Co czwarte nowe auto to BMW, Mercedes lub Audi. Polacy stali się nagle wyjątkowo bogaci?

Co czwarte nowe auto zarejestrowane w Polsce to samochód segmentu premium. Czy niezwykła popularność marek premium w kraju nad Wisłą oznacza, że Polacy stali się nagle wyjątkowo bogaci?

Z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wynika, że w marcu 2022 roku w Polsce zarejestrowano 39 530 aut osobowych. Jak wskazują eksperci z Instytutu Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar, 10 156 nowych samochodów to auta klasy premium. To oznacza, że po raz pierwszy w historii, co czwarty nowy samochód zarejestrowany w Polsce należał do segmentu premium.

W rankingu popularności marek premium od początku roku (dane o 1 stycznia do 31 marca 2022 roku) prowadzi BMW (5516 rejestracji). Drugie miejsce zajmuje Mercedes (5079 rejestracji), a podium uzupełnia Audi (2043 rejestracji). W pierwszej piątce znajdują się także Volvo (1699 rejestracji) oraz Tesla (312 rejestracji).

TOP 5 najczęściej rejestrowanych nowych samochodów segmentu premium w Polsce

  1. Volvo XC60 – 1372 rejestracji
  2. BMW Serii 3 –  1009 rejestracji
  3. Volvo XC40 – 868 rejestracji
  4. Audi A3 – 731 rejestracji
  5. Audi Q5 – 723 rejestracji

Co czwarte nowe auto to Mercedes, BMW lub Audi. Polacy stali się nagle wyjątkowo bogaci?

Czy niezwykła popularność  marek premium w kraju nad Wisłą oznacza, że Polacy stali się nagle wyjątkowo bogaci? A może to raczej wynik nietypowej sytuacji na rynku motoryzacyjnym?

Z powodu problemów z zaopatrzeniem i kryzysu na rynku półprzewodników, wielu producentów samochodów zoptymalizowało produkcję w taki sposób, by dostępne chipy w pierwszej kolejności trafiały do aut segmentu premium, które przynoszą im największe zyski.

W ten sposób klienci kupujący nowe samochody stanęli przed dylematem: albo będą czekać, przez nawet kilkanaście miesięcy, na samochód, albo dołożą do planowanego zakupu i zdecydują się na auto wyższej klasy. Nie powinno więc nikogo dziwić, że na polskim rynku rośnie zainteresowanie samochodami marek premium.

Komentarze:

Jan kowalski - 12 kwietnia 2022

Bzdurna analiza pseudodziennikarza. Chipy trafiają do aut najdroższych w ramach jednej marki, a nie tylko do marek premium. Innymi słowy, bardziej dostępne są samochody z wyższych segmentów różnych marek. Taki duży udział marek premium wskazuje na coraz większe rozwarstwienie społeczeństwa, bogaci są coraz bogatsi, a biedni coraz biedniejsi.

Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze