Caterham wyprodukuje motocykle – i to jakie! Galeria

Wiadomość ta obiegła świat i wzbudziła zdziwienie. Producent sportowych roadsterów, uwielbianych przez Angoli, teraz zabiera się za projekty jednośladów.

Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby zabrał się za produkcję motocykli jeden z dużych producentów samochodów – zdarzały się już takie pomysły w historii. Ale niewielka manufaktura składająca do tej pory niszowe, sportowe auta? Można by pomyśleć, że albo kryzys dotknął tę firmę i muszą szukać możliwości dotarcia do kolejnej grupy odbiorców, albo tak ich „wykończyły” inwestycje w Formułę 1, że postanowiono wziąć się za nowe, ale de facto tańsze w produkcji pojazdy. Faktycznie jednak sytuacja wygląda z goła inaczej. Sądząc po niepodważalnym doświadczeniu biznesowym managerów Caterhama – Tony’ego Fernandes’a i Dato’ Kamarudin’a – i ich sukcesie w budowaniu najbardziej dochodowej na świecie taniej linii lotniczej AirAsia, można spodziewać się, że nowo powstała spółka-córka Caterham Motocykle może stać się cenioną marką zarówno w Europie jak i w Azji.

Jak nam się jeździło Caterhamem Super Seven? Nasze wrażenia z jazdy i test czytaj tu.

Teraz koncern Caterham będzie składał się z Caterham F1 Team, Caterham Racing (GP2), Caterham Technologie & Innowacje, Caterham Composites (kompozyty, materiały do budowy kit car’ów i samodzielnego składania pojazdów), ostatnio utworzona spółka Caterham Moto Racing Team i Caterham Motocykle.

Galeria zdjęć motocykli Caterhamkliknij tu.

Caterham poinformował motocyklowe towarzystwo o swojej decyzji na trwającej właśnie wystawie jednośladów w Mediolanie EICMA. Zaprezentowano tam trzy modele marki Caterham, z których każdy budzi nie lada kontrowersje, choć naszym zdaniem zapowiadają się całkiem ciekawie. Co więcej, producent ma wybitne doświadczenie w konstrukcji pojazdów lekkich i stworzonych do dostarczania frajdy z jazdy – to wróży naprawdę dobrze temu projektowi. Już 4-kołowy pojazd Caterham Seven dawkował kierowcy podobne wrażenia jak podczas prowadzenia motocykla, zatem jest nadzieja, że jednoślady tej marki zostaną dobrze przyjęte przez fanów dwóch kółek.

Warto przypomnieć też informację z zeszłego miesiąca z Sepang w Malezjii, kiedy Caterham oznajmił światu o udziale marki w Mistrzostwach Świata Moto2 i założeniu Caterham Moto Racing Team – jednym z dwóch kierowców fabrycznych ma być Josh Herrin. Takie posunięcie zapowiadało nadciągającą prezentację nowych modeli Caterham.

Caterham Brutus 750
fot. Caterham

Najbardziej rzucającym się w oczy i zarazem największym modelem wśród debiutujących maszyn jest Caterham Brutus 750, którego sam producent okrzynął mianem motocyklowego SUV’a – ma się pojawić w Wielkiej Brytanii na wiosnę 2014 roku. Jednoślad wyposażono w automatyczną skrzynię biegów. W zimę można go będzie użytkować jako specyficzny skuter śnieżny, inwestując w opcjonalny zestaw do przeobrażenia w wersję zimową; modyfikacja ma zajmować około 4 godzin. Innymi słowy ma to być uniwersalny motocykl zarówno na szosę, teren jak i na śnieg.

Caterham Classic E-Bike
fot. Caterham

Dwa kolejne modele to raczej motorowery. Pierwszy – Caterham Classic E-Bike – wyposażony jest w napęd elektryczny zapewniający zasięg od 40 do 80 kilometrów (w Unii Europejskiej nie wymaga się na taki rodzaj jednośladu prawa jazdy). Jego sylwetka w stylu retro nawiązuje nieco do zabytkowych bicykli, świetlanych lat brytyjskiego motocyklizmu, ale również motocykli żużlowych.

Caterham Carbon E-Bike
fot. Caterham

Drugi to Caterham Carbon E-Bike z wyglądu nawiązuje do świata sportów motorowych, zwłaszcza Formuły 1. Sylwetka ta wzbudza najwięcej kontrowersji – nie wykluczone, że motorower ten pojawi się na rynku w limitowanej liczbie egzemplarzy. Sądząc po nazwie modelu może być zbudowany z wykorzystaniem wytrzymałego włókna węglowego.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze