Dacia Duster w kobiecym rajdzie

Zaprezentowany na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie model Dacii - Duster, bierze udział w dwudziestej edycji kobiecego rajdu Aicha des Gazelles. Za kierownicą dwóch aut z napędem 4x4 zasiądą zawodniczki pracujące dla Renault, zaangażowane w projekt Duster. Model ten w Polsce kupisz już od 39 900 zł.

Za kierownicą zasiądą:
– Isabelle Charles (załoga 315), 47 lat, designer odpowiedzialna za kolorystykę i materiały zastosowane w modelu Dacia Duster
– Nathalie Descout (załoga 316), 28 lat, odpowiedzialna za światową kampanię reklamową Dacii Duster.

O rajdzie gazel z perspektywy mężczyzny wcześniej pisałyśmy tu.
fot. Dacia

Załogi Dacii wezmą także udział we współzawodnictwie w kategorii eko-jazda. Wyłonione zostaną trzy załogi, których samochody w trakcie rajdu Aicha des Gazelles wyemitują najmniejszą ilość CO2.

Dwie Dacie Duster 4×4 biorące udział w rajdzie są napędzane przyjaznymi dla środowiska  silnikami wysokoprężnymi dCi 85. Dacia Duster 4×4 dCi 85 emituje tylko 140 g CO2/km i posiada znak Dacia eco².

Rajd Aicha des Gazelles to druga impreza motoryzacyjna – po cyklu wyścigów Trophee Andros – w której weźmie udział Dacia. Rajd Aicha des Gazelles to oryginalne i nietypowe wydarzenie:
– wyłącznie damska obsada,
– oryginalne podejście do idei rajdu samochodowego: nie chodzi o rozwinięcie największej prędkości, lecz o przejechanie możliwie najmniejszej ilości kilometrów,
–  proste wyposażenie: Gezele mają do dyspozycji wyłącznie kompas i dwie mapy w skali 1:100 000 i 1:250 000,
–  pomysłowość i strategia: aby połączyć ze sobą obowiązkowe punkty na trasie, Gazele samodzielnie ją wytyczają, biorąc pod uwagę ograniczenia wynikające z konfiguracji terenu.

Aicha des Gazelles, który odbędzie się w dniach 15-28 marca 2010 roku. Trasa składa się
z 6 etapów, ze startem w Erfoud i prowadzi przez 2 500 km na południu Maroka, od zboczy Atlasu Wysokiego po piaski Sahary. 

fot. Dacia

Duster w pustynnym teście
W rajdzie Aicha des Gazelles wezmą udział dwie Dacie Duster w wersjach z napędem na 4 koła. Dacia Duster to prawdziwa terenówka: ma duży prześwit – 210 mm, krótkie zwisy (822 mm z przodu, 820 mm z tyłu) i spory kąt najazdu i zjazdu (30° – kąt najazdu i 36° – kąt zjazdu). Jest wyposażona w nową, 6-biegową skrzynię o bardzo krótkim pierwszym przełożeniu (5,79 km/h przy 1000 obr./min). To proste rozwiązanie umożliwia poruszanie się z niską prędkością w nierównym terenie i ułatwia ruszanie z miejsca w przypadku dużego obciążenia lub na stromym podjeździe. 

Zapożyczony od Nissana przełącznik 4×4 umieszczony w dolnej części konsoli centralnej, pozwoli dwóm zespołom Gazel Dacii z łatwością dostosowywać napęd Dusterów do aktualnych potrzeb. Umożliwia on wybór jednego z trzech trybów: 

tryb AUTO – napęd jest automatycznie rozkładany na przednią i tylną oś w zależności od przyczepności. System zapewnia optymalny kompromis między trzymaniem się drogi i przeniesieniem napędu zarówno przy dobrej, jak i złej przyczepności. W normalnych warunkach napędzane są jedynie przednie koła. W przypadku utraty lub pogorszenia przyczepności przednich kół, część napędu jest przenoszona na tylną oś. Rozłożenie napędu zapewnia sprzęgło elektromagnetyczne przejęte z Nissana.  

tryb LOCK – kierowca może elektronicznie zablokować system, aby zapewnić rozłożenie napędu na cztery koła. W tym trybie kontrola pracy silnika i układu hamulcowego jest przystosowana do jazdy terenowej. Tryb LOCK jest przeznaczony do pokonywania trudnych miejsc i jazdy po drogach nieutwardzonych (nierówny teren, błoto, ziemia, piach).

tryb 2WD – napędzane są jedynie dwa koła. Ten tryb jest odpowiedni do jazdy po drogach
o suchej nawierzchni i dobrej przyczepności. Pozwala zmniejszyć zużycie paliwa, a co za tym idzie także emisję CO2

Dacia Duster to samochód łatwy w eksploatacji. Stosunkowo niska masa wynosząca 1 288 kg
w wersji 4×4 dCi, w połączeniu z kompaktowymi wymiarami sprawia, że jest to auto zwrotne. Obszerne wnętrze to dodatkowy atut także z punktu widzenia Gazel z teamu Dacii, które mają możliwość zapakowania do swoich Dusterów wszelkiego potrzebnego sprzętu biwakowego, części zamiennych, zapasowych kół, żywności i wody.          

fot. Dacia

Załoga teamów Dacii Duster

Załoga 315

Kierowca: Isabelle Charles, urodzona 28 listopada 1962 roku, posiada dyplom ukończenia wydziału malarstwa Ecole des Beaux Arts de Paris (Akademia Sztuk Pięknych w Paryżu), a także ENSAAMA (Ecole Nationale Superieure des Arts Appliques et des Metiers d’art – Krajowa Wyższa Szkoła Sztuki Użytkowej i Rzemiosła) ze specjalizacją design w transporcie. W 1989 roku rozpoczęła pracę dla Renault w Dyrekcji ds. Designu w Technocentre, w Guyancourt, gdzie była odpowiedzialna za szereg projektów – design, kolorystykę i materiały różnych modeli (Formuła 1), a ostatnio także za modele marki Dacia, w tym Dustera. Isabelle Charles jest pasjonatką rajdów i już po raz piąty uczestniczyć będzie w rajdzie Aicha des Gazelles. W 2007 roku uzyskała dziesiątą lokatę w kategorii samochodów z napędem na 4 koła. 

Pilot: Dounia Bennani, urodzona 5 maja 1969 roku, ukończyła Ecole d’Optiques de Casablanca i jest
z wykształcenia optykiem, na co dzień pracującym w Meknes, w Maroku. Także dla niej wyścigi samochodowe są pasją, w tym roku po raz szósty będzie uczestniczyć w rajdzie Aicha des Gazelles. W 2007 roku Dounia Bennani została sklasyfikowana na piątym miejscu (kategoria samochodów z napędem na 4 koła). 

Załoga 316

Kierowca: Nathalie Descout, urodzona 22 stycznia 1982 roku w Wersalu (Francja), absolwentka Paris IX Dauphine, ze specjalizacją marketing-komunikacja. W latach 2004-2007 pracowała dla Renault Hiszpania, gdzie była odpowiedzialna za analizę potrzeb klientów w Dyrekcji Marketingu. W 2007 roku rozpoczęła pracę w siedzibie Renault w Boulogne Billancourt, w Dyrekcji Marketingu Grupy, gdzie aktualnie zajmuje stanowisko kierownika projektów reklamowych na świat. 

Pilot: Dorothee Topin, urodzona 26 kwietnia 1981 roku w Maisons-Laffitte (Francja), jest absolwentką Uniwersytetu Paris IX Dauphine ze specjalizacją marketing. W 2006 roku dołączyła do grupy JIPO (aktualnie Novedia), gdzie obecnie piastuje stanowisko konsultanta ds. marketingu i specjalizuje się w dziedzinie telekomunikacji. 

Wszystkie informacje z rajdu Aicha des Gazelles będą dostępne pod adresem: www.rallyeaichadesgazelles.com

Wręczenie nagród odbędzie się 27 marca w miejscowości Essaouira.

fot. Dacia

Duster tani w Polsce
W Polsce Dacia Duster zadebiutuje w kwietniu w cenie od 39900 zł w wersji 4×2,czyli z napędem na przednie koła i 110-konnym silnikiem benzynowym 1,6 litra i od 49900 zł w wersji 4×4.

Samochody zostaną objęte 3-letnią gwarancją mechaniczną, ograniczoną przebiegiem 100 tys. km.

Oto wersje na polski rynek:
– wersja Duster 4×2 (silnik 1.6 16V 110): 39 900 PLN
– wersja Ambiance 4×2 (silnik 16 16V 110): 43 800 PLN
– wersja Ambiance 4×2 (silnik 1.5 dCi 85): 48 600 PLN*
– wersja Ambiance 4×4 (silnik 1.6 16V 110): 49 900 PLN
– wersja Laureate 4×2 (silnik 16 16V 110): 48 800 PLN
– wersja Laureate 4×2 (silnik 1.5 dCi 85): 53 600 PLN*
– wersja Laureate 4×4 (silnik 1.6 16V 110): 54 900 PLN
– wersja Laureate 4×4 (silnik 1.5 dCi 110): 64 400 PLN
*model oznaczony logo Dacia eco2

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze