Czy to rekord? Wiózł ładunek za ciężki o 65 ton!

Jak bardzo można przekroczyć dopuszczalną masę zespołu pojazdów? Ten kierowca chyba idzie na rekord, chociaż tak naprawdę nie przeładowanie było tu problemem.

Na terenie Łodzi inspektorzy ITD zatrzymali 11-osiową lawetę przewożącą tzw. palownicę, czyli maszynę budowlaną na gąsienicach.

Ciężarówka z ładunkiem ważyła 104,84 tony. Samochód był zatem przeciążony o 64,84 tony. Oprócz tego pojazd z ładunkiem był za szeroki o 42 centymetry i za długi o 10,6 metra, Ponadto laweta, na której przewożono palownicę, nie była dopuszczona do ruchu drogowego.

Inspekcja w swoim komunikacie wylicza także jak bardzo przeciążone były poszczególne osie, ale tak naprawdę nie wygląda to jakby przewoźnik przekroczył faktyczną dopuszczalną masę całkowitą zespołu. Po prostu jeśli wynosi ona powyżej 40 ton, jest to przewóz nienormatywny. O wiele prościej i taniej jest udawać, że to przewóz standardowy, oczywiście pod warunkiem, że nie trafi się na kontrolę.

Za stwierdzone nieprawidłowości przewoźnikowi drogowemu grożą kary administracyjne w łącznej wysokości 31 tysięcy złotych. Nienormatywny pojazd skierowano na parking strzeżony do momentu usunięcia nieprawidłowości.

Najnowsze

Rowerzysta zagubiony na drodze ekspresowej

Bohater tego nagrania wyraźnie się zagubił i nie wiedział gdzie jest. Widać to w jego zachowaniu, zupełnie oderwanym od rzeczywistości.

Samochód z kamerą jedzie drogą ekspresową S7, kiedy nagle ze zjazdu z tej drogi, pod prąd, wyjeżdża rowerzysta. Rowerzysta, który jedzie w poprzek, jakby chciał dostać się na drugą stronę „ekspresu”.

Nie zrozumcie nas źle – nie chcemy być złośliwi. Ten mężczyzna po prostu najwyraźniej nie rozumiał gdzie się znajduje – to chyba najlepsze wytłumaczenie. Nie rozumie co to jest droga ekspresowa, nie rozumie co to znaczy wjechać na nią pod prąd, ani jechać po niej w poprzek rowerem. Jedyne alternatywne wytłumaczenie jest takie, że to potencjalny samobójca, a na takiego nie wyglądał.

Najnowsze

Pijany szalał za kierownicą BMW

Do niebezpiecznej sytuacji doszło w Mysłowicach. Wyczyny pijanego kierującego nagrał postronny kierowca, który widząc co się dzieje, ruszył za nim i powiadomił o wszystkim policję.

Od samego początku widać było, że kierujący BMW nie powinien tego ranka wsiadać do auta. Kamera zarejestrowała jak wyjeżdża z drogi podporządkowanej tak szeroko, że wjeżdża na trawę po lewej stronie ulicy. Następnie skręca w prawo, by szerokim łukiem odbić ponownie w lewo. Znów z marnym skutkiem, ponieważ wpada na chodnik i trawnik, a następnie znów ląduje po złej stronie ulicy.

Później był chyba trochę zdezorientowany i zatrzymał się na skrzyżowaniu, dzięki czemu kierujący busem mógł go bezpiecznie ominąć. Po ruszeniu, BMW ponownie zatrzymało się po kilkunastu metrach. Ten moment wykorzystał kierowca auta z kamerą, który wyskoczył z auta i wyciągnął kluczyki ze stacyjki pirata. Z pomocą przyszli mu przechodnie i wspólnie zaczekali do przyjazdu policji.

Okazało się, że prowadzący BMW 66-latek miał ponad 2 promile alkoholu w wydychanym powietrzu. To nie pierwsza taka sytuacja w jego „karierze” – ciąży już na nim sądowy zakaz prowadzenia pojazdów, nałożony właśnie za jazdę pod wpływem alkoholu. Teraz grozi mu kara nawet do 5 lat więzienia.

Najnowsze

Jaguar F-Type w nowej odsłonie. Ponad 575 KM pod maską!

Nowy F-Type jest jeszcze piękniejszy. Oprócz gruntownych zmian stylistycznych - szczególnie przedniej partii nadwozia - nowością jest wnętrze z wirtualnym zestawem zegarów, wykończone zgodnie z tradycyjnym kunsztem rzemieślniczym Jaguar z wykorzystaniem najwyższej jakości materiałów, takimi jak skóra Windsor czy elementów wykończenia Noble Chrome.

Nowy Jaguar F-Type wygląda atrakcyjniej niż kiedykolwiek wcześniej. Dostępny będzie w wersjach z potężnymi i wydajnymi silnikami: czterocylindrową jednostką z turbodoładowaniem o mocy 300 KM oraz jednostki V8 S/C o mocy 450 i 575 KM.Skrzynia biegów Quickshift została skalibrowana, tak aby oferować jeszcze szybsze i bardziej precyzyjne zmiany biegów. Osiągnięto to dzięki doświadczeniom z projektu Jaguar XE SV Project 8 – samochodu rozpędzającego się do ponad 320 kmh. Charakterystyczne „trzaski” i strzały wydechu, będące swoistym synonimem F-Type, pozostają skrupulatnie dostrojonym, aby pasować do gamy silników cztero- i ośmiocylindrowych. 

Gama mocnych i wydajnych silników obejmuje jednostki cztero- i ośmiocylindrowe, Wszystkie dopasowane są do ośmiobiegowej skrzyni biegów Quickshift, z manualnym sterowaniem za pomocą dźwigni zmiany biegów SportShift lub łopatek na kierownicy.

F-Type R zyskał najpotężniejszy silnik V8 Supercharged o mocy 575 KM, rozpędzający go do 100 km/h w zaledwie 3,7 sekundy oraz zmodyfikowane zawieszenie.Wersja First Edition została wyposażona m.in. w pakiet stylizacyjny nadwozia, czarny, kontrastowy dach, unikatowe 20-calowe koła i fotele Performance regulowane elektrycznie w 12-kierunkach, obszyte skórzaną tapicerką Windsor z monogramami. Obie wersje maja przyspieszenie od 0 do 100 km na godzinę w zaledwie 4,6 sekundy i mogą osiągnąć maksymalną prędkość 285 km/h.

Światła Pixel LED z subtelnie odświeżonymi sygnaturami świateł do jazdy dziennej w kształcie litery „J” i nowoczesnymi, animowanymi kierunkowskazami idealnie komponują się z powierzchnią nowej pokrywy silnika, uwydatniając szerokość pojazdu i podkreślając jego bryłę. Piękne detale obejmują wzory monogram na siedzeniach i listwach drzwiowych, logo Jaguar na zagłówkach oraz subtelne oznaczenia „Jaguar Est.1935” na wykończeniu konsoli środkowej, obwódce przycisku otwierania schowka i prowadnicach pasów bezpieczeństwa.

Gama modelowa F-Type jest produkowana w fabryce Castle Bromwich w Jaguar w Wielkiej Brytanii i składa się z:
F-Type Coupé i Convertible:
300PS 2.0-litrowy four-cylinder; Quickshift RWD
450PS 5.0-litrowy V8; Quickshift; RWD/ AWD

F-Type R-Dynamic Coupé i Convertible:
300PS 2.0-litrowy cztero-cylinderowy; Quickshift RWD
450PS 5.0-litrowy V8; Quickshift; RWD/ AWD

F-Type First Edition Coupé i Convertible:
300PS 2.0-litrowy cztero-cylindrowy; Quickshift RWD
450PS 5.0-litrowy V8; Quickshift; RWD/ AWD

F-Type R Coupé i Convertible:
575PS 5.0-litrowy V8; Quickshift AWD

 

 

Najnowsze

Kierowcy pojazdów z instalacją propan-butan płacą ponad 20 gr więcej na litrze. Czy będzie jeszcze drożej?

W ostatnich tygodniach byliśmy świadkami gwałtownych i znacznych wzrostów cen paliwa LPG na stacjach benzynowych. Czym jest spowodowana ta podwyżka i co istotniejsze, czy możemy spodziewać się dalszych wzrostów cen?

Średnie ceny LPG w Europie, w przeliczeniu na polski złoty, w ciągu ostatniego miesiąca wzrosły o ponad 20 gr na litrze. Autogaz w Polsce aż w 80% jest produktem pochodzącym z importu. Za dynamicznym wzrostem cen hurtowych nie nadążały ceny detaliczne. Dopiero w ostatnich dniach największe sieci stacji paliw podniosły ceny, a za nimi pozostali gracze detaliczni – stąd tak istotna podwyżka w krótkim czasie. 

Reasumując, obserwowany w ostatnim czasie wzrost cen detalicznych LPG jest efektem tendencji na rynkach międzynarodowych, które mają związek z niższą podażą surowców oraz rozpoczynającym się sezonem grzewczym. Do końca roku nie należy oczekiwać spadku cen. Wręcz przeciwnie, bardziej prawdopodobnym scenariuszem jest, że przedświąteczne wizyty na stacjach właścicieli aut na autogaz mogą oznaczać jeszcze większe wydatki niż obecnie.

Zbigniew Łapiński, dyrektor ds. zaopatrzenia logistyki i klientów kluczowych, członek zarządu Anwim S.A.

Najnowsze