
Casey Currie to pierwszy Amerykanin, który wygrał Dakar na czterech kołach!
Prace nad maszynami się skończyły i cała drużyna Can-Am zbiera się wokół ogniska. W tle słychać Californication Red Hot Chilli Peppers. W powietrzu czuć napięcie przed wielkimi wydarzeniami. To ostatni etap, biwak w Haradh. Casey Currie, Sean Berriman, a także kierowca Hondy Ricky Brabec dołączył się do chłopaków.
Dwóch Amerykanów było na czele klasyfikacji po raz pierwszy w historii na jeden etap przed końcem. Dawajcie chłopaki, to niewiarygodne! Ci kolesie piszą historię na nowo, mówi jeden z mechaników schowany w cieniu. Nawet Biały Dom został poinformowany. Wygranie Dakaru przez Amerykanina, po raz pierwszy w 42-letniej historii tego rajdu, to jak wygranie złotego medalu na Igrzyskach Olimpijskich albo jak wygranie Tour de France przez Lance’a Armstronga. To zmieniło kolarstwo (nawet bardziej niż zwycięstwa Grega LeMonda) w Ameryce Północnej, pchając tę dyscyplinę do przodu.
Jeden dzień na raz, odpowiada jak mantrę Currie, po tym jak trzeciego dnia prowadzi w ogólnej klasyfikacji kategorii Side by Side. Został jeszcze jeden dzień. Tej nocy Casey spał nadzwyczaj dobrze, podczas gdy Sean, drugi kierowca nie spał prawie w ogóle. 17 stycznia to był także dzień 28. urodzin Seana, ale to nie było najważniejsze. Obaj mieli misję. Czuli presję, pomimo przewagi 45 minut i 33 sekund nad Sergeiem Kariakinem z Rosji, i 57 minutami i 32 sekundami nad Chaleco Lopezem z Chile, który wygrał w zeszłorocznej edycji w Peru. Jeden dzień na raz.
Skrócony etap 167 kilometrów i Grand Prix Qiddiya wciąż były przed nimi, aby zapisać się na kartach historii. Currie nie grał ostro tylko mądrze. Nie było sensu podejmować dodatkowego ryzyka mając na uwadze tak wielką nagrodę. Jego kolega Reinaldo Varela wygrał ten etap, a Casey i jego nawigator, Sean Berriman zajęli 1. miejsce w ogólnej klasyfikacji mając 39 minut i 12 sekund przewagi nad Sergeiem, i 52 minuty 36 sekund nad Lopezem. Triumf. Spełnił się amerykański sen.
36-letni Casey Currie zrobił to i to już za drugim podejściem. Jego zeszłoroczny występ można nazwać dobrą nauką, tak jak pierwszy występ dla każdego. Jednak jest doświadczonym kierowcą i wykorzystał ten moment, aby zrozumieć reguły, format i podstawową zasadę: wygrywanie poszczególnych etapów nie daje Ci dobrej pozycji następnego dnia. W Dakar 2020 stale był w top 5.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: