Chevrolet Spark w domu mody

Chevrolet zaprosił do współpracy Michę Woeste z domu mody Smeilinener, w związku z tegoroczną edycją konkursu „Young Creative Chevrolet", który ma na celu rozpoznanie i uhonorowanie kreatywności studentów szkół sztuk użytkowych. 

fot. Chevrolet
fot. Chevrolet

 

 

 

 

 

 

 

fot. Chevrolet

Mischa Woeste z domu mody Smeilinener otrzymała od Chevroleta zadanie zaprojektowania specjalnej odmiany Sparka.
– Cóż to za wyjątkowe doświadczenie ubierać samochód i jego użytkowników! Bardzo spodobało mi się połączenie tych dwóch rodzajów projektowania, gdy wprowadzałam swoją kolekcję i materiały do Sparka -mówi Mischa Woeste z domu mody Smeilinener.

Inspirując się wiosenno-letnią kolekcją na sezon 2010, zaprezentowaną podczas Berlińskiego Tygodnia Mody, Mischa wykorzystała najistotniejsze elementy stylizacji i zastosowała je na zewnątrz i wewnątrz samochodu. Flaming, który był maskotką kolekcji, dekoruje drzwi kierowcy, a jego głowa dotyka przedniego reflektora. Smoki, ryby i motyle upiększają karoserię, podczas gdy na dachu pojawiają się afrykańskie motywy plemienne i pnące się liście – wszystko w charakterystycznej palecie kolorów kolekcji Vive La Fete, przywołującej światła i neony. 

fot. Chevrolet

Jednak to właśnie we wnętrzu Mischa pozwoliła sobie na największą kreatywność, dzięki tęczowym odcieniom, fakturze i stylistyce, które tworzą swoisty „kokon” dla pasażerów. Morze pomarańczowego jeansu  okrywa wręcz całe wnętrze, z otworami na głowy pasażerów i kierownicę. Wokół tych otworów Mischa umieściła ręcznie wyszywane elementy i wysokiej jakości tkaniny i nadruki ze swojej kolekcji, więc – bez względu na to, kto wsiądzie, każdy zostanie od stóp do głów ubrany przez Smeilinenera. 

Zarówno Chevrolet Spark, jak i kolekcja wiosenno-letnia 2010 domu mody Smeilinener „Vive La Fete” zostaną wprowadzone na europejskie rynki na początku roku 2010. Cena auta zostanie podana przed wprowadzeniem samochodu na rynek.

Najnowsze

Car of the Year – coraz bliżej wyników!

Wspominałyśmy wam już o 30 finalistach Car of The Year 2010 i obiecałyśmy meldować o kolejnych postępach prac jury. Wczoraj ogłoszono listę siedmiu modeli, które nadal mają szansę na zdobycie tytułu. Czy znajdzie się wśród nich wasz faworyt?

fot. Car of the Year

Do finału Car of The Year jeszcze 27 dni, ale już dziś wiemy, kto z całkiem sporym prawdopodobieństwem 1:7  dostanie ten zaszczytny tytuł. Wśród finalistów znalazły się samochody popularne, ale i jeden luksusowy model Mercedesa. Naszym zdaniem za każdym z tych samochodów przemawiają inne atuty by  otrzymać 30 listopada tytuł samochodu roku. A jaka jest wasza opinia?

Szczęśliwa siódemka to:

– Citroen C3 Picasso

– Mercedes Benz Klasy E

– Opel Astra

– Peugeot 3008

– Skoda Yeti

– Toyota iQ

– Volkswagen Polo

Najnowsze

Kobiecy, duży Fiat wyjechał na drogi

Zwycięski projekt w konkursie Shell - Fiat 125p wirtualnie stuningowany przez kobietę - Julię Płońską, wyjechał na polskie drogi.

O konkursie Shell’a i wygranej projektantki Fiata 125p pisałyśmy wcześniej tu.
Uczestnicy konkursu Shell Autokrata Tuning Show II  mieli możliwość wirtualnej realizacji swoich marzeń związanych z tuningiem. Przy wykorzystaniu mechanizmów dostępnych w internetowym garażu, należało stworzyć unikatowy samochód.  Interaktywna zabawa zaczynała się od wyboru auta. Uczestnicy zabawy mogli zdecydować się na: sportowe Porsche 944, klasykę polskiej motoryzacji – Fiata 125p lub popularne Cinquecento. Uznanie jury zdobył projekt pani Julii Płońskiej z Warszawy. Laureatka konkursu wybrała automobil czasów PRL’u – Fiata 125p. Pasja i zamiłowanie do starych samochodów, zostało docenione i nagrodzone. Obecnie wirtualna wizja pani Julii auta produkowanego w Fabryce FSO na Żeraniu przeżywa swoją drugą młodość dostojnie pokonując ulice Warszawy. 

fot. Shell

Na pierwszy rzut oka samochód nie budzi zachwytu wśród fanów zewnętrznego tuningu.
Ot, zwykły Fiat 125p nie posiadający graffiti, jaskrawych kolorów karoserii, spojlera czy ksenonowych lamp. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu. Zmian dokonano pod karoserią: zamontowano pięciobiegową skrzynię biegów, silnik Fiat-Lancia 2.0 DOHC 8V z podwójnymi gaźnikami marki Weber 40 IDF na skośnym kolektorze dolotowym Hormanna. Modyfikacja ta, pozwoliła na zwiększenie mocy silnika z 115 do 140 KM. Uroku i klasy dodają autu odrestaurowane oryginalne felgi, które montowano w rajdowych Fiatach 125p w latach siedemdziesiątych. 

Przeprowadzone modyfikacje Fiata 125p:
– montaż silnika Fiat-Lancia 2.0 DOHC 8V
– kompletny układ wydechowy Fiat-Cromodora
– chłodnica z szybkoobrotową dmuchawą
– pięciobiegowa skrzynia biegów
– odnowione oryginalne 35 letnie felgi
– opony Uniroyal Rallye
– olej Shell Helix

Najnowsze

Na kempingu jak w operze

Pewnien belgijski konstruktor wiedziony chęcią spędzania w luksusie czasu po podróży, zbudował nietypową przyczepę. Wygląda jak opera w Sydney, a wewnątrz, jest jak ekskluzywny pokój hotelowy.

fot. dezeen.com
fot. dezeen.com

 

 

 

 

 

Axel Enthoven zaprojektował tę przyczepę, by móc w komfortowych warunkach spędzać czas na kempingu. Będzie wyrabiana w limitowanej ilości sztuk i wejdzie na rynek na sezon turystyczny 2010.

fot. dezeen.com
fot. dezeen.com

 

 

 

 

 

 

 

Własny dach nad głową niezależnie od rezerwacji miejsca noclegowego – to komfort dla miłośników podróżowania camperami, lub z przyczepą turystyczną. Gdy ta ostatnia oferuje czystość i przytulność to już atrakcyjna propozycja, a jeśli dodatkowo poza dwoma łóżkami, znajdziemy tam ciepłą i zimną wodę, podświetlenie LED, ceramiczny sedes, czy schowek na grill, to już luksus.

fot. dezeen.com
fot. dezeen.com

 

 

 

 

 

 

 

A co powiecie na barek z ekspresem do kawy, wyszukaną półkę na wino, ogrzewanie i werandę z drzewa teakowego (egzotyczna odmiana, z której buduje się jachty)?
To już więcej niż przyczepa… Tylko co?

Najnowsze

Tuning Lamborghini

Są tacy, których stać na najnowsze Gallardo LP 560-4. Jakie jest, każdy fan motoryzacji dokładnie wie - to istne cacko! Są też tacy, którzy uznali, że warto je poprawić... Wystarczy dorzucić do ceny jakieś 200 tys. zł i odjeżdżasz sprzętem o mocy przekraczającej 620 KM! A imię jego... YarroW!

fot. Wheelsandmore
fot. Wheelsandmore

 

 

 

 

 

 

Niemiecki tuner nie ma żadnych świętości, zabrał się także za Gallardo Spider.
fot. Wheelsandmore

Wcześniej za tuning Gallardo LP 560-4 brały się już takie firmy jak ISMA, czy Paret, ale to, co zrobił niemiecki tuner Wheelsandmore wyjątkowo nas urzekło. Przede wszystkim podniesiono moc do 620 KM, a moment obrotowy do 720 Nm. Usportowiono zawieszenie, zmodyfikowano układ hamulcowy (8-tłoczkowe zaciski z przodu, 6-tłoczkowe z tyłu, ogromne tarcze), a całość postawiono na niezwykłej urody 20-calowych, czarnych obręczach. Przedni spojler, tylny dyfuzor, obudowy lusterek i niektóre elementy wnętrza wykonano z włókien węglowych.

 

Fabryka i muzeum Lamborghini w Santa Agata Bolognese, Włochy.
fot. Frendl

W Polsce zarejestrowanych Lamborghini jest ok. 20 sztuk. Spotkać takie cacko na ulicy to jakby znaleźć igłę w stogu siana. Trafić na tuningowany profesjonalnie sprzęt jest praktycznie niemożliwe. Być może, podczas naszych zagranicznych wojaży, uda nam się namierzyć YarroW.

Ceny YarroW? Druzgocące, ale ktoś, kogo stać na Lambo, raczej się nimi nie przejmie:

Tuning silnika: 12,500 euro.
Kit hamulcowy: 13,998 euro.
Zawieszenie: 8,999 euro.
Koła: 11,400 euro.

Najnowsze