
Dacia Sandero traci przekładnię manualną. Wszystko przez oszczędności
Dacia wprowadza zmiany do oferty Sandero, których głównym celem jest ograniczenie kosztów.
Dacia Sandero traci 6-biegową przekładnię manualną. W najnowszym konfiguratorze miejski hatchback występuje już wyłącznie z 5-biegową manualną przekładnią. Zmiany nie dotyczą modelu Sandero Stepway.

Dacia Sandero z 5-biegową przekładnią manualną ma nieco gorsze osiągi w porównaniu z 6-biegowym odpowiednikiem. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 12,2 sekundy, zamiast 11,6 sekundy. Aby rozpędzić się od 80 do 120 km/h na czwartym biegu potrzeba 3 sekundy więcej niż w wersji z 6-biegową przekładnią.
Dacia Sandero traci przekładnię manualną, ale cena pozostaje bez zmian
Rezygnacja z jednego biegu nie idzie niestety w parze z obniżką cen samochodu. Wzrost kosztów surowców oraz problemy z dostępnością części w ostatnich miesiącach nieustannie wpływają na podwyżki w salonach dealerskich.
Najtańszy wariant Dacii Sandero w wersji wyposażenia Access napędzany jednostką SCe 65 to obecnie wydatek 48 500 złotych. Dacia Sandero w wersji Essential z silnikiem 1.0 Eco-G LPG kosztuje 59 200 złotych.

Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: