Czy jesteś gotowy na elektromobilność? Konsumenci są zdezorientowani technologią pojazdów elektrycznych
Większość konsumentów w Wielkiej Brytanii (a i w Polsce pewnie też) przyznaje, że są zdezorientowani technologią pojazdów elektrycznych, w wyniku czego wielu potencjalnych klientów nie rozważa na poważnie zakupu zelektryfikowanego pojazdu w przyszłości.
Tak wynika z badań zleconych przez firmę Ford w ramach ogólnokrajowego programu edukacyjnego „Go Electric” w Wielkiej Brytanii.
Obecnie pojazdy elektryczne stanowią około 5% całkowitej sprzedaży nowych samochodów w Wielkiej Brytanii, a badanie Forda pokazuje, że nadal istnieją znaczne bariery utrudniające ich powszechne przyjęcie. Najważniejszym z nich jest widoczny brak atrakcyjności dla konsumentów – prawie połowa (46%) Brytyjczyków stwierdziła, że nie zamierza kupować pojazdu elektrycznego w przyszłości, a 1/5 (21%) twierdzi, że prawdopodobnie nie rozważy przesiadki na ten pojazd przez następne 5 lat. 20% stwierdziło, że prawdopodobnie dokona zakupu dopiero w ciągu najbliższych 3-5 lat.
Przeczytaj też: Ponad 7 tysięcy samochodów z napędem elektrycznym jeździ po polskich drogach
Powody niechęci konsumentów do zelektryfikowanych pojazdów są różne, przy czym jako krytyczne czynniki odstraszające wymieniane są:
- niepokój związany z zasięgiem (37%),
- pozorny brak przystępności cenowej (53%)
- obawy o to, gdzie ładować (51%).
Badanie Forda pokazuje również, że istnieje powszechne zdezorientowanie wokół samej technologii: tylko 2/3 badanych (64%) poprawnie zidentyfikowało, że samochód elektryczny to pojazd, który ma jeden lub więcej silników elektrycznych. Ponadto 3/4 stwierdziło, że nie ma pewności co do różnicy między samochodami hybrydowymi a samochodami elektrycznymi na baterie, a prawie połowa (43%) twierdzi, że nie ma wystarczającej wiedzy na temat technologii, aby rozważyć zakup pojazdu elektrycznego lub zelektryfikowanego. Ponadto 29% nie sądzi, aby przeciętny człowiek był gotowy do przesiadki na pojazdy elektryczne z zasilaniem akumulatorowym.
W odpowiedzi na to, Ford stworzył „Go Electric”, program edukacyjny dla konsumentów, który ma na celu odpowiedzieć na pytania, jakie ludzie zadają sobie w sprawie przejścia na pojazdy zelektryfikowane, oraz zajęcie się obawami konsumentów związanymi z pojazdami hybrydowymi i elektrycznymi. Interaktywne doświadczenie ma na celu uczyć konsumentów na temat emisji CO2, przyszłości lokalnych stref czystego powietrza, metod ładowania pojazdów i znalezienia pojazdu odpowiedniego do ich stylu życia.
Przeczytaj też: Co wpływa na popularność samochodów elektrycznych?
Aby pomóc Fordowi w kontynuowaniu edukacji Brytyjczyków w sprawie elektrycznego napędu, prezenterka Georgie Barrat sfilmowała zapowiedź tego doświadczenia. W filmie wyjaśnia niektóre z najbardziej niezrozumianych zwrotów i odpowiada na niektóre z największych pytań dotyczących pojazdów elektrycznych:
Podczas gdy przejście na elektryfikację nabiera tempa, nie ma wątpliwości, że przed nami jest ogromne zadanie, które będzie wymagało fundamentalnych wysiłków, aby zabrać konsumentów w te elektryczną podróż. Pierwszym krokiem jest zrozumienie, jakie mają opcje. Nasze roadshow pomoże zdemistyfikować mity na temat pojazdów zelektryfikowanych i zapewni potencjalnym klientom wszystko, czego potrzebują, aby dokonać właściwego wyboru auta dopasowanego do ich stylu życia.
Najnowsze
-
Znaleziska sprzed ponad 4000 lat na budowie drogi S1. Co dalej z budową ekspresówki?
Budowa dróg często wiąże się z występowaniem nieprzewidzianych utrudnień. Rzadko zdarza się, aby były one tak interesujące jak te na budowie drogi ekspresowej S1 między Oświęcimiem i Dankowicami, gdzie odkryto cenne pozostałości sprzed tysięcy lat. -
Jeden jechał za szybko, drugi wymusił – kto jest winny w tej sytuacji?
-
Co z nowym podatkiem dla kierowców? Rząd ma nowy plan, jak uderzyć nas po kieszeni
-
Minister Gawkowski stracił samochód za 100 tys. zł. Oszukali go metodą „na bliźniaka”
-
Ile samochód przejedzie na rezerwie? Ile pojadę z zasięgiem 0 km?
Zostaw komentarz: