzo wąskiej grupy klientów - testerów.
FXX-K to hybryda, która ma zagościć na torze od przyszłego roku. Litera K w jej nazwie jest skrótem od „KERS”, czyli systemu odzyskującego energię kinetyczną, który umożliwia wykorzystanie dodatkowej mocy w wybranym momencie.
Samochód dysponuje mocą 1050 KM, z czego 860 KM pochodzi z silnika V12 i 190 KM, które dostarczane są przez napęd elektryczny. Gdy dodamy do tego informację o momencie obrotowym, wynoszącym 900 Nm, otrzymujemy nie lada bestię.
{{ gallery(1327) }}
Oprócz robiących niemałe wrażenie danych technicznych, samo spojrzenie na tę maszynę pozwala domyślać się, że auto dostarczy wiele emocji nie tylko kierowcy, ale też widzom i słuchaczom. Producent poświęcił dużo uwagi opływowemu kształtowi samochodu, dbając o aerodynamikę tak aktywną, jak i pasywną, dzięki czemu FXX-K ma siłę docisku o wartości 540 kilogramów przy 200 km/h. Jest to efektem zastosowanych spojlerów, skrzydeł i dyfuzora.
Opony Pirelli wyposażone są w czujniki kontrolujące siły na nie działające, wliczając w to temperaturę oraz ciśnienie. Umożliwia to zmaksymalizowanie wydajności systemów kontroli trakcji. Ten system, jak i ABS, EDS i SSC jest kontrolowany za pomocą przycisków na kierownicy i funkcji Manettino.
Najnowsze
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
Filarami filozofii Alpine jest lekkość, francuski savoir vivre oraz uśmiech na twarzy kierowcy. To te elementy przyświecały projektantom modelu A290, bazującego na niedawno wskrzeszonym Renault 5. Elektryczny hothatch nie tylko pokazuje silną zmianę kierunku rozwoju marki, ale jednocześnie stanowi zapowiedź nadchodzącej gamy. Plany producenta obejmują bowiem aż siedem nowych modeli Alpine, które mają zostać wprowadzone […] -
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
-
Motocykliści giną 27 razy częściej niż kierowcy aut! Wypadki na jednośladach w Polsce: statystyki, przyczyny i jak jeździć bezpieczniej
-
Chińskie baterie litowo-jonowe biją rekordy! 520 km zasięgu w 5 minut – czy to koniec ery spalinówek?
Zostaw komentarz: