Czerwone flagi nad Jerez
Na częściowo mokrym po wczorajszych opadach torze, tuż po godzinie ósmej rano kierowcy 10 zespołów rozpoczęli drugi dzień testów przed sezonem 2010. Robert Kubica zanotował 8. czas.
Kamui Kobayashi |
fot. Sauber
|
Temperatura 18 stopni Celsjusza jaka panowała już przed godziną 9. osuszała tor. Trzykrotnie pojawiła się dzisiaj czerwona flaga. Po raz pierwszy – już po półgodzinie od rozpoczęcia testów – kiedy Nico Hulkenberg wypadł z zakrętu Angel Nieto
i utknął w żwirowym poboczu. Jak się okazało spowodowane to było wyłączeniem silnika – dzieje się tak automatycznie, kiedy odczyt parametrów wychodzi poza wyznaczony zakres.
Tuż po godzinie 10-tej czerwona flaga znów powiewała nad torem, choć znajdował się na nim tylko zjeżdżający właśnie do garażu Mark Webber. Powodem wstrzymania ruchu były prawdopodobnie odpadki skrzydła, które zgubił na torze Timo Glock. Jak wyjaśnił dyrektor techniczny zespołu Virgin – Nick Wirth, skrzydło było źle zamontowane. Niestety, zespół musi czekać na części zamienne, w związku z czym traci czas przeznaczony na testy. Po raz trzeci wywieszenie czerwonej flagi spowodował przed samym zakończeniem sesji obecny Mistrz Świata, którego bolid zatrzymał się na torze. Jenson Button uzyskał trzeci czas dnia. Szybszy od niego okazał się Sebastien Buemi.
Za kierownicą bolidu Mercedesa pracował dziś Michael Schumacher. Niemiec przejechał 124 okrążenia
i choć – jak powiedział – prace przerywały mu pojawiające się czerwone flagi i wszystko jest nowe – zespół, samochód i warunki pracy, zebrał sporo danych na temat zachowania się samochodu.
Fernando Alonso według oficjalnego oświadczenia Ferrari, uzyskał wiedzę dotyczącą prowadzeniu bolidu na nowych oponach przy obciążeniu różną ilością paliwa. Nad tym samym tematem zresztą pracowała większość zawodników.
Robert Kubica |
fot. Renault
|
Pomimo dopiero 8. czasu dnia jaki uzyskał Robert Kubica, zespół Renault był zadowolony z wyników prac.
– Dokonaliśmy wielu zmian w bolidzie Roberta od momentu testów w Walencji i czuje się on znacznie bardziej komfortowo w samochodzie. Poprawiliśmy balans i przyczepność bolidu – stwierdził szef inżynierów Renault Alan Permane.
Po pierwszym dniu testów w Jerez pojawiły się pogłoski o problemach z dostarczanymi przez firmę Bridgestone oponami przejściowymi. Jedna z fińskich gazet ujawniła, że opony zużywają się zbyt szybko, powodując spowolnienie o 2-3 sekund na okrążeniu już na wczesnym etapie ich używania. Z powodu opadów deszczu kierowcy jeździli wczoraj po raz pierwszy w tym roku na takim ogumieniu.
– Po około 10 okrążeniach czułem jakbym jechał na slickach w deszczu – stwierdził zawodnik zespołu Sauber Kamui Kobyashi. Przedstawiciel Bridgestone wyjaśnia:
– Opony na mokrą nawierzchnię i opony przejściowe zostały tylko w niewielkim stopniu zmienione w porównaniu do zeszłego roku. Przednie opony przejśćiowe są nieco węższe czyli takie same jak nowe przednie opony na suchą nawierzchnię.
Sesja zakończyła się o 16:05. Najszybszy okazał się – wykonując świetny przejazd pod sam koniec sesji – Kamui Kobayashi w BMW Sauber Ferrari. To już kolejny dzień w tym roku, kiedy szwajcarski zespół wykazuje się naprawdę dobrymi wynikami na tle innych teamów.
Poz. |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Różnica |
Liczba okrążeń |
1 |
Kamui Kobayashi |
Sauber |
1:19,950 |
– |
103 |
2 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1:20,026 |
+0,076 |
121 |
3 |
Jenson Button |
McLaren |
1:20,618 |
+0,668 |
83 |
4 |
Nico Hulkenberg |
Williams |
1:20,629 |
+0,679 |
67 |
5 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India |
1:20,754 |
+0,804 |
80 |
6 |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
1:21,083 |
+1,133 |
124 |
7 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:21,424 |
+1,474 |
129 |
8 |
Robert Kubica |
Renault |
1:22,003 |
+2,053 |
103 |
9 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:22,043 |
+2,093 |
99 |
10 |
Timo Glock |
Virgin |
1:29,964 |
+10,014 |
11 |
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Kubica i tak zgniecie wszystkich przeciwników w tym sezonie.
Anonymous - 5 marca 2021
Kubica i tak zgniecie wszystkich przeciwników w tym sezonie.