Samochody elektryczne a ekologia - jaki ślad węglowy zostawiają elektryki? "Elektrycznie tematyczni" #06

Samochody elektryczne a ekologia - jaki ślad węglowy zostawiają elektryki? "Elektrycznie tematyczni" #06

18 czerwca 2020
2
Zwykle, gdy jest mowa o samochodach elektrycznych, padają w dyskusjach przeróżne argumenty na "nie". Większość z mitów, które się powielają wśród osób i nie śledzą rozwoju elektromobilności, została obalona w poprzednich odcinkach podcastów "Elektrycznie tematyczni". Tym razem trafił się naprawdę trudny temat i próba odpowiedzi na niełatwe pytania.

Czy w Polsce ekologia i ochrona środowiska istotnie wpływają na decyzje dotyczące zakupu produktów? Czy rzeczywiście zależy nam na tym, aby kupowane produkty nie miały złego wpływu na środowisko? Na te pytania zadane przez Insightout Lab odpowiadali Polacy, a wyniki tego badania są zaskakujące. Prowadzący podcast - Katarzyna Frendl z motocaina.pl i Paweł Pilarczyk z IT Biznes - dyskutują na tej podstawie o tzw. „śladzie węglowym” samochodów elektrycznych. Ich rozmówcami są tym razem dr inż. Piotr Piórkowski z Politechniki Warszawskiej oraz Tomasz Tonder, dyrektor PR & Corporate Affairs Volkswagen Group Polska. 

 

Jeśli więc chcesz dowiedzieć się, czy da się podróżować po Polsce samochodem elektrycznym bez ładowania prądu pochodzącego z węgla, czy ile rzeczywiście CO2 emituje samochód spalinowy, posłuchaj szóstego odcinka podcastu. Pan dr Piórkowiski udziela odpowiedzi także na pytanie, ​czy w obliczu tak szybko postępujących zmian klimatu jedynym słusznym kierunkiem dla motoryzacji jest elektromobilność i czy samochody elektryczne mogą zmniejszyć emisję CO2 w ogólnym rozrachunku?

Tym razem rozmowa została także oparta na analizie danych z raportu Transport & Environment (o raporcie szerzej przeczytasz tu). Wynika z niego, że jazda autem z napędem elektrycznym w Polsce (gdzie produkcja energii jest najbrudniejsza w całej Europie), jest nadal bardziej czysta - o 26% - niż samochodem z silnikiem diesla i o 31% bardziej czysta niż z silnikiem benzynowym. Prowadzący zastanawiają się więc, czy rzeczywiście elektryki są najlepsze z punktu widzenia bilansu dwutlenku węgla? Zwłaszcza w Polsce?

Warto dowiedzieć się więcej. Kliknij więc w ulubioną platformę z podcastami i subskrybuj "Elektrycznie tematycznych".

Apple Podcasts | Android Google Podcasts | Stitcher | TuneIn | Spotify | RSS
 

Komentarze

Podpis
19 czerwca 2020 10:48
Szkoda tylko, że materiał za który zapłacił Volkswagen nie jest w żaden sposób oznaczony.
23 czerwca 2020 12:44
Dzień dobry,
to nieprawdziwe stwierdzenie. Tak się składa, że Volkswagen nie zapłacił za ten materiał - to news redakcyjny o nowym odcinku podcastu, który prowadzę wspólnie z kolegą. Redakcja ma prawo promować - tak jak uzna za słuszne - swoje działania redakcyjne. Mam nadzieję, że wyjaśniłam. Materiały sponsorowane oznaczamy jako artykuł sponsorowany i znajdzie Pan / Pani takie oznaczenie wszędzie tam, gdzie rzeczywiście otrzymałyśmy wynagrodzenie za publikację. Dziękujemy za lekturę tego materiału :-)