Chevrolet nagradza filmowców na festiwalu we Wrocławiu

W konkursie Chevroleta i MOFILM, będącego częścią międzynarodowego festiwalu we Wrocławiu, niekwestionowanymi zwycięzcami, którzy pokonali ponad 100 innych uczestników, zostali Keith Rivers i Caleb Buse z Seattle w USA.

 

Kadr z filmu How to film 101 (Oregon) Keitha Riversa i Kaleba Buse, nagrodzony w konkursie Route 66 Chevroleta i MOFILM na Festiwalu Filmowym Nowe Horyzonty we Wrocławiu.
fot. Chevrolet

Jakiś czas temu pisałyśmy o rozpoczęciu konkursu organizowanego przez Chevroleta i MOFILM, który  polegał na zgłaszaniu trzydziestosekundowych filmów  w dwóch kategoriach. W pierwszej poproszono ich o uchwycenie wyjątkowego ducha pierwszych podróży legendarną trasą Route 66.

W drugiej kategorii filmowcy mieli stworzyć krótki film, zachęcający nas do wykorzystywania każdej nadarzającej się szansy i dzięki temu sprawienia, że każdy nasz dzień będzie wyjątkowy – czyli po prostu „Make it happen”, jak głosi hasło europejskiej urodzinowej kampanii reklamowej marki Chevrolet.

W kategorii „Missed Opportunities” zwyciężył film „Through The Lens” braci Alexa i Bena Tedesco z Los Angeles w USA, z kolei w kategorii „Route 66″ triumfowali Keith Rivers i Caleb Buse. Oba zespoły otrzymały stypendia filmowe w wysokości 8000 dolarów. Pierwsze miejsce w konkursie generalnym zdobyli Rivers i Buse za film „How To Film 101 (Oregon)”.

Pracę początkujących filmowców oceniali polska prezenterka radiowo-telewizyjna Monika Richardson i dyrektor generalny Festiwalu Filmowego „Nowe Horyzonty” Radosław Drabik, a także panel ekspertów MOFILM i osoby odpowiedzialne za reklamę i PR w Chevrolet Europe.

Konkursy w ramach Route 66 MOFILM, przeprowadzane podczas wydarzeń takich jak festiwal „Nowe Horyzonty” we Wrocławiu, oferują niezależnym twórcom filmowym szansę nie tylko zaprezentowania swoich prac reżyserom oraz producentom telewizyjnym i filmowym, ale także spotkania się z firmami zajmującymi się międzynarodową dystrybucją filmową.

Konkurs filmowy przeprowadzany przez MOFILM i Chevroleta oferuje najatrakcyjniejszą nagrodę wśród tego typu inicjatyw społecznościowych. Zwycięski film Route 66 będzie wyświetlany podczas transmisji finału Super Bowl XLVI w lutym 2012 r.

Chevrolet i MOFILM od 2009 r. organizowały podobne inicjatywy w Stanach Zjednoczonych, Indiach i Europie. Konkurs Route 66 stanowi ich pierwsze wspólne globalne przedsięwzięcie.

W odróżnieniu od poprzednich edycji, tym razem MOFILM będzie również pracował nad przysłanymi scenariuszami, aby pomóc nakierować i zachęcić filmowców do nakręcenia możliwie najlepszego filmu w kategorii Route 66 na jakiejkolwiek trasie na świecie, oddając nastrój czystej radości i przyjemności z jazdy.

Zapraszamy do obejrzenia nagrodzonych filmów:

 

W celu zgłoszenia się do konkursu Chevroleta Route 66, chętni mogą zalogować się na stronie www.Mofilm.com/ChevroletRoute66 i pobrać regulamin. Ostatecznym terminem zgłaszania filmów konkursowych jest 1 grudnia 2011 roku.

Najnowsze

Zachowanie kierowców na drodze zależy od narodowości?

APCO Insight w imieniu „Goodyear Dunlop Europe" przeprowadziło badanie, aby lepiej zrozumieć zachowania kierowców na drodze podczas wakacji. Co odkryli? Sprawdźcie!

fot. goodyear.eu

W badaniu wzięło udział łącznie 5622 europejskich kierowców, w tym kierowcy: z Austrii (350), Belgii (378), Bułgarii (378), Republiki Czeskiej (378), Francji (378), Niemiec (378), Włoch (378), Polski (378), Rumunii (378), Rosji (378), Słowacji (378), Słowenii (378), Hiszpanii (378), Szwajcarii (354) i Wielkiej Brytanii (377). Rozmowy przeprowadzano przez Internet w lokalnym języku każdego kraju. Respondenci musieli posiadać ważne prawo jazdy, mieć ukończone 18 lat i być czynnymi kierowcami.
Jak wykazały badania uznający siebie za najlepszych kierowców Włosi, okazali się być postrzegani jako najbardziej niebezpieczni w całej Europie.

Tymczasem Niemieccy kierowcy, co ciekawe uznali się za „zrelaksowanych” za kierownicą (22%, w stosunku do europejskiej średniej wynoszącej 12%).

Francuzi opisali siebie jako „ostrożnych” za kierownicą (51%, w stosunku do europejskiej średniej wynoszącej 31%), co dodatkowo zdaje się potwierdzać czas poświęcany przez nich na przygotowanie samochodu do podróży. Aż 90% respondentów sprawdza ciśnienie w oponach przed podróżą, co jest drugą najbardziej pozytywną odpowiedzią. Mało tego Francuzi wykazali się pokorą najrzadziej twierdząc, że są „lepsi od średniego kierowcy”. Przyznali się za to, że krzyczą na innych użytkowników drogi o 15% częściej, niż przeciętny Europejczyk.

Brytyjczycy swój styl jazdy określają jako „bezpieczny”, w większości deklarując, że nie przyspieszali na widok pomarańczowego światła. Z drugiej strony, jednak najczęściej przyznawali, iż prowadzili samochód „czując się zestresowanymi”.

Najdalsze podróże tego lata odbędywają Rosjanie – przeszło połowa z nich pokona ponad 2000 km. Prawdopodobnie właśnie z powodu ogromnych odległości Rosjanie zaniedbują zalecaną, co dwie godziny, przerwę w prowadzeniu samochodu – ponad jedna czwarta będzie jechać 5-6 godzin non-stop. Rosjanie znaleźli się również na drugim miejscu pod względem skłonności do przekroczenia ograniczenia prędkości.

Badanie pokazało wyraźnie różnice kulturowe, które odzwierciedlają różne wskaźniki udziału w wypadkach w Europie. Wyniki dostarczyły powodów do niepokoju, ponieważ wynika z nich, że mimo licznych ostrzeżeń wielu kierowców nadal prowadzi samochód w czasie wyjazdów wakacyjnych czując się słabo. Jesteśmy bardzo ciekawe, jak wypadli by w tym badaniu Polacy, zwłaszcza biorąc pod uwagę kolejny tragiczny bilans długiego weekendu.

Najnowsze

Wystawa aut Jamesa Bonda

Narodowe Muzeum Motoryzacji w Beaulieu - Południowa Anglia i EON Productions szykują nie lada gratkę dla fanów filmowego agenta 007, który zasłyną nie tylko z miłości do pięknych kobiet, ale również do niesamowitych samochodów.

The Lotus Submarine Car z 1977 roku (’The Spy Who Loved Me)
fot. Narodowe Muzeum Motoryzacji w Beaulieu

Począwszy od stycznia do grudnia 2012 roku na wystawie zostanie zaprezentowanych zwiedzającym 50 pojazdów. Wśród nich będzie można podziwiać Aston Martina DBS (Quantum of Solace), Aston Martina DB5 z 1964 roku („Goldeneye”), Rolls-Royce Phantom III z 1937 roku („Goldfinger”) i Jaguara XKR z 2002 roku („Die Another Day”). Organizatorzy spodziewają się tłumów zwiedzających dlatego może warto już teraz zaplanować sobie wypad na to wydarzenie.

 

Więcej informacji na stronie:http://www.beaulieu.co.uk/attractions/james-bond-experience

Najnowsze

Jak zostać kierowcą rajdowym – przegląd licencji

Chcesz rozpocząć rywalizację w sportach samochodowych, sprawdź jakiej licencji potrzebujesz oraz w jaki sposób ją zdobyć.

Aby rozpocząć rywalizację w sportach samochodowych przede wszystkim należy być członkiem Automobilklubu lub Klubu zrzeszonego w Polskim Związku Motorowym. Jeśli już nim jesteśmy mamy do wyboru dwie możliwości albo ubiegania się o licencję pilota albo kierowcy rajdowego.

Jeśli chcemy zostać tylko, bądź też aż pilotem rajdowym powinniśmy ubiegać się o wydanie licencji pilota stopnia „P”. Jest to możliwe po odbyciu szkolenia obejmującego zajęcia teoretyczne w zakresie znajomości regulaminów sportu samochodowego, obowiązujących zasad bezpieczeństwa, a także znajomości opisów nawigacyjnych oraz zdaniu egzaminu przed Komisją Egzaminacyjną Okręgowej Komisji Sportu Samochodowego. Jeśli chcemy zostać kierowcą, sprawa jest bardziej skomplikowana.

Karierę kierowcy rajdowego zaczyna sięz reguły od udziału w KJS-ach (Konkursowej Jeździe Samochodem). Po odbyciu szkolenia w Automobilklubie lub Klubie oraz zdaniu egzaminu przez Komisją powołaną przez stosowny OKSS (Okręgowa Komisja Sportu Samochodowego) można ubiegać się o wydanie podstawowego certyfikatu i licencji rajdowej kierowcy stopnia „R2″. Z biegiem czasu i nabierania nowych umiejętności oraz po wyjeżdżeniu odpowiedniej (21) ilości punktów można ubiegać o wydanie licencji rajdowej kierowcy stopnia „R1″, która ponownie po wyjeżdżeniu odpowiedniej liczby punktów uprawnia posiadacza ldo ubieganie się o międzynarodową licencję rajdową kierowcy stopnia „R”.

Schemat uzyskania licencji stopnia wyższego :
fot. PZM

Egzaminy na licencje stopnia R1, R2 oraz P organizowane są przez Zarządy Okręgowe PZM. Egzamin musi być przeprowadzony przez komisję w której skład wchodzi przynajmniej 1 instruktor, bądź trener sportu samochodowegoAle do czego upoważniają nas poszczególne rodzaje licencji?

Podział licencji ze względu na uprawnienia.
fot. PZM

Oczywiście w zależności od wyrobionej licencji mamy prawo do startów w określonych dyscyplinach:

– licencja rajdowa kierowcy stopnia „R2″ upoważnia do udziału w charakterze zawodnika i/lub kierowcy w rajdach RD-3L oraz udziału w charakterze pilota w rajdach RD-3L, RSP PZM oraz RMPST. Udziału w rajdach RSP PZM w charakterze zawodnika i/lub kierowcy (maksymalnie 3 starty, na końcu stawki bez pomiaru czasu). 

– licencja rajdowa kierowcy stopnia „R1″ upoważnia do udziału w charakterze zawodnika i/lub kierowcy w rajdach RSP PZM i RMPST oraz w GSMP i ich odpowiednikach na terenie krajów UE oraz w charakterze pilota w rajdach RD-3L, RSP PZM oraz RMPST. Udziału w charakterze pilota w rajdach RSMP i ich odpowiednikach na terenie krajów UE , po uzyskaniu w ZG PZM licencji „R' co-driver only”.

Podział licencji według standardów.
fot. PZM

– międzynarodowa licencja rajdowa kierowcy stopnia „R” upowania do udziału w charakterze kierowcy w RSMP, GSMP i kierowcy/ pilota w RMPST oraz zawodach organizowanych poza granicami Polski po uzyskaniu zgody ZG PZM.

– licencja kierowcy stopnia „R cross country only” upoważnia do udziału w charakterze kierowcy w rajdach RMPST oraz udziału w charakterze pilota w rajdach RD-3L, RSP PZM, PMPST. 

– międzynarodowa licencja „R co-driver only” uprawnia do udziału w charakterze pilota w RSMP oraz ich odpowiednikach na terenie UE. Ale jak zdobyć Licencję „R co-driver?

Licencję „R co-driver” może uzyskać każdy posiadać licencji rajdowej stopnia „R1″. Licencja ta uprawnia do startów w charakterze pilota w imprezach rangi międzynarodowej. Posiadacz licencji „P” po ukończeniu 6 rajdów (dowolnie lub przemiennie RD-3L lub RPP) może ubiegać się o wydanie licencji „R co-driver”. A co w przypadku jeśli chce startować w wyścigach?

Jeśli natomiast chcemy startować w Rallycrossie lub wyścigach torowych potrzebujemy innej licencji. I tak:

– licencja kierowcy stopnia „C1″ upoważnia do udziału w charakterze kierowcy podczas PPJB samochodami zgłoszonymi w klasach o pojemności silnika do 1400 cm3 włącznie.

-licencja kierowcy stopnia „B2,C2″ upoważnia do udziału w charakterze kierowcy podczas MPRC, PPRC, PPJB samochodami zgłoszonymi w klasach o pojemności silnika do 1600 cm3 włącznie.

– licencja kierowcy stopnia „B1,C1″ upoważnia do udziału w charakterze kierowcy podczas WSMP, GSMP, MPRC, PPRC, PPJB samochodami zgłoszonymi w klasach o pojemności silnika do 2000 cm3 włącznie.

– licencja kierowcy stopnia „B,C” upoważnia do udziału w charakterze kierowcy podczas WSMP, GSMP, MPRC oraz w charakterze pilota w rajdach RD-3L, RSP PZM oraz RMPST.

Aby uzyskać wyżej wymienione licencje oczywiście należy odbyć kurs, który ogranizowany jest przez Automobilkluby posiadające dostęp do torów wyścigowych, tj.:

Automobilklub Wielkopolski – Tor Poznań
ul. Wyścigowa 3, 62-081 Przeźmierowo,
tel. (061) 814-35-11, fax (061) 868-22-68
tor@aw.poznan.pl

Automobilklub Kielecki – Tor Miedziana Góra
czynne w godz. 8.00 – 15.00
25-365 Kielce, ul. Słowackiego 16
tel. 041 361 99 20
Dział Sportu
sport@automobilklub.kielce.pl

Automobilklub Rzemieślnik – Tor Słomczyn
ul. Żytnia 46, 01-198 Warszawa
tel. 022/ 632 81 49, 022/ 631 96 14;
fax 022 /631 96 13;
zytnia@rallycross.pl
slomczyn@rallycross.pl  

Toruński Klub Motorowy – Tor Toruń
ul. Bielańska 66; 87-100 Toruń
tel.  (0-56) 654 26 20 
fax. (0-56) 654 26 20
biuro@tkm.torun.pl

Co ważne licencję wyścigów torowych można uzyskać w wieku 15 lat. Jest to licencja kierowcy stopnia „B2,C2″ z ograniczeniem pojemności do 1600 ccm. W wieku 14 lat można uzyskać licencje stopnia „C3” upoważniającą do startów w Rallycross samochodem z ograniczeniem pojemności do 1400 ccm. Przy uzyskiwaniu licencji rajdowych wymagane jest również posiadanie prawa jazdy, które najwcześniej uzyskuje się w wieku 18 lat.

Opłaty za wydanie licencji
fot. PZM

Szczegółowe informacje znajdziecie na stronie www.pzm.pl lub w załączonym regulaminie.

Najnowsze

Ferrari organizuje wakacyjny obóz dla dzieci

O Ferrari powiedzieć można wiele, ale przede wszystkim trzeba przyznać, że to nadal niezwykle rodzinna firma. Na potwierdzenie mamy dla Was materiał z letniego obozu zorganizowanego dla 400 dzieci pracowników firmy.

 

Alonso wie jak rozkochać w sobie kobiety w każdym wieku 🙂
fot. Ferrari

Udział w takim obozie to z pewnością marzenie niejednego dziecka. W końcu sam szef Ferrari  Luca Di Montezemolo wpadł odwiedzić najmłodszych podczas ich letniego wypoczynku, przywożąc ze sobą  między innymi Fernando Alonso. Możemy się założyć, że po takich wakacjach marzeniem uczestników obozu, będzie zostać kierowcą Formuły 1 albo być tak jak rodzice pracownikami Ferrari.

 

Najnowsze