Dacia i jej nowe logo. Tak łączy się „przystępne” z „atrakcyjnym”?
Powszechnie wiadomo, że nowy rozdział w swoim życiu należy zacząć od zmian. Dacia właśnie zmieniła logo. Zaczyna się nowy rozdział w historii Dacii. Co to oznacza?
Dacia zapowiada początek nowego rozdziału w swojej historii, który nabiera konkretnych kształtów wraz ze zmianą wizerunku. Pojawiają się nowe logo, nowy znak, nowe kolory i nowe obszary działalności, choć marka nie odcina się od swoich korzeni. Marka w swojej nowej odsłonie stawia na wyeksponowanie ważnych dla niej wartości: prostotę, solidność, jak zawsze w najlepszej cenie.
Dacia i jej nowe logo, czyli less is more
Nowy logotyp i znak graficzny zostały opracowane przez wewnętrzny dział projektowy Daci. Chodziło o to, aby wyrazić to co jest esencją i fundamentem marki od jej powstania. Proste i czytelne elementy mają przypominać o solidności samochodów Dacii, które na co dzień towarzyszą milionom kierowców w ich codziennym życiu.
Centralnym elementem nowej identyfikacji wizualnej jest logotyp, który na pierwszy rzut oka ma sprawiać wrażenie poczucia solidności i stabilności. Design liter jest minimalistyczny – „D” wygląda jak odwrócone „C” – by wizualnie oddać charakterystyczne dla marki cechy: prostotę i pomysłowość. Geometryczny charakter logotypu powoduje, że powiązane litery kojarzą się z ruchem części mechanicznych.
Znak jest kwintesencją logo: połączone litery „D” i „C” są jak dwie części, które razem tworzą ogniwo łańcucha, symbol solidności i więzi.
Cała grafika marki jest świadomie minimalistyczna – ma przypominać, że Dacia jest marką, która koncentruje się na tym, co najważniejsze. Poszczególne elementy graficzne zapewniają spójność całości, a jednocześnie umożliwiają tworzenie atrakcyjnych treści cyfrowych. Zgodnie z charakterem marki system graficzny jest zarazem solidny i elastyczny. Na przykład strzałka, którą tworzy w logotypie „D”, kieruje spojrzenie w stronę tego, co najważniejsze i sprawia wrażenie ruchu marki zwróconej ku przyszłości.
Na samochodach nowe logo i znak pojawią w drugim półroczu 2022 roku.
Najnowsze
-
Ta firma miała być drugą Teslą. Właśnie ogłosiła bankructwo
Przechodzenie świata motoryzacji na elektromobilność, dało szansę na wybicie się nowym producentom samochodów. Symbolem, że sukces zupełnego nowicjusza jest możliwy, stała się Tesla, ale nie tylko Elon Musk chciał być wizjonerem. Razem z nim startował Henrik Fisker, ale on nie miał tyle szczęścia. -
Drogowa utarczka między motocyklistą i kierowcą Mazdy. Obaj okazali się siebie warci
-
Kiedy można jechać lewym pasem? Za złamanie tych zasad grożą wysokie mandaty
-
Kupiła elektryczne auto za 300 tys. zł, wystarczyło drobne uszkodzenie, by auto trafiło na złom
-
Siedział mu na zderzaku i poganiał światłami, więc nagrywający wpuścił go prosto w ręce policji