Edyta Klim

Damskie buty motocyklowe z ukrytym obcasem!

Joe Rocket oferuje buty motocyklowe z ukrytymi koturnami o wysokości ponad 6 centymetrów! Na takie rozwiązanie czekało wiele motocyklistek.

Na rynku są dostępne buty z obcasem dla motocyklistek, którym brakuje tych kilku centymetrów, by pewnie stawać stopami na ziemi, przy zatrzymaniu motocykla. Jednak amerykańska marka Joe Rocket poszła o krok dalej – projektując buty, które takie podwyższenie mają ukryte!

Model HeartBreaker, oprócz tradycyjnej podeszwy, oferuje dodatkowe podniesienie stopy o 6,3 centymetra, dzięki ukrytej wewnątrz koturnie. Takie rozwiązanie gwarantuje stabilność i przyczepność taką samą, jak w obuwiu z podeszwą płaską, a jednocześnie „wydłuża nogę” o dodatkowe centymetry.

Buty są wykonane ze skóry, częściowo perforowanej. Z przodu mają giętki panel przegubowy, żeby przy tej nietypowej budowie zachować także wygodę. Panele rozszerzające na łydkach i dodatkowy pasek regulacji obwodu z klamrą – zadbają o świetne dopasowanie buta. Dodatkowe wzmocnienia poprawiają bezpieczeństwo, a delikatne zdobienia nadają obuwiu lekkości.

Cena butów w USA to $124.99.

Zobacz także: Przegląd motocyklowych butów na obcasie

Najnowsze

Rząd podwyższa opłatę paliwową, ale ceny na stacjach się nie zmienią?

To już druga podwyżka w tym roku - najwyraźniej pierwsza okazała się niewystarczająca. Mimo to rząd zapewnia, że kierowcy nie odczują tych zmian.

1 marca br. zaczęła obowiązywać podwyższona opłata paliwowa. Według pierwotnych założeń cena za 1000 litrów benzyny miała wzrosnąć z 133,21 zł, do 138,49 zł. Ktoś w rządzie uznał jednak, że to zdecydowanie za mało i Ministerstwo Infrastruktury zapowiedziało wprowadzenie podwyżki wynoszącej aż 12,3 proc. Daje to kwotę 155,49 zł za 1000 litrów benzyny.

Zmiany dotkną także cen za olej napędowy, olej napędowy z domieszką biokomponentów oraz paliwa w całości wytworzone z biokomponentów. Dotychczas za 1000 litrów trzeba było zapłacić 300 zł, teraz będzie to 323,34 zł. Podwyżka obejmie także gazy, które zamiast 164,61 zł, będą kosztować 187,55 zł za 1000 kg.

Jednocześnie Ministerstwo Infrastruktury zapewniło, że zmiany nie dotkną kierowców, ponieważ zostanie obniżona akcyza na paliwa. Ma ona równoważyć się z wprowadzoną podwyżką.

Komentarz Zbigniewa Łapińskiego, członka zarządu, dyrektora ds. zaopatrzenia logistyki i klientów kluczowych Anwim S.A., operatora sieci stacji paliw MOYA:

Ceny na stacjach podlegają ciągłym wahaniom i jest to związane przede wszystkim ze zmianami cen hurtowych, które z kolei zależą od cen ropy, kursu walut oraz podatków i opłat. W sytuacji, gdy podnoszona jest opłata paliwowa i o taką samą wartość obniżana jest akcyza, łączna wartość danin publiczno-prawnych pozostaje tym samym poziomie. Dlatego też ceny na stacjach z pewnością będą w najbliższym czasie podlegać licznym zmianom, lecz nie będzie to efektem powyższego zabiegu. Działanie Ministerstwa Infrastruktury polega na przeniesieniu kwoty z podatku akcyzowego na opłatę paliwową, która według ustawy przeznaczana jest wyłącznie na cele Krajowego Funduszu Drogowego (w 80 proc.) oraz Funduszu Kolejowego (w 20 proc.). Kwota w wysokości 17 zł za każde 1000 l paliw płynnych i 1000 kg gazu w skali całego roku daje łącznie między 350 a 400 mln zł. Taka suma zostanie zatem dodatkowo przeznaczona na rozwój infrastruktury drogowej oraz kolejowej.

 

Najnowsze

Katarzyna Frendl

Targi w Genewie jednak odwołane – koronawirus wygrywa z największymi motoimprezami

Niestety sprawdziły się nasze najczarniejsze scenariusze. Właśnie świat obiegła informacja, że rząd Szwajcarii wydał zakaz organizowania imprez masowych aż do połowy marca.

Jak wcześniej pisałyśmy, organizatorzy targów w Genewie przedsięwzięli przeróżne środki ostrożności, aby sprostać wyzwaniu, jakie stawia przez Europą epidemia koronawirusa. Planowane było dodatkowe czyszczenie i dezynfekcja hal oraz ekspozycji, koncentrując się na obszarach gastronomicznych, toaletach i poręczach. Miała odbyć się także kampania uświadamiająca skierowana do pracowników i odwiedzających, dotycząca sposobów zmniejszenia prawdopodobieństwa infekcji.

Obliczano, że procent osób przyjezdnych, które odwiedzają targi, a pochodzą z regionów zagrożonych, wynosi 1%. Ale w ostatnich dniach wszystko się zmieniło. To przecież nie tylko Chiny, ale i Francja, a przede wszystkim Włochy są obecnie w stanie najwyższej gotowości, aby odeprzeć wirus szerzący się w tych krajach z dnia na dzień. 

Bliskość wirusa
Zarówno Francja, jak i Włochy graniczą ze Szwajcarią, gdzie również udokomentowano już kilka przypadków koronawirusa, a liczba chorych, którzy są potencjalnie narażeni na zarażenie rośnie z godziny na godzinę – są objęci kwarantanną. 

W ciągu tygodnia firmy, które zwykle zabierają dziennikarzy na prestiżową wystawę, jaką jest Geneva International Motor Show (GIMs), odwoływali sukcesywnie wyjazdy. To był także znak, że nikt nie chce wziąć odpowiedzialności za potencjalne zarażenie wirusem swoich gości lub pracowników.

Rząd Szwajcarii podejmuje decyzję
W tej sytuacji rząd Szwajcarii (federalny minister zdrowia Heinz Alain Berset) podjął dziś trudną, lecz – naszym zdaniem – w pełni rozsądną decyzję, o odwołaniu wszelkich imprez masowych, w których liczba odwiedzających przekroczy 1000 osób (organizatorzy targów samochodowych spodziewali się około 600 tysięcy odwiedzających)aż do 15.03. W Szwajcarii odwołano m.in. najbardziej znane na świecie targi zegarków Watches & Wonders. Do masowych imprez oczywiście zalicza się najbardziej ekskluzywny,europejski salon samochodowy w Genewie – którego jubileuszowa, 90. edycja miała rozpocząć się pierwotnie 5 marca. Dzień wcześniej zaplanowano ogłoszenie wyników najważniejszej nagrody w świecie motoryzacji – Car of The Year. Po dniach dla mediów wystawa miała być;otwarta dla wszystkich aż do 15 marca.

Do tej pory wystawę odwoływano jedynie podczas wojny. Tym razem GIMs pokonał koronawirus.

Prawdopodobnie potencjalne roszczenia o odszkodowania za wydatkowane przez koncerny motoryzacyjne w ramach imprezy fundusze, którymi miałby być teraz zarzucony organizator targów GIMs, nie będą uznawane za słuszne, ponieważ wydarzenie nie odbyło się ze względu na powyższą decyzję rządu, do której muszą podporządkowywać się wszyscy organizatorzy wystaw w Szwajcarii.

Odwoływane są kolejne imprezy
​Wiadomo już, że pod znakiem zapytania stoi także otwarcie podwoi największych targów motoryzacyjnych w Chinach, które są w samym centrum epidemii. Chińska impreza, której organizatorzy spodziewają się 800 tysięcy odwiedzających w kwietniu, również może zostać przełożona, podobnie jak eliminacja Formuły 1 – Grand Prix Chin. Kilka dni temu przeniesiono również z włoskiego toru Monza testy, które zwykle odbywają się przed sezonem startów serii DTM. Zarówno w Chinach, jak i we Włoszech zamknięto kilka fabryk, z taśm których zjeżdżały samochody, motocykle lub podzespoły do nich. To może skutkować opóźnieniami w dostawach aut do poszczególnych krajów, a co za tym idzie, do klientów.

Najnowsze

Nowy Golf GTE, Golf GTI i Golf GTD – wyczekiwany debiut w Genewie

Zbliża się światowa premiera nowego Golfa GTE, Golfa GTI i Golfa GTD podczas Salonu Samochodowego w Genewie.

Golf GTE. Hybrydowy układ napędowy typu plug-in Golfa GTE składa się z czterocylindrowej jednostki napędowej TSI o mocy 150 KM, silnika elektrycznego o mocy 115 KM, 6-biegowej przekładni dwusprzęgłowej i litowo-jonowego akumulatora. Moc systemowa układu napędowego wynosi 245 KM, a maksymalny moment obrotowy – 400 Nm. W porównaniu z poprzednim Golfem GTE znacznie zwiększył się zasięg na energii elektrycznej, który teraz wynosi około 60 km.

Na zwiększenie zasięgu duży wpływ ma poprawa aerodynamiki nowego Golfa i zwiększenie o połowę pojemności energetycznej akumulatora – do 13 kWh. W trybie elektrycznym Golf GTE może poruszać się z prędkością do 130 km/h.

Golf GTD. Samochód o osiągach auta sportowego i bardzo dużym zasięgu jest wyposażony w czterocylindrowy silnik TDI o pojemności dwóch litrów i mocy 200 KM. Silnik Golfa GTD przekonuje też maksymalnym momentem obrotowym, który wynosi 400 Nm. Jednostka napędowa TDI generuje tak wysoką siłę napędową przy bardzo niskich prędkościach obrotowych wału korbowego silnika.

Podobnie jak w przypadku wszystkich silników Diesla z turbodoładowaniem w nowym Golfie, także jednostka napędowa Golfa GTD jest wyposażona w dwa katalizatory SCR połączone szeregowo. Nowy system z podwójnym wtryskiem czynnika AdBlue znacznie redukuje emisję tlenków azotu w porównaniu z silnikiem poprzedniego Golfa GTD. Golf GTD standardowo jest wyposażony w 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową.

Seryjne światła LED są umieszczone nisko i graficznie połączone z osłoną chłodnicy. Wąski pas, który przebiega poniżej pokrywy silnika, rozciąga się na całą szerokość przodu i ma charakterystyczny kolor w zależności od wersji Golfa – czerwony dla GTI, niebieski w GTE i srebrny dla GTD. Podkreślają go dwa pasy diód LED, które są widoczne po włączeniu świateł do jazdy dziennej. 

Najnowsze

Skoda Octavia iV oraz Skoda Octavia RS iV z napędem hybrydowym plug-in zadebiutują w Genewie

W Genewie Skoda zaprezentuje nowe modele: sportową Skodę Octavia RS iV, Skodę Octavia iV z napędem hybrydowym typu plug-in oraz Skodę Kamiq w wersji Scoutline.

Debiutująca podczas Salonu Samochodowego w Genewie Skoda Octavia RS iV już na pierwszy rzut oka wygląda jak pełnoprawny członek rodziny RS. Szybko w oczy rzucają się stylowe elementy nadwozia, takie jak czarna ramka grilla, zderzak z dużymi wlotami powietrza i charakterystycznymi czarnymi detalami oraz dyfuzory z przodu i z tyłu pojazdu. Wnętrze pojazdu wykończone jest w dużej mierze w czarnym kolorze. 

Po raz pierwszy w modelu RS mamy układ z napędem hybrydowym typu plug-in. Silnik benzynowy o mocy 1,4 TSI i silnik elektryczny 85 kW posiadają łączną moc 245 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Ponadto, Octavia RS iV może pokonać do 55 km w trybie całkowicie elektrycznym.

Nowa Octavia iV będzie dostępna z silnikiem benzynowym 1.4 TSI oraz silnikiem elektrycznym zapewniającym łączną moc 204 KM. Model występujący w wersjach Ambition i Style posiada akumulator litowo-jonowy o pojemności 13 kWh. Podobnie jak w wersji RS można go ładować za pomocą standardowego gniazdka elektrycznego lub ładowarki naściennej.

Kolejną Skodą, która zadebiutuje podczas Targów Motoryzacyjnych w Genewie, będzie Kamiq Scoutline. Z czarnymi, matowymi nadkolami, srebrnymi elementami nadwozia oraz dużymi obręczami kół ze stopów lekkich o średnicy 17 lub 18 cali. Przednie fotele będą z regulacją wysokości wyposażone są w specjalną tapicerkę wykonaną z oddychającej tkaniny ThermoFlux i mikrofibry Suedia, natomiast kierownica, dźwignia hamulca ręcznego i dźwignia zmiany biegów posiadają skórzane wykończenie. Dzięki zastosowaniu technologii LED konsola środkowa, schowki w drzwiach, klamki drzwiowe i miejsce na nogi podświetlane są w kolorze białym, czerwonym lub pomarańczowym.

Najnowsze