Co zrobić, kiedy wywinie wam maskę na przednią szybę? Dokładnie to co ten kierowca

Dobry kierowca zawsze zachowuje spokój i zimną krew. Często nie jest to łatwe, ale tylko tak można uniknąć nieszczęścia.

Szanse że maska w waszym aucie nagle wyląduje na przedniej szybie podczas jazdy, są znikome. W każdym samochodzie znajduje się zabezpieczenie na wypadek przypadkowego otwarcia, a większość modeli wyświetla także komunikat, że maska jest niedomknięta.

Oto co się dzieje, kiedy jadąc autostradą, zapomnisz, że masz lusterka

Teoretycznie może mimo to pojawić się usterka, przez którą te zabezpieczenia nie zdadzą egzaminu. Tak jak na powyższym nagraniu, gdzie maska w aucie jadącym z naprzeciwka nagle otwiera się i ląduje na szybie. Jak możemy przeczytać w opisie filmu, kierowca zachował zimną krew, nie wykonywał żadnych gwałtownych ruchów, tylko płynnie i bezpiecznie zatrzymał się.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Ulepszone Subaru BRZ zauważone podczas testów na torze Fuji Speedway

Nie zobaczymy go w Europie, to przynajmniej popatrzymy sobie na zdjęcia i filmiki.

Nowe Subaru BRZ z 2022 roku zostało oficjalnie zaprezentowane zaledwie w zeszłym miesiącu, a jego ulepszona wersja już została zauważona podczas testów w Japonii na torze Fuji Speedway.

Choć zakamuflowany, samochód ten jest niewątpliwie drugą generacją lekkiego sportowego coupe Subaru z napędem na tylne koła. I ma na sobie trochę aerodynamicznych dodatków, których nie ma w standardowej wersji.

Przeczytaj też: Nowa generacja Subaru BRZ – pod maską 228 KM i wolnossący silnik typu bokser

Samochód został zauważony na torze przez użytkownika Twittera @taku_saf1, który również nagrał krótki, ale efektowny film z samochodem w roli głównej. W nim kierowcy testowi przerzucają BRZ wokół trudnego zakrętu 15 Fuji w doskonale wykonanym drifcie z piskiem opon. Małe coupe jest w swoim żywiole.

Chociaż wielu miało nadzieję na wersję nadchodzącego BRZ z turbodoładowaniem lub STI, wydaje się, że to nie jest to. Zamiast tego, jest to prawdopodobnie prototyp do oceny oficjalnych akcesoriów na rynku wtórnym lub wersja z tuningiem.

Cokolwiek się dzieje, jedno jest pewne – jest to bardzo oficjalna sprawa.

Przeczyta też: Nowe Subaru BRZ nie będzie sprzedawane w Europie!

Najnowsze

Tragiczny wypadek po zderzeniu z Kamazem. Zginęło sześć osób

Zderzenia samochodów osobowych z ciężarówkami często kończą się tragicznie. W tym przypadku niemałą rolę odegrała także infrastruktura drogowa.

Samochód z kamerą dojeżdża do skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, a jego kierowca widząc, że zaraz włączy się czerwone, zatrzymuje się (zwróćcie przy okazji uwagę na sam sygnalizator – żółte światło poprzedziło migające zielone). Podobną roztropnością nie wykazał się nadjeżdżający z naprzeciwka kierowca Hondy Stepwgn, który chciał pokonać skrzyżowanie już na czerwonym świetle.

Śmiertelny wypadek osobówki z cysterną

W tym samym czasie z lewej strony ruszył kierujący Kamazem. Uderzył Hondę stosunkowo niegroźnie, bo w prawy tylny róg. To spowodowało, że auto ustawiło się bokiem i z dużą siłą nadziało się na betonowy separator. W wyniku tego uderzenia zginęło sześć osób. Nie wiemy czy to oznacza wszystkich podróżujących japońskim vanem – Stepwgn ma osiem miejsc.

Najnowsze

Otwarto nowy odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy z rekordowo długim mostem

Od dzisiaj od godzin popołudniowych kierowcy mogą korzystać z ponad 15 kilometrów drogi ekspresowej S2 pomiędzy węzłami Warszawa Wilanów a Lubelska, z nowym mostem na Wiśle. Udostępnione zostały również kolejne relacje ruchu na węźle Lubelska stanowiącym połączenie autostrady A2 oraz dróg ekspresowych S2 i S17. Oddane odcinki ułatwią przemieszczanie się pomiędzy Wilanowem i Wawrem, a także połączenie stolicy z Siedlcami i Lublinem.

Na węźle Lubelska kierowcy mogą wjechać z S2 POW na A2 w kierunku Mińska Mazowieckiego i odwrotnie, korzystając z ponad 1,5 km trasy głównej łączącej ekspresówkę z autostradą. Udostępnione zostały również łącznice umożliwiające zjazd z S2 w kierunku Lublina. Zamknięte są natomiast łącznice zjazdowe i wjazdowe z węzła Lubelska w kierunku Zakrętu i odwrotnie, zarówno od strony Wilanowa jak i Mińska Mazowieckiego.

Bez zmian pozostanie organizacja ruchu na przyszłej S17 w obrębie węzła Lubelska, gdzie kierowcy korzystają z zachodniej jezdni w obu kierunkach. Jadąc od strony Lublina można jednak wjechać łącznicą węzła na S2 POW w kierunku Wilanowa. Prace na węźle Lubelska zakończą się wiosną przyszłego roku.

Jedenasty i jednocześnie najdłuższy most na Wiśle w Warszawie

Nowa przeprawa to dwa niezależne obiekty, o długości całkowitej ok. 1505,5 m każdy. Most nad nurtem Wisły ma długość 533,6 m, a dwie estakady nad terenami zalewowymi odpowiednio 342,8 m (po stronie Wilanowa) oraz 628,98 m (po stronie Wawra). Piesi i rowerzyści mogą korzystać z chodnika i ścieżki rowerowej po obu stronach mostu.

W nurcie rzeki znalazło się pięć podpór, z czego dwie wspólne z estakadami. Pod fundamenty mostu wywiercono 320 pali o średnicy aż 1,5 m. Niektóre z nich nawet na głębokość 27 m poniżej dna Wisły, żeby ustabilizować grunt. W części zalewowej mostu, po stronie Wilanowa i Wawra, przy budowie fundamentów wykorzystano prefabrykowane pale żelbetowe o łącznej długości około 25,7 km. Stal zbrojeniowa dla samego mostu, którą dowieziono ponad 320 kursami ciężarówek, to łącznie 8715 ton. Beton dostarczono w sumie 12 tysiącami kursów betoniarek.

Nowy most na Wiśle jest jedenastym w Warszawie, dziewiątym drogowym i drugim w zarządzie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Jest też najdłuższym z nich wszystkich.

Wanna pod torami

Trasa ekspresowa S2 na wysokości ul. Patriotów poprowadzona jest w tzw. „wannie szczelnej”, nad którą wybudowane są cztery wiadukty – dwa dla ruchu kołowego w ciągu ulicy Patriotów Zachodniej i Wschodniej oraz dwa dla ruchu kolejowego. Pierwotnie w tym miejscu miał powstać wiadukt kolejowy pod dwa obecne tory i rezerwę pod trzeci. Jednak na mocy porozumienia z PKP PLK powstał dodatkowy obiekt pod czwarty tor.

Mazowiecki Park Krajobrazowy

Przez teren Mazowieckiego Parku Krajobrazowego trasa S2 przechodzi dwoma estakadami o łącznej długości 552 m. Takie rozwiązanie jest zgodne z zapisami decyzji środowiskowej oraz uwzględnia wyniki ponownej oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, wykonywanej podczas procedury uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Formuła 1 zachowa dystans

Nowa normalność będzie dalej królować w Formule 1.

Sezon 2020 Formuły 1 upłynął pod znakiem pandemii koronawirusa. Opóźniony start sezonu, brak kibiców na trybunach, kierowcy i personel zespołów w maseczkach – tak wyglądała rzeczywistość w 2020 roku. I niestety, ten scenariusz może się powtórzyć.

Przeczytaj też: Podsumowanie sezonu 2020 Formuły 1: pandemiczny i ekscytujący

Na przyszły rok zapowiedziano rekordowy, liczący aż 23 rundy, kalendarz wyścigów. Wszyscy związani z Formułą 1 liczą na powrót do normalności, w tym przede wszystkim obecność kibiców na trybunach.

Jean Todt, prezydent Międzynarodowej Federacji Samochodowej, przestrzegł jednak, że Formuła 1 nie powróci w 2021 roku do normalności, znanej sprzed czasów pandemii koronawirusa:

Rok 2020 okazał się być dobrym sezonem, podczas którego wykazaliśmy się wielką kreatywnością. Kto by pomyślał rok temu, że trzy wyścigi rozegrane zostaną we Włoszech, a kilka innych odbędzie się na tym samym torze?

Staraliśmy się, aby liczba zachorowań na COVID-19 w świecie motorsportu była niska. To jednak niestety jeszcze nie koniec. Ten sezon się kończy, ale nie zaczniemy nowego z czystą kartką. Wirus i obostrzenia nadal są z nami. Szczepionka pomoże wszystkim, ale zmiany w kalendarzu – nie tylko Formuły 1 – mogą się pojawić.

Moim zdaniem, pierwsza połowa roku nie będzie taka, jakiej oczekiwalibyśmy po normalnym sezonie.

Przeczytaj też: Nie będzie już Grand Prix Brazylii, ale kierowcy F1 nadal będą ścigać się w Brazylii. O co chodzi?

Najnowsze