Chevrolet Corvette 2014 w grudniu w Europie
Oto nadjeżdża najnowszy model Chevrolet Corvette Stingray, który jest najmocniejszym produkcyjnym Corvette w historii.
Silnik ma 466 KM mocy i 630 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jest też najszybszy – przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,2 sekundy, a w zakrętach osiąga przeciążenia wynoszące ponad 1g. Producent twierdzi również, że Stingray jest prawdopodobnie najoszczędniejszym modelem Corvette, jaki kiedykolwiek powstał.
Obecny model dzieli z poprzednikiem zaledwie dwa elementy. Zastosowano w nim nowe: podwozie, strukturę ramy, jednostkę napędową, wygląd nadwozia i wnętrza.
Corvette Stingray występuje jako Coupe i kabriolet.
Najważniejsze cechy konstrukcji:
- Wnętrze stworzone z wykorzystaniem włókna węglowego, aluminium, wykańczanych ręcznie elementów skórzanych; dwa nowe rodzaje foteli do wyboru – w każdym przypadku zastosowano lekką ramę wykonaną z magnezu;
- Technologie wspomagające kierowcę, w tym selektor trybu jazdy (Drive Mode Selector), oferujący pięć pozycji pracy, który dostosowuje jedenaście różnych ustawień pojazdu do indywidualnych preferencji kierowcy; nowa siedmiobiegowa przekładnia manualna z systemem Active Rev Matching, przewidującym moment, w którym kierowca zmienia bieg i odpowiednio dostosowuje prędkość obrotową silnika;
- Silnik V8 LT1 o pojemności 6,2 litra wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, funkcję aktywnego zarządzania paliwem (Active Fuel Management), układ zmiennych faz rozrządu oraz układ spalania, który umożliwia wygenerowanie wyższej mocy przy niższym zużyciu paliwa
- Lekkie materiały, jak maska silnika i zdejmowany panel dachowy (w wersji coupe) wykonane z włókna węglowego, kompozytowe błotniki, drzwi i tylne panele nadwozia, nanowęglowe kompozytowe panele podwozia, rama aluminiowa – przyczyniają się do przesunięcia środka ciężkości w kierunku tylnej części nadwozia, czego efektem jest optymalny rozkład mas w stosunku 50/50 oraz stosunek mocy do masy
- Reflektory ksenonowe typu HID oraz oświetlenie wykorzystujące diody LED; aerodynamiczna konstrukcja nadwozia pozwala na osiągnięcie niskiego współczynnika oporu powietrza;
- Sterowany elektrycznie dach, który może zostać opuszczony zdalnie z wykorzystaniem pilota
- Pakiet Z51 do jazdy po torze (standardowy element egzemplarzy oferowanych w Europie) obejmuje: bardziej agresywnie zestrojone zawieszenie, mechanizm różnicowy o elektronicznie sterowanym poślizgu, system smarowania z suchą miską olejową, zintegrowany system chłodzenia hamulców, dedykowane amortyzatory, sprężyny i drążki stabilizatora, większe przednie i tylne koła, hamulce i opony oraz pakiet aero, który ma poprawiać stabilność podczas jazdy z dużą prędkością.
Chevrolet Corvette Stingray jest budowany w należącej do GM fabryce w Bowling Green w stanie Kentucky, która niedawno przeszła modernizację wartą 131 milionów dolarów. Powstała również nowa blacharnia, dzięki czemu po raz pierwszy w historii Chevrolet może produkować aluminiową ramę na miejscu we własnym zakładzie.
Corvette Stingray trafi do europejskich salonów sprzedaży w grudniu 2013 roku.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: