Corvette vs. model auta RC – kto wygrał wyścig?

Lotnisko w Modlinie, sportowy Chevrolet Corvette C5 Targa oraz jedno z najszybszych na świecie aut sterowanych radiem - co mogło wyniknąć z tak oryginalnego połączenia?

Kilka dni temu na pasie startowym lotniska w Modlinie zmierzyły się w niecodziennym wyścigu dwie piekielne maszyny: stuningowany Chevrolet Corvette C5 Targa kontra TRAXXAS XO-1 – model sterowany radiem. Obydwie maszyny zostały dodatkowo podrasowane aby osiągnąć jeszcze lepsze wyniki prędkości, a organizatorzy wyścigu dopracowali najdrobniejsze szczegóły dotyczące zarówno parametrów technicznych rywalizujących samochodów jak i trasy wyścigu.

Chevrolet Corvette C5 Targa vs. TRAXXAS XO-1
fot. organizatorzy wyścigi

Główni bohaterowie
Już na samym starcie wydawałoby się, że model sterowany radiem – wprawdzie jeden z najszybszych na świecie ale jednak model – nie ma szans z podrasowanym Chevroletem Corvette C5. Samochód ten posiada bowiem silnik LS1 V8 o pojemności 5665 cm³ i mocy 345 KM, a dzięki licznym modyfikacjom układu wydechowego, dolotowego oraz obniżeniu wagi, może osiągnąć maksymalną prędkość 300 km/h.

TRAXXAS XO-1
fot. organizatorzy wyścigi

Jednak zespół przygotowujący TRAXXAS XO-1 do wyścigu również porządnie zmodyfikował swój model. Standardowo auto to w skali 1:7 osiąga maksymalną prędkość 160 km/h, a po zastosowanych zmianach może osiągnąć około 210 km/h poniżej 5 sekund. W modelu tym zmodyfikowano między innymi układ napędowy, zastosowano silnik Leopard 5682 1360kV, regulator Mamba XL2, chłodzenie Castle dual fan, dociążono przód o 200gr, zmieniono przełożenie oraz wprowadzono istotne zmiany w zasilaniu. Dodatkowo team TRAXXAS XO-1 był przygotowany na  każde warunki i konieczność nagłego naładowania baterii auta. W tym celu jako mobilne źródło energii wykorzystano moc akumulatorków Energizer Precision o pojemności 2400mAh i TRAXXAS XO-1 był gotów do wyścigu.

Chevrolet Corvette C5 Targa vs. TRAXXAS XO-1 na lotnisku w Modlinie
fot. organizatorzy wyścigi

Chwila prawdy, decydujące starcie
O świcie na tle startujących i lądujących samolotów  na jednym z pasów startowych modlińskiego lotniska stanęły zatem obok siebie słoń czyli Chevrolet Corvette C5 Targa o wymiarach (dł. – 4564 mm, szer. – 1869 mm, wys. – 1214 mm, masa – 1439 kg) i mrówka czyli TRAXXAS XO-1 o wymiarach (dł. – 686 mm, szer. – 195 mm, wys. – 128 mm i wadze około 5 kg).

Oto co z tego wynikło

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze